کد خبر: 1156228
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴

با توجه به اینکه دندان­ها می­تونن تاثیر خیلی زیادی در زیبایی و جلوه صورت افراد داشته باشن، این روزها انجام عمل­های زیبایی دندان و مراقبت از اون­ها توی جامعه امروزی رایج شده.

سوالی که در مورد ایمپلنت دندان به وجود میاد، این هست که ایمپلنت دندان چقدر طول می­کشد؟ و یا دوره نقاهت ایمپلنت چقد هست؟..در واقع ترس از درد و همین دوره نقاهت هست که باعث می­شه خیلی­ها تصور کنن که ایمپلنت دندان عمل پیچیده و یا سختی هست. در صورتی که مایل هستین ایمپلنت دندان انجام بدین و از دوره نقاهت اون می­ترسین، لازمه از همین اول اشاره کنیم که مزایای ایمپلنت دندان اون­قدر زیاد هستن که پشت سر گذاشتن دوره نقاهت برای دستیابی به دندان­ها ردیف و منظم می­ارزه. برای همین هم قصد داریم در ادامه به ذکر اطلاعاتی در رابطه با دور نقاهت ایمپلنت دندان بپردازیم.

 

نکات مهم در رابطه با دوره نقاهت و درمان ایمپلنت دندان

در طول دوره درمان ایمپلنت دندان نیازی نیست که دردهای شدید رو تحمل کنین. استفاده از مسکن­هایی مثل پاراستامول و ایپوبروفن به منظور تسکین دادن درد مجاز هست.

 

* تجویز آنتی بیوتیک و دهانشویه ضد عفونی کننده برای جلوگیری از عفونت می­تونه به درمان شما کمک کنه.


*در بازه زمانی چند ماه اول خوبه که به صورت مداوم توسط پزشک معالج تحت نظر باشین تا مشکل خاصی براتون به وجود نیاد.


*به طور کلی مدت زمان درمان و دوره نقاهت ایمپلنت دندان با توجه شرایط دهان و دندان هرکس متفاوت هست. اما واقعا لازمه که حتما به دستورالعمل­ پزشک معالج خودتون به طور کامل توجه داشته باشین و از انجام کار‌های گفته شده غفلت نکنین.


*تحویل پروتز نهایی مجموعه ایمپلنت برای شما مساوی خواهد بود با دندان عادی داشتن و از اون به بعد می­تونین به طور عادی غذا بخورین.


*در صورت آسیب پروتز برای تعمیر یا تعویض اون به پزشک خودتون مراجعه کنین.

 

ایمپلنت دندان چقدر زمان می­برد؟

همون­طور که پیش از این اشاره کردیم، دوره نقاهت ایمپلنت دندان می­تونه برای افراد مختلف متفاوت باشه. اما به طور کلی یک دوره درمانی 1 الی 6 ماهه برای دوره نقاهت ایمپلنت دندان تعریف می­شه که طول این مدت با توجه به شرایط، مراقبت و نوع ایمپلنت می­تونه متغیر باشه.

مرحله روکش دندان ایمپلنت هم ملزم به ۲ جلسه درمانی هست که در حدود ۱ الی ۴ هفته زمان می­بره تا کاملا بهبود پیدا کنه. البته عواملی مثل لابراتور، تعداد و نوع روکش هم در این روند تاثیرگذار هستن.
مدت زمان جراحی ایمپلنت طولانی نیست و حدودا به ۱۵ الی ۱۰۰ دقیقه زمان نیاز داره.
لازم هست اشاره کنیم که درد ایمپلنت دندان طی ۱ الی ۳ روز کاهش پیدا می­کنه و در طول چند هفته کاملا از بین می­ره.

قالب گیری ایمپلنت دندان طی ۱ جلسه ۱۰ الی ۶۰ دقیقه­ای قابل انجام هست.

 

با توجه به زمان­هایی که برای انجام ایمپلنت دندان تعریف شدن، می­تونیم نتیجه بگیریم که انجام این عمل برای خلاص شدن از دندان­دردهای همیشگی بسیار موجه و قابل قبول هست.

 

منبع :https://genicimplant.com/

 

این مطلب تبلیغاتی است. 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار