کد خبر: 1163739
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸
نظامیان اسپانیا و لهستان به دلیل شرکت نیروهای قبرس ترک‌نشین در رزمایشی با میزبانی ترکیه، از حضور در این تمرین نظامی انصراف دادند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، وزارت‌های دفاع لهستان و اسپانیا به دلیل حضور نیروهای قبرس ترک نشین در رزمایشی در ترکیه، از حضور در این تمرین‌های نظامی انصراف دادند.

به نوشته شماره سه شنبه روزنامه یونانی «کاثیمرینی»، این رزمایش با نام «ققنوس آناتولی» در حال برگزاری در ترکیه است و تا آخر هفته ادامه دارد.

وزارت دفاع ترکیه پیشتراعلام کرده بود که نظامیان جمهوری آذربایجان، قطر، لهستان و اسپانیا و نظامیان قبرس ترک نشین دراین رزمایش حضور دارند.

بر اساس این گزارش، قبرس ترک نشین  سال ۱۹۸۳ استقلال خود را اعلام کرد و نام خود را جمهوری قبرس شمالی گذاشت، اما سازمان ملل متحد و کشورهای جهان آن را تاکنون به رسمیت نشناخته‌اند. قبرس ترک نشین از نظر اقتصادی به ترکیه متکی است. اردوغان در جریان انتخابات دور دوم ریاست جمهوری در قبرس ترک نشین از «کمال قیلیچدار اوغلو» رقیب خود شکست خورد.

به گزارش آناتولی، بهدنبال اطلاع وابستگان نظامی لهستان و اسپانیا در آنکارا از این ماجرا و اطلاع به کشورهای خود، وزارت‌های دفاع این دو کشور دستور عدم شرکت نظامیان خود را از رزمایش ترکیه صادر کردند.

چندی قبل دولت ترکیه اعلام کرد که نیروهای بیشتری را برای محافظت از قبرس ترک نشین مستقر خواهد کرد و هر آنچه را که از نظر تسلیحاتی نیاز دارند در اختیار این منطقه قرار خواهد داد. این تصمیم‌گیری پس از آن صورت گرفت که دولت آمریکا از فروش سلاح به قبرس خبر داد. این تصمیم گیری موجب خشم آنکارا و بخش قبرس ترک نشین شد

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار