کد خبر: 1166375
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
عضو کمیسیون انرژی مجلس در رابطه با اظهارات تازه وزیر سابق خارجه گفت: اخیرا آقای ظریف برای تطهیر خسارات محض برجام از خیانت ترکمانچای هم قبح‌زدایی کرد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، مالک شریعتی نیاسر عضو کمیسیون انرژی مجلس در نطق خود که امروز (یکشنبه، 4 تیرماه) در صحن علنی مجلس ایراد شد، گفت: اخیرا آقای ظریف برای تطهیر خسارات محض برجام از خیانت ترکمانچای هم قبح زدایی کرد.

وی افزود: پس از احیای قرارداد گازی ترکمنستان توسط وزارت نفت بدون برجام باند رسانه دولت قبلی نوشتند که این مسئله هیچ ارتباطی به برجام نداشته است و همان زمان هم امکان پرداخت بدهی ترکمنستان از محل مطالبات عراق بود.

شریعتی عنوان کرد: اولاً؛ اگر می‌شد چرا شما که زبان دنیا را بلد بودید از کدخدا مجوز نگرفتید؟ ثانیاً؛ در پاسخ رسمی وزارت خارجه آقای ظریف به سوال بنده آمده: « فروردین۹۶ وزیر خارجه ترکمنستان به طرف ایرانی گفت با توجه به حل مساله ایران پس از برجام بدهی خود را نقداً پرداخت کنید... ولی با توجه به عدم امکان انتقال پول، امکان اجرایی شدن نیافت! مهر۹۷ هم طرف ترکمنی ابتدا با پرداخت بدهی از منابع نزد کره جنوبی موافقت کرد ولی پس از اطلاع از بلوکه بودن پول و نیاز به مجوز آمریکا منصرف شد.»

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و پردیس در پایان گفت: برای مردم روشن شد توافق برجام نه تنها عایدی مستقیم اقتصادی و معیشتی نداشت که حتی باعث عدم همکاری همسایگان در شرایط تحریم هم بود و الان بدون تغییر شرایط برجامی مسئله حل شده است. اما اینکه آقای ظریف، عامل آن خیانت؛ ژنرال زنگنه را برخلاف نظرات صریح قبلی خود، «عضو برجسته کابینه، دارای سوابق درخشان مملو از وطن دوستی و تلاش» نامیده، باعث تاسف است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار