کد خبر: 1161896
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱
نتایج یک نظرسنجی صورت گرفته نشان می‌دهد که بیشتر شهروندان اروپایی از وضعیت معیشتی و مدیریت دولت‌هایشان در مواجهه با تورم و گرانی مواد غذایی ناراضی هستند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، نتایج یک نظرسنجی از شهروندان اروپایی که امروز (سه‌شنبه) منتشر شد نشان می‌دهد بیشتر آن‌ها فکر می‌کنند دولت‌های ناکارآمدی برای حل مشکلات معیشتی دارند.

این نظرسنجی توسط موسسه یوروبارومتر (Eurobarometer) انجام شده و نتایج آن توسط پارلمان اروپا منتشر شده است نشان می‌دهد که بیش از ۶۱درصد از شهروندان ساکن کشور‌های اروپایی اعتقاد دارند وضعیت در کشورشان در مسیر اشتباهی پیش می‌رود.

این احساس به ویژه در اسلواکی، یونان و فرانسه قوی‌تر است، جایی که به ترتیب ۷۵، ۷۴ درصد و ۷۳ درصد از پاسخ دهندگان با ارزیابی منفی موافق بودند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد بیشتر ساکنان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از هزینه‌های بالای زندگی شکایت دارند.

حدود ۶۵ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که از اقدامات دولت‌هایشان در مهار تورم و مشکلات معیشتی راضی نیستند و این نارضایتی از اتحادیه اروپا ۵۷درصد است.

بیشتر شهروندان اتحادیه اروپا انتظار دارند وضعیت اقتصادی کشورشان در سال آینده بدتر شود.

موسسه یوروبارومتر هر سال نتایج نظرسنجی افکار عمومی در ۲۷کشور عضو اتحادیه اروپا درباره وضعیت اقتصادی سیاسی کشور‌های عضو این اتحادیه را منتشر می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار