کد خبر: 1163269
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: نظر مهدی طارمی در مورد تورنمنت کافا فنی بوده و درخواست کادر فنی هم این است که برای حضور پرقدرت در جام ملت‌ها با تیم‌های سطح بالا دیدار داشته باشد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، امیر قلعه‌نویی امروز (دوشنبه) در نشست خبری پیش از دیدار برابر افغانستان در تورنمنت کافا با تشکر از میهمان‌نوازی مردم قرقیزستان خاطر نشان کرد: برای نخستین بار است که مسابقات کافا در رده سنی بزرگسالان برگزار می‌شود، این مسابقات به نوعی می‌تواند در راه آماده‌سازی جام ملت‌های آسیا باشد. خوشحالم تیم عمان و دوست خوبم برانکو ایوانکوویچ در این مسابقات حضور دارد و امیدوارم هر چه زودتر او را ببینم.

وی درباره میزان شناخت کادر فنی تیم ملی از تیم افغانستان گفت: فوتبال زبان مشترک همه ملت‌هاست و از طریق فوتبال می‌توانند به هم نزدیک شوند و از فوتبال لذت ببرند، بنابراین ما وظیفه داریم به همه تیم‌ها احترام بگذاریم، چه تیم‌های قدرتمند و چه تیم‌هایی که کیفیت پایینی دارند. گروه آنالیز ما بازی افغانستان و قرقیزستان را بررسی کردند و قرار است امروز با بازیکنان عملکرد این تیم را بررسی کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به این سئوال که آیا حضور در این مسابقات به تیم ملی ایران کمک می‌کند، گفت: شروع هر کاری به هر حال کمبودهای خودش را دارد، مثلا شما نمی‌توانید جام جهانی ۱۹۷۰ را به لحاظ کیفیت با جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مقایسه کنید. کافا هم اولین دوره‌ای است که در سطح بزرگسالان برگزار می‌شود و اگر برنامه‌ریزی خوبی صورت گیرد هر سال می‌تواند با تیم‌های با کیفیت‌تری دنبال شود.

وی با اشاره به اظهار نظر مهدی طارمی در خصوص این تورنمنت تاکید کرد: طارمی نگاه فنی داشته که طبیعی است. درخواست کادر فنی هم این است که تیم ملی برای حضور پرقدرت در جام ملتها با تیم‌های سطح بالا دیدار داشته باشد. البته تکرار می‌کنم که به مسابقات کافا و رقبا احترام می‌گذاریم و امیدوارم در سال‌های آینده این تورنمنت با تیم‌های با کیفیت‌تری برگزار شود. همه جای دنیا چنین مسابقاتی برگزار می‌شود و کافا هم می‌تواند این کار را انجام دهد. اولویت همیشگی ما دو موضوع است. یک، احترام به رقبا و دو لذت بردن هواداران از بازی‌های تیم ملی.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که برای سازگاری شرایط آب و هوایی و ارتفاع قرقیزستان چه برنامه‌ای دارید گفت: بیشکک از لحاظ ارتفاعی پایین‌تر از تهران است ولی از نظر آب و هوایی دو شهر شرایط نزدیکی به هم دارند اما در مجموع این موضوع نمی‌تواند چندان تاثیرگذار باشد.

تورنمنت فوتبال آسیای مرکزی با حضور ۷ تیم و در دو گروه از ۱۰ ژوئن (۲۰ خرداد) آغاز شد. در گروه اول که در تاشکند برگزار می‌شود، تیم‌های ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و عمان حضور دارند. در گروه دوم به میزبانی بیشکک تیم‌های قرقیزستان، ایران و افغانستان هم‌گروه هستند.

طبق تقویم این رقابت‌ها ایران ۲۳ و ۲۶ خرداد به ترتیب به مصاف افغانستان و قرقیزستان می‌رود. تیم‌های اول هر گروه راهی فینال می‌شوند و دیدار رده‌بندی هم بین تیم‌های دوم هر گروه برگزار خواهد شد. این دیدارها برای روز ۳۰ خرداد پیش بینی شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار