کد خبر: 1169455
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵
وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله تروریستی امروز در زاهدان را به‌شدت محکوم می‌کنیم.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، پاکستان حمله تروریستی امروز شنبه در شهر زاهدان که منجر به جان باختن ۲ نیروی امنیتی ایرانی شد را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه پاکستان در این خصوص آمده است که اسلام آباد با خانواده‌های داغدار ابراز همدردی کرد و برای مجروحان شفای عاجل آرزو می‌کند.

این بیانیه بر همبستگی کامل پاکستان با دولت و ملت ایران در مبارزه مشترک علیه معضل تروریسم تاکید کرده است.

سردار دوستعلی جلیلیان ظهر امروز شنبه در جمع خبرنگاران، در مورد خنثی شدن حادثه تروریستی کلانتری ۱۶ زاهدان، گفت: صبح امروز کلانتری ۱۶ زاهدان که برای ارائه خدمات قضائی و انتظامی به شهروندان، پذیرش ارباب رجوع و مراجعه کنندگان بود، تعداد چهار نفر تروریست و گروهک‌های معاند با پوشش ارباب رجوع به درب کلانتری ۱۶ آمده و وارد کلانتری می‌شوند. سرباز نگهبان با یک اقدام شجاعانه قصد جلوگیری از ورود این افراد را داشته که توسط معاندین، به درجه رفیع شهادت نائل می‌شود.

وی اضافه کرد: اعضای گروهک‌های معاند، بعد از ورود به داخل کلانتری، قصد ورود به فضای اداری و اتاق‌های کلانتری که تعدادی از شهروندان هم بودند را داشتند که با اقدامات شجاعانه پرسنل کلانتری، از ورود آن‌ها جلوگیری و در همان ابتدای این حرکت، یکی از اعضای تروریست‌ها به هلاکت می‌رسد. نزدیک به یک ساعت، درگیری با این چهار تروریست ادامه پیدا می‌کند، در اقدام مقابله به مثل پرسنل کلانتری ۱۶، در حالی که اعضای گروهک‌های معاند به انواع سلاح‌ها شامل جلیقه انتحاری، نارنجک، سینه خشاب، سلاح‌های انفرادی و جمعی و ... مجهز بودند، اما حجم آتش همکاران نیروی انتظامی حاضر در محل کلانتری به حدی بود که در همان ابتدای عملیات، هر چهار نفر اعضای گروهک‌ها به هلاکت رسیدند. در این حمله تروریستی، دو نفر از پرسنل نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان نیز شهید شدند.

وی خطاب به اعضای گروهک‌های معاند گفت: نیروی‌های امنیتی، انتظامی، اطلاعاتی و نظامی با اینگونه اقدامات افراد نابخرد، با جدیت برخورد می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار