کد خبر: 1168669
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
مهمانی ۱۰کیلومتری غدیر روز جمعه از ساعت ۱۸ تا ۲۲، شانزدهم تیرماه ۱۴۰۲ در مسیر میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی برگزار خواهد شد و بیش از ۱۳۰۰ موکب در مسیر اشاره شده جهت پذیرایی مهمانان پیش‌بینی شده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، دومین مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر خم در دهه ولایت در محور امام حسین (ع) تا میدان آزادی برگزار می‌شود که گروه‌های مردمی متشکل از هیئت مذهبی، موکب‌ها، گروه‌های جهادی و مؤسسات قرآنی و فرهنگی قرار است تا به صورت منظم و سازمان‌دهی شده به ارائه برنامه‌ها و خدمات خود بپردازند.
به گفته امین توکلی‌زاده؛ معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر دو ساعت قبل از نماز مغرب و عشاء آغاز و تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت.
توکلی‌زاده در خصوص این مهمانی با اشاره به جلسات هماهنگی برای برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری از سوی جبهه فرهنگی انقلاب گفت: در این ارتباط جلسات متعددی با هیئت‌های مذهبی، مساجد و گروه‌های مردمی و جهادی برگزار شده است و إن‌شاءالله امسال نیز همانند سال گذشته و با تغییر مسیر خیابان شاهد برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر خواهیم بود.
توکلی‌زاده با اشاره به اینکه ۱۳۰۰ موکب در مسیر ۱۰ کیلومتری مهمانی غدیر پیش‌بینی شده است، گفت: همچنین موکب‌های پذیرایی و فرهنگی در این مسیر تدارک دیده شده و با هماهنگی‌های صورت گرفته غرفه‌هایی برای بازی‌های سرگرمی ویژه کودکان و نوجوانان و در کل برای خانواده‌ها در نظر گرفته شده است. در میادین اصلی نیز در مسیر مهمانی ۱۰ کیلومتری استیج‌هایی در نظر گرفته شده که در این استیج‌ها سرود‌ها و برنامه‌هایی از جمله مداحی تدارک دیده شده است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته استقبال بیش از ۲ میلیون نفری از مهمانی ۱۰ کیلومتری در شهر تهران صورت گرفت، افزود: برآورد ما این است که امسال استقبال بیش از سال گذشته باشد.
معاون شهردار تهران با اشاره به آمادگی حوزه حمل و نقل شهر تهران اعم از اتوبوسرانی، مترو، تاکسی برای جابجایی شهروندان برای شرکت در مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر خبر داد و گفت: در این ارتباط رایزنی‌های لازم صورت گرفته و در حال برنامه‌ریزی هستیم که در همان ساعت برنامه مهمانی ۱۰ کیلومتری خدمات حوزه حمل و نقل به صورت رایگان به شهروندان ارائه شود.

۱۳۰۰ موکب در مسیر ۱۰ کیلومتری مهمانی غدیر/۸۷ نقطه از تهران نوافشانی می شود
نورافشانی در ۸۷ نقطه از تهران همزمان با عید غدیر
رضا صیادی؛ مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در آستانه فرا رسیدن عید غدیر از آمادگی پایتخت برای برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری در محور میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی خبر داد و گفت: در غدیر امسال شاهد اجرای یک طرح ویژه نورپردازی و آذین‌بندی میدان‌های انقلاب و فردوسی، نور‌آرایی ویژه میدان، ولی عصر (عج) و مسیر خیابان انقلاب خواهیم بود.
به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، نصب و جانمایی المان‌های نوری و جشن نور در طول مسیر، همچنین نورافشانی در ۸۷ نقطه از فضای شهری و اجرای ۸ ویدئو‌مپینگ تکمیل‌کننده بخش نورآرایی و نورباران تهران در شب عید است.
صیادی، اهتزاز هزاران پرچم و ابر پرچم در سطح فضای شهری پایتخت را از دیگر برنامه‌های سازمان برای جشن عید غدیر اعلام کرد و افزود: در همین راستا نصب بیش از ۲۰ هزار پرچم بزرگراهی و محله‌ای "علی، ولی الله" شهر را به نام حضرت علی (ع) متبرک خواهد کرد. همچنین در نظر است بیش از ۴۰۰ هزار پرچم در جریان این مراسم بین شهروندان توزیع خواهد شد.

۱۳۰۰ موکب در مسیر ۱۰ کیلومتری مهمانی غدیر/۸۷ نقطه از تهران نوافشانی می شود
راه‌اندازی شهربازی در لاین «بی آر تی»
مصطفی زیبایی‌نژاد؛ مدیرکل فرهنگی و هنری شهرداری تهران در خصوص برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر گفت: بیش از ۵۰ هزار نفر نیروی پشتیبانی در حوزه‌های مختلف اعم از امنیت، ایمنی، خدمات شهری و ... برای برگزاری با شکوه این مهمانی فعال هستند.
زیبایی نژاد با بیان اینکه با همکاری همه دستگاه‌ها یک شهربازی ۱۰ کیلومتری در لاین «بی آر تی» برای کودکان و نوجوانان ایجاد خواهد شد، گفت: در ارتباط با جا‌به‌جایی مهمانان نیز تمهیداتی در حوزه حمل و نقل پیش‌بینی شده است و اتوبوسرانی، مترو و تاکسی در این بخش فعال خواهند بود.
وی افزود: ۲۲ منطقه شهرداری تهران در مهمانی ۱۰ کیلومتری حضور فعال خواهند داشت البته ۹ منطقه به صورت خاص مسئولیت محوری را در ارائه خدمات و پشتیبانی در محور امام حسین (ع) تا آزادی ایفا خواهند و خیابان آزادی زون‌بندی شده و بین ۹ منطقه تقسیم شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر