کد خبر: 1168952
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
رئیس پلیس تل‌آویو با اشاره به مداخلات کابینه رژیم صهیونیستی و درخواست سرکوب بیشتر معترضان علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی استعفای خود را اعلام کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، «آمی اشد» رئیس پلیس تل‌آویو در فلسطین اشغالی برای اعتراض به دخالت‌های کابینه رژیم صهیونیستی در کار نیرو‌های امنیتی، از سمت خود استعفا داد.

وی با اشاره به مداخله سیاسی اعضای کابینه راست‌گرا و افراطی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر درخواست سرکوب بیشتر معترضان علیه نتانیاهو، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

آمی اشد در بیانیه‌ای تلویزیونی اعلام کرد که نمی‌تواند انتظارات یک نهاد وزراتی خاص برای سرکوب بیشتر معترضان را برآورده کند؛ چراکه این درخواست به منزله نقض قوانین و دخالت آشکار در تصمیم‌گیری‌های حرفه‌ای است.

رئیس پلیس تل آویو تاکید کرد که من نمی‌توانستم از نیروی غیرمعقولی استفاده کنم که بعد از آن باعث می‌شد اورژانس ایچیلوف بیمارستان تل‌آویو» پر از زخمی‌ها شود. در طول سه دهه‌های که فعالیت کردم این اولین باری بود که با یک واقعیت پوچ روبرو می‌شدم و برقرار نظم آرامش چیزی نبود که از من خواسته می‌شود؛ بلکه عکس آن از من خواسته می‌شد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» همچنین گزارش داد که رئیس پلیس تل‌آویو استعفای خود را به دلایل سیاسی اعلام کرد.

«ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خواستار برخورد شدید با معترضانی شده بود که علیه کابینه بنیامین نتانیاهو تظاهرات کردند و خیابان‌ها و جاده‌ها را مسدود بستند.

آمی اشد چهارشنبه اشاره‌ای به نام ایتمار بن گویر نکرد.

هزاران صهیونیست روز چهارشنبه در اعتراض به اقدام کابینه رژیم صهیونیستی در برکنار کردن رئیس پلیس تل‌آویو، تظاهرات کردند.

درگیری‌های شدید بین معترضان و پلیس در تل‌آویو صورت گرفت و تظاهرات‌کنندگان جاده ایالون را مسدود کردند.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که در جریان این تظاهرات یک خودرو معترضان را زیرگرفته که در پی این اقدام، حداقل ۳ نفر زخمی شدند.

در ماه‌های اخیر همزمان با به قدرت رسیدن بسیاری از چهره‌های فاسد اقتصادی و اخلاقی در راس کابینه راستگرای افراطی رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو، تلاش‌ها به منظور پیشبرد تغییرات بنیادین در بخش قضایی به ویژه در زمینه اختیارات محاکم قضایی، باعث شده تا صد‌ها هزار اسرائیلی برای ۲۶ هفته متوالی در اعتراض به این قوانین در شهر‌های مختلف فلسطین اشغالی راهی خیابان‌ها شوند.

اخیرا سرتیپ احتیاط «ناحیما داگان» تاکید کرد که اعتراضات علیه برنامه‌های کابینه اسرائیل به رهبری نتانیاهو نگرانی‌ها در رابطه با وقوع جنگ داخلی را افزایش داده، اما در عین حال نگرانی بزرگش آن است که از این طریق اسرائیل کلا از بین برود.

نتایج یک نظرسنجی انجام شده که از سوی روزنامه صهیونیستی «معاریو» منتشر شده، نشان می‌دهد محبوبیت بنیامین نتانیاهو کاهش یافته است. در شش ماه گذشته، اراضی اشغالی شاهد تظاهرات گذشته علیه طرح اصلاحات قضائی نتانیاهو بوده است و مخالفان این طرح آن را تلاشی برای کاهش قدرت‌های مقام‌های قضائی در برابر قدرت‌های اجرایی دانسته‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار