کد خبر: 1164445
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
استاندار بوشهر در گفتگو با «جوان»:
استان بوشهر در بخش‌های مختلف دارای ظرفیت‌های مهم و قابل توجه است که برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از این توانمندی‌ها در راستای رفع تنگنا‌های جامعه و حل مشکلات و تحقق مطالبات مردم ضروری است.
حوریه ملکی

استان بوشهر در بخش‌های مختلف دارای ظرفیت‌های مهم و قابل توجه است که برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از این توانمندی‌ها در راستای رفع تنگنا‌های جامعه و حل مشکلات و تحقق مطالبات مردم ضروری است. حالا چند سالی می‌شود که اقدامات خوبی در عرصه‌های مختلف صورت گرفته و با نگاه ویژه و حمایت دولت از استان‌ها، بوشهر می‌تواند مسیر پیشرفت و تحول و ترقی را در کمترین زمان با سرعت بیشتری طی کند. برای آگاهی از اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های مدیران استان به سراغ احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر رفتیم تا گفت‌وگویی با ایشان داشته باشیم.

شما از ابتدای حضورتان در این سمت روی برنامه‌هایی جهت مهار تورم و رشد تولید در استان بوشهر تأکید داشتید، آیا در این مورد کاری صورت گرفته است؟
توجه به امورات مردم و کمک به زندگی و معیشت شهروندان در سرلوحه کار‌ها قرار دارد. با توجه به گذشت سه ماه از سال جاری تأکید شده برنامه مهار تورم و رشد تولید در استان تهیه، تدوین و ابلاغ شود و در این راستا تا ۱۵ تیرماه باید برنامه مهار تورم و رشد تولید دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر نهایی و براساس چارچوب این برنامه فعالیت‌ها و خدمات ارائه شود.

آیا مصوبات روی زمین مانده از سال گذشته نیز برای اجرایی شدن، پیگیری می‌شود؟
بله. ما نمی‌گذاریم کاری ناتمام بماند. هم اکنون روی عملیاتی شدن مصوبات شورای اداری استان بوشهر تأکید ویژه‌ای داریم و باید وضعیت اجرایی شدن مصوبات این شورا در سال ۱۴۰۱ ارزیابی و اعلام شود.
جذب اعتبارات را از شاخص‌های مهم ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار داده‌ایم و در این میان یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها جذب اعتبارات ملی در تسریع اجرای طرح‌های عمرانی است. سفر شهرستانی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی نیز بسیار مهم است و باید در این زمینه از تجربیات سفر هیئت دولت به استان و شهرستان‌ها استفاده شود.

بوشهر برای اربعین چه برنامه‌های دارد؟
تشکیل ستاد اربعین در شهرستان‌ها اولین قدم برای بهتر خدمات دادن به زائران اربعین است. براساس برنامه‌ریزی، امسال ۱۰۰هزار نفر از مردم استان بوشهر در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در عراق شرکت می‌کنند که سال قبل ۷۶ هزار نفر در این آیین شرکت کردند، بنابراین از هم اکنون در کنار این زائران هستیم و نیازهایشان مرتفع خواهد شد.

در زمینه انجام کار‌های عمرانی و ساخت مسکن برای کارکنان اداری اقدامی داشته‌اید؟
معتقدیم باید به مسکن کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی توجه ویژه شود و از هیچ کاری کوتاهی نمی‌کنیم. در راستای ساخت مسکن برای این قشر به تعاونی مسکن دستگاه‌های اجرایی و اداری استان بوشهر زمین واگذار می‌شود. ضمن اینکه جذب اعتبارات عمرانی در استان خوب بوده و در سال جاری تاکنون هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان منابع اعتباری برای تسریع طرح‌های عمرانی استان بوشهر تخصیص یافته و پرداخت شده است. علاوه بر این، اعتبارات ارزش افزوده در دو ماه نخست امسال در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری استان بوشهر قرار گرفته است. باید از تلاش مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی در تحقق اهداف تدوین شده قدردانی شود، زیرا فرآیند و روند اجرایی کار‌ها و طرح‌ها در تحقق اهداف برنامه مطلوب و نشان از تلاش خوب دستگاه‌های مربوطه است. با عبور از موانع، فعالیت‌های عمرانی و برنامه و طرح‌های مورد نظر تسریع یافته که حاصل تلاش دست‌اندرکاران و نیرو‌های خادم و جهادگر است.

اگر قرار باشد امتیازی به مدیرانتان بدهید، چه نمره‌ای می‌دهید؟
مدیریت استان مستحق رتبه‌های اول در همه عرصه‌هاست. بوشهر در همه حوزه‌ها می‌تواند در سطح کشور رتبه اول یا دوم داشته باشد اگر این مهم محقق نشده اشکال از مدیریت‌هاست.

پیش‌بینی می‌کنید وضعیت حضور بوشهری‌ها در انتخابات آینده چطور باشد؟
تأکید ما بر توجه به افزایش مشارکت مردم در انتخابات سال جاری است و مبنای همه فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی در سال جاری باید منجر به افزایش مشارکت مردم در انتخابات اسفندماه باشد. اهداف دشمنان در ناامیدی مردم و ناکارآمد نشان دادن فعالیت دستگاه‌های اجرایی است و در این راه از هیچ اقدامی فروگذار نیستند. اکنون در جنگ با دشمنان قرار داریم و آنان با تمام ظرفیت علیه نظام و انقلاب اسلامی برای ناامیدی مردم و ناکارآمدی نشان دادن مدیران وارد میدان شده‌اند.
توپخانه دشمن برای اینکه مردم در انتخابات مشارکت نکنند با تمام ظرفیت در داخل و خارج کار می‌کند و در این راستا باید برای پاتک زدن به دشمن وارد عمل شویم تا دشمن را ناکام کنیم و ان‌شاءالله مشارکت حداکثری را در انتخابات پایان سال در کشور رقم بزنیم.

در حال حاضر فکر می‌کنید ایجاد یک تحول بزرگ از کجا و چطور شروع می‌شود؟
ایمان افزایی و امیدآفرینی از موضوعات بسیار مهمی است که مدیران و کارکنان دستگاه‌های مختلف باید در دستور کار داشته باشند تا بتوانند مسیر درست را برای خدمت به مردم و نظام پیدا کنند. بر اساس دستورات مقام معظم رهبری باید ایمان‌افزایی و امیدآفرینی به عنوان یک اصل مد نظر بوده و با توجه به اینکه مدیران در رأس سازمان و اداره قرار دارند ایمان باید از مدیران به بدنه سازمان سرازیر شود و در این راستا باید مدیران بیشترین فعالیت را داشته باشند و کمترین برخورداری شامل آن‌ها شود.

آیا برای عملی شدن این گفته‌ها اقدامی هم صورت گرفته است؟
تدوین برنامه امیدآفرینی در دستگاه‌های اجرایی استان یکی از مهم‌ترین اقدامات است که در این راستا دیدار‌های مردمی برای حل مسائل، سرکشی به شهرستان‌ها، بسترسازی اجتماعی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، مصاحبه با رسانه‌ها و فعالیت مستمر در حوزه اطلاع‌رسانی در دستور کار قرار گرفته و برای عملیاتی شدن آن برنامه‌ریزی شده است. معتقدیم تنها راه شناخت ظرفیت‌های بخش‌های عظیم منطقه‌ای، استفاده از تجارب مردم بومی منطقه در کنار دیدگاه کارشناسان در حوزه زیرساختی است، چراکه هر استان، شهرستان و منطقه از کشور دارای ظرفیت‌های متعدد انسانی و طبیعی است که گاه این ظرفیت‌ها از نگاه دولتمردان پنهان می‌ماند، بنابراین تنها راه دستیابی به ادراک این امر و یافتن توانمندی‌ها، شناخت منطقه محور هر شهر و روستا و در این صورت است که به تکامل ظرفیت‌های شغلی کلانشهری و حتی کشوری دست خواهیم یافت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار