کد خبر: 1166407
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
دنیا حیدری

بازی این روز‌های حجت کریمی یادآور نمایشی است که چند سال قبل خلیل زاده بعد از جدایی استراماچونی به راه انداخت! موج سواری عضو وقت هیئت مدیره استقلال جو را چنان متشنج کرد که کمتر کسی توجه اش به اهمال کاری مسئولان باشگاه جلب شد! آنهم در شرایطی که مرد ایتالیایی نتایج خوبی با آبی پوشان گرفته بود، اما عدم تعهد باشگاه به قراردادی که بسته بود زمینه ساز جدایی استراماچونی شد. با وجود این مسئولان باشگاه و در راس آن‌ها خلیلی زاده چنان جوی به راه انداختند که گویی مرد ایتالیایی مقصر او و آخر این جدایی بوده نه باشگاهی که به تعهدات خود عمل نکرده است.

حجت کریمی نیز این روز‌ها درست پا جای پای خلیل زاده گذاشته است! تردیدی نیست که ساپینتو مربی پرخاشگری بود، اما نمی‌توان منکر این شد که او برای آبی پوشان یک جام به ارمغان آورد و استقلال مادامی که او سکان هدایت تیم را در دست داشت در بین مدعیان قهرمانی حضورداشت و عملکرد قابل قبولی ارائه داد! اما جالب است که سرپرست استقلال درست برخلاف رفتاری که در طول فصل داشت، نه فقط دیگر تمایلی به دفاع و حمایت از ساپینتو ندارد، که در اقدامی کاملا دور از انتظار چنان مرد پرتغالی را به باد انتقاد گرفته که گویی بحث خصومت شخصی در میان است.

تا همین دیروز کریمی سفت و سخت پشت ساپینتو بود و حتی انتقاد شدیدی به محرومیت چهار ماهه‌ای که کمیته انضباطی برای این مربی در نظر گرفته بود داشت. اما درست بعد از توافق با نکونام ورق برگشت و سرپرست آبی پوشان رویه‌ای را در پیش گرفت که کمتر کسی تصورش را می‌کرد! مسئله همکاری یا عدم همکاری با ساپینتو نیست. بی شک هر باشگاهی می‌تواند در پایان فصل تصمیم به ادامه همکاری یا عدم همکاری با مربی خود بگیرد. این حق طبیعی استقلال مثل هر باشگاه دیگری است. اما اینکه سرپرست استقلال بخواهد بعد از پایان قرارداد ساپینتو او را به لحاظ اخلاقی زیر سوال ببرد اتفاق جالب توجهی نیست.

صرف نظر از بحث‌های مالی که از سوی کریمی بدان اشاره شده و ساپینتو صراحتا تک تک آن‌ها را رد می‌کند، سرپرست استقلال به موردی اشاره می‌کند که خلاف کمی در قانون کشور نیست و سکوت او تا به امروز در صورت درست بودن ادعایش جای بحث دارد.

اگر ساپینتو به لحاظ اخلاقی مشکل داشت چرا کریمی تا دیروز سکوت اختیار کرده بود؟ چرا سرپرست استقلال امروز که قرارداد این مربی به پایان رسیده و قرار نیست دیگر در فوتبال ایران حضور داشته باشد فیل اش یاد هندوستان کرده و به صرافت برشمردن مشکلات اخلاقی این مربی افتاده است؟ آیا مماشات کریمی با ساپینتو (در صورت صحت گفتار او) خود مصداق قانون شکنی نیست؟ سرپرست استقلال سعی دارد اینگونه القا کند که آبی پوشان به دلیل مشکلات اخلاقی و رفتار‌های خارج از عرف مرد پرتغالی و البته زیاده خواهی مالی تصمیم به عدم همکاری با او گرفتند. اما در واقع بی اخلاقی رفتار حجت کریمی و گفتاری است که او در توصیف سرمربی سابق آبی پوشان در پیش گرفته است. چرا که در صورت صحت گفتار سرپرست آبی پوشان، او حق نداشت برای گروکشی‌های مدیریتی چنین الفاظی را در خصوص ساپینتو به کار ببرد! آنهم به عنوان سرپرست و بزرگ یک باشگاه! چرا که وقتی او به خود اجازه این گونه حرمت شکنی‌ها و بی اخلاقی‌ها را می‌دهد، دیگر از بازیکنان چه انتظاری باید داشت؟ اما از مدیری که نکونام را با یکی دو فصل حضور در این تیم پسر استقلال می‌خواند انتظاری بیش از این نمی‌توان داشت. او با رفتار و گفتارش طی مدت زمان حضورش در راس مدیریت باشگاه استقلال ثابت کرده که به هیچ عنوان در حد و اندازه‌های این باشگاه پر طرفدار نیست و کوچکترین آشنایی حتی با استقلال ندارد که اگر داشت نکونام را پسر استقلال نمی‌خواند که اگر نکونام پسر استقلال باشد، پس نفراتی، چون زرینچه، حجازی، نامجو مطلق، پورحیدی و. چه نسبتی با این تیم دارند.

به نظر می‌رسد کریمی باید قبل از مصاحبه‌های پرتعداد خود با مشاورانش گفتگویی داشته باشد تا چنین اشتباهات نابخشودنی را مرتکب نشود، چرا که ادامه این روند بی شک قبل از هرچیزی واکنش هواداران استقلال را به دنبال خواهد داشت. هوادارانی که شان و شخصیت باشگاه برایشان از هرچیزی مهم‌تر است. شانی که حجت کریمی در همین مدت زمان کوتاهی که در راس باشگاه استقلال بوده بار‌ها و بار‌ها زیر سوال برده است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید امیرحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
0
0
خیلی بخش ورزشتون ضعیفه خیلیییییییی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار