کد خبر: 1168966
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
دومین کلان بیمارستان کشور با نام «غدیر» مرکز جامع درمانی بزرگی است که در ۱۳ طبقه و در قالب ۸۲۱ تخت پذیرای بیماران از اقصی نقاط کشور است و داشتن باند فرود بالگرد و اورژانس هوایی، برای امدادرسانی در هنگام بروز حوادث مختلف، از ویژگی‌های منحصربه فرد و بارز این مجموعه درمانی است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، در گرمای طاقت فرسای چهاردهمین روز تیرماه، در شمالی ترین نقطه تهران به دومین کلان بیمارستان کشور با نام «غدیر» رفتیم. بیمارستانی که قرار است فردا همزمان با عید سعید غدیر با حضور سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در منطقه 1 تهران افتتاح شود. این بیمارستان، بیمارستانی جایگزین برای بیمارستان شهدای تجریش از مجموعه مراکز درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

در بدو ورود با آنکه بیمارانی در این بیمارستان بستری هستند اما شور و حال عجیبی در بخش‌های مختلف بیمارستان قابل مشاهده و احساس است.گروهی از نیروهای خدماتی و فنی در حال انتقال یخچالها و دستگاه‌های مورد نیاز بیماران هستند و تعدادی از کارگران سختکوش نیز در حالی که در میانه وسائل و تجهیزات در حال نصب که در مراحل پایانی خود قرار دارند نشسته یا ایستاده‌اند، مشغول صرف ناهار هستند. خلاصه تلاش زیاد و پیگیری نیروهای مختلف برای این موضوع است که بیمارستان تا روز پنجشنبه به آمادگی کامل برای افتتاح توسط رئیس جمهور برسد.

آسانسورهای بزرگ و فضای دلباز طبقات از ویژگی‌های قابل توجه این مرکز درمانی است.یکی دیگر از ویژگی‌های این کلان بیمارستان نزدیکی به ایستگاه مترو تجریش است؛ به طوری که بسیاری بیماران سرپایی و افرادی که برای دریافت خدمات درمانی نیازمند حضور در این بیمارستان هستند می توانند با مترو خود را به این مرکز مجهز درمانی برسانند.

طبقه 13 بیمارستان جایی است که باند فرود بالگرد احداث شده و پد سبز و زرد رنگ این طبقه جلوه زیبایی از یک بخش منحصر بفرد در بیمارستان‌های کشور را نشان می‌دهد.

مجموعه درمانی و کلان بیمارستان غدیر به گفته سید بوژیا شجاعی، رئیس بیمارستان شهدای تجریش دارای 13 طبقه با 62 هزار متر مربع است.این بیمارستان دارای 821 تخت بیمار است که به مجموعه 380 تخت بیمارستان شهدای تجریش اضافه شده است.از مجموعه آموزشی، درمانی شهدای تجریش است و قرار است از این به بعد بیمارستان غدیر پذیرای بیماران مختلف از شهرهای گوناگون کشور باشد.

بیمارستان غدیردارای 136 تخت مراقبت ویژه است. همچنین به پیشرفته ترین تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی تجهیز شده و مهمترین ویژگی خاص این بیمارستان داشتن پد یا باند فرود آمدن بالگرد برای مواقع بحرانی و بروز حوادث مختلف است.

همچنین این بیمارستان به عنوان سانتر یا  مرکز اصلی تروما(حوادث) و جراحی مغز و اعصاب بوده و از شهرهای مختلف استان تهران و کشور به ویژه غرب کشور پذیرای بیماران است.خدمات در این بیمارستان پیشرفته تحت پوشش بیم های پایه و با تعرفه های دولتی ارائه می‌شود.

بنا به گفته رئیس بیمارستان شهدای تجریش که اکنون مدیریت بیمارستان جدید الاحداث غدیر را بر عهده دارد تلاش شده تا دستگاه‌های مورد نیاز از طریق شرکت‌های دانش بنیان داخلی تامین شود؛ضمن اینکه با توجه به امکانات همه جانبه اختصاص داده شده در بیمارستان غدیر، دیگر هیچ بیماری پس از مراجعه به بیمارستان یاد شده نیازمند این نیست که برای دریافت خدمات به بیمارستانهای دیگر برود.

همچنین در بیمارستان غدیر دستگاه پت اسکن که یک دستگاه پیشرفته در درمان بیماران سرطانی است و تنها در یکی دو بیمارستان کشور مستقر است، استقرار پیدا کرده تا به ارائه خدمات به بیماران بپردازد.بیمارستان غدیر به عنوان بیمارستان معین برخی شهرهای استان تهران که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستند، تعیین شده است.

این بیمارستان در ۵ بلوک دارای امکانات بی‌نظیر در تراز و استاندارد‌های برتر جهانی از جمله اتاق عمل‌های جراحی هوشمند با ۲۴ تخت، بخش‌های ویژهCCU، NICU، ICU، زایمان LDR، اورژانس پیشرفته مجهز به هلی پورت هوایی، آنژیوگرافی مغز، تصویر‌برداری، دیالیز، فیزیوتراپی، درمانگاه‌های فوق تخصصی، آزمایشگاه، بخش‌های بستری زنان و مردان و کودکان است و قرار است  با بهره‌گیری از فناوری‌های روز جهان با رعایت استاندارد‌های درمانی در جایگاه یکی از کلان بیمارستان‌های الگو در غرب آسیا به ارائه خدمات درمانی به بیماران از جای جای ایران اسلامی بپردازد؛ ضمن اینکه با توجه به امکانات بسیار خوبی که در ان ایجاد شده می تواند بیماران خارجی را پذیرش کرده و به عنوان مرکز مهمی در صنعت گردشگری سلامت عمل کند.

بنا به گفته علیرضا فاطمی، معاون درمان بیمارستان غدیر در بیمارستان قدیم شهدای تجریش روزانه بالغ بر 200 بیمار در بخش اورژانس پذیرش صورت می گرفت اما اکنون با ساخت این بیمارستان تعداد بیماران پذیرش شده به شکل قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

بر اساس گفته معاون درمان بیمارستان غدیر قرار است ساختمان بیمارستان شهدای تجریش به عنوان مرکز جامع بیماری‌های چشم اختصاص پیدا کند؛ضمن اینکه بانک خون نیز در این بیمارستان فعال است و به بیماران نیازمند به خون به ویژه بیماران سرطانی خدمات ارائه می‌دهد. 

پروژه کلان بیمارستان غدیر به همت یکی از خیرین سلامت در سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع آغاز شد و در سال ۱۳۹۴ با پیشرفت فیزیکی حدود ۵ درصد برای تکمیل و احداث به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) واگذار شد. با شروع دولت سیزدهم و تاکیدات رییس جمهور بر تکمیل پروژه های نیمه تمام، عملیات اجرایی این پروژه با سرعت و فوریت پیگیری و به حول و قوه الهی با هزینه‌ای بالغ بر 1400 میلیارد تومان به اتمام رسید.

کلان بیمارستان غدیر چه ویژگی دارد؟

اسکلت فلزی با سیستم قاب خمشی ویژه و سقف کامپوزیت بر اساس آخرین ورژن آئین‌نامه مقاومت در برابر زلزله و مجهز به سیستم پسیو مقاوم در برابر حریق بر اساس ضوابط و آئین نامه‌های سازمان آتش نشانی و استفاده از نمای سرامیک خشک ترکیب با آجر و ورق کامپوزیت و نمای کرتین وال(رعایت آیین‌نامه ۲۸۰۰ (طراحی ساختمان در برابر زلزله)، مجهز به ۸ دستگاه پله فرار، مجهز به سیستم اکتیو در مقابل حریق(درب‌های ضد حریق خودبسته شو متصل به سیستم اعلام حریق، رعایت سرانه تخت (۸۰مترمربع به ازای هر تخت)، سازگار با محیط زیست و رعایت همه ضوابط آتش نشانی ساختمان؛ از جمله ویژگی‌های شاخص این بیمارستان است.

این پروژه دارای هلی پورت استاندارد با سیستم گرمایش از کف الکتریکی هوشمند و پوشش نهایی بتن ضد سایش و قابلیت ارتباط با سازمان هواپیمایی کشوری و اورژانس کشور جهت استفاده از اورژانس هوایی است. همچنین رعایت تمام استاندارد‌های ساخت و ساز این پروژه را به یکی از بیمارستان‌های بسیار ایمن و مجهز کشور تبدیل کرده است.

به گفته بهرام عین الهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تلاش وزارت بهداشت ساختن بیمارستانهای کلان در کشور برای ارتقای سطح خدمات درمان به بیماران از نقاط مختلف است. همچنین قرار است در روز عید غدیر همزمان با افتتاح این مجتمع درمانی، با همکاری اورژانس تهران نخستین پرواز از محل هلی پورت بیمارستان غدیر صورت گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار