کد خبر: 1163978
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳
فرماندار شهرستان گرمی گفت: بر اثر سیل هولناکی که عصر امروز در گرمی رخ داد، یک نفر فوت و ۵ نفر از شهروندان گرمی مفقود شده‌اند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، حسین مولایی اظهار کرد: بارش شدید باران از ظهر امروز در گرمی آغاز شد و در «میکائیل دره سی» روستای برزند به اوج خود رسید.

وی با بیان اینکه از ابتدای خرداد شهرستان گرمی درگیر سیلاب شدید است، تصریح کرد: امروز شاهد باران و سیلاب هولناک در «گرمی، برزند و روستا‌های اطراف» بودیم به طوری که پل «انجیرلو» در گرمی نشست کرده و شهروندان برای تردد بار دیگر دچار مشکل شده اند.

فرماندار شهرستان گرمی با اشاره به اینکه از ابتدایی‌ترین لحظات وقوع بارش سیل آسا کارشناسان مدیریت بحران در شهرستان حضور دارند، گفت: خسارات هنگفتی به تأسیسات، زیرساخت‌ها و زیربنا‌های راه‌های مواصلاتی گرمی وارد شده است.

مولایی از مفقود شدن ۵ شهروند اهل گرمی و فوت یک نفر بر اثر وقوع سیل شدید خبر داد و افزود: از ظهر امروز تمام مسئولان شهرستان و مدیریت بحران در آماده باش کامل به سر می‌برند تا در صورت وقوع حوادث تلخ در کنار شهروندان باشیم.

وی همچنین مصدومیت ۲ نفر از اهالی گرمی را نیز یادآور شد و خاطرنشان کرد: جستجو‌های تیم‌های عملیاتی مدیریت بحران برای پیدا کردن مفقودان ادامه دارد که در بین این مفقودان یک نفر میانسال و بقیه کودک هستند.

مولایی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: مردم و شهروندان هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند و در صورت غیرضروری بودن، از سفر به شمال استان اردبیل طی امروز و روز‌های آینده خودداری کنند.

فرماندار شهرستان گرمی بیان کرد: نشست بخشی از پل «انجیرلو» و محور گرمی – بیله سوار معضلات عمده‌ای را برای ترددکنندگان به وجود آورده که انتظار می‌رود مسئولان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردیبل هر چه سریعتر در محل حاضر و میزان خسارت را برآورد کنند.

احتمال فوت مفقودان سیل گرمی وجود دارد

مهدی خدمتی مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل نیز در گفتگو با خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اظهار کرد: در حال حاضر تیم‌های مدیریت بحران و هلال احمر در شهرستان گرمی مستقر شده اند تا به یاری مردم گرمی بشتابند.

وی تصریح کرد: مفقودان سیل گرمی چهار دختر در سنین ۶، چهار، ۱۳ و ۱۴ سال هستند که سوار نیسان و پراید دچار سیلاب شده و احتمال فوت آن‌ها وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: در بخش‌های انگوت و گرمی رگبار سیل آسای باران را از ظهر امروز شاهد بودیم که در «میکاییل دره سی» ۲ خودرو دچار حادثه شده و یکی از مسافران آن فوت کرد.

خدمتی با اشاره به اینکه در اثر وقوع این سیل «پل انجیرلو» به طور کامل تخریب شده است، افزود: مدیریت بحران استان از اولین ساعات حادثه در محل حضور دارد.

وی با اشاره به اینکه از اول خردادماه سیلاب‌های سهمگین در شمال استان اردبیل به وقوع پیوسته است، خاطرنشان کرد: علاوه بر خسارت‌های مالی، شاهد وقوع خسارت‌های جانی در این سیلاب‌ها هستیم که ورود وزارت کشور برای حل این بحران ضروری است.

خدمتی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: جاده بیله سوار - گرمی به طور کامل مسدود شده و از شهروندان درخواست داریم تا از تردد‌های غیرضرور در مسیر‌های شمال استان پرهیز کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل بیان کرد: خانواده‌های مفقودان همراه مسئولان هلال احمر و مدیریت بحران در پی فرزندانشان هستند و تلاش برای پیدا کردن آن‌ها ادامه دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار