کد خبر: 1163056
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
المیادین گزارش داد
در پی برگزاری دور جدید دادگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا، حامیان وی خواستار آغاز جنگ داخلی و مسلحانه شده‌اند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، وبگاه المیادین در گزارشی نوشت: تنها چند دقیقه پس از آن‌که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده به دلیل نگه‌داری از اسناد محرمانه پس از پایان دوره ریاست جمهوری، از سوی دستگاه قضایی آمریکا به خطرآفرینی برای این کشور متهم شد، هواداران وی موجی از خشونت و تهدید به آغاز جنگ داخلی را در فضای مجازی به راه انداختند.

هواداران ترامپ در فضای مجازی با اشاره به مسلح بودن اغلب هواداران رئیس جمهور پیشین آمریکا، تهدید به آغاز جنگ داخلی را اعلام کردند و ترامپ را قربانی وزارت دادگستری آمریکا که تحت سیطره جو بایدن، رئیس جمهور آمریکاست دانستند.

برخی از این افراد در رسانه‌های اجتماعی، با ارسال پیام‌هایی خشونت آمیز از قبیل «ما باید کشتار این خیانت‌کاران را آغاز کنیم» و «این موضوع تا زمانی که کوهی از انباشت جنازه‌ها ساخته نشود، متوقف نمی‌شود»، تهدید‌های خود را آشکار ساختند و فراخوان شورش دادند. یکی دیگر از طرفداران ترامپ در شبکه‌های اجتماعی نوشته است: شاید زمان جنگ داخلی فرارسیده باشد. برخی دیگر نیز دادستان کل آمریکا و خانواده وی و همچنین جک اسمیت بازپرس ویژه این پرونده را تهدید کردند.

از سوی دیگر کیمبرلی گیلفویل، نامزد پسر ارشد ترامپ، با انتشار تصویر دوتالد ترامپ با حروف بزرگ انگلیسی در اینستاگرام نوشت: انتقام در پیش است.

اما نکته اینجاست که این تهدید‌ها تنها در سطح عامه مردم نبوده بلکه به بخش حاکمیتی ایالات متحده آمریکا نیز رسیده است. کاری لیک، از جمهوری‌خواهان ایالت جورجیا که هوادار ترامپ نیز است، در کنفرانس ریاست جمهوری جمهوری‌خواهان این ایالت تهدید کرد که هواداران ترامپ اسلحه دارند.

اندی بیگز، عضو جمهوری‌خواه کمیته نظارت و قضاوت مجلس نمایندگان آمریکا نیز اعلام کرد: به مرحله جنگ رسیدیم؛ چشم در برابر چشم!

برخی دیگر از مسئولان جمهوری‌خواه نیز به دوگانگی‌های موجود در سیستم قضایی آمریکا اعتراض کردند. جیم جردن، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال یادداشتی برای مریک گارلند، وزیر دادگستری آمریکا با اشاره به این موضوع و شکست در اجرای عدالت از سوی وزارت دادگستری آمریکا نوشت: وزارت دادگستری از متهم نمودن هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا و همچنین جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در رابطه با اطلاعات محرمانه در اختیار ایشان، خودداری کرد.

در همین راستا کوین مکارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز سیاست دوگانه وزارت دادگستری آمریکا در برخورد با هیلاری کلینتون و جو بایدن از یک سو و دونالد ترامپ از سوی دیگر را زیر سؤال برد و خواهان تحقیق در خصوص دلایل این اقدامات دوگانه شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار