کد خبر: 1154212
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۵
دنیا حیدری

 ساشا اشتگمان تصورش را هم نمی‌کرد که سرنوشت جام را یک‌تنه تغییر دهد! اتفاقی که خواب را از چشمان او ربود و شانس بایرن برای رسیدن به قهرمانی این فصل در بوندس‌لیگا را بار دیگر زنده کرد. هرچند که یولیان برانت، هافبک تهاجمی دورتموند می‌گوید خودمان بیشتر از داور مقصریم، اما پنالتی گم شده دورتموند در مصاف با بوخوم چیزی نبود که بتوان به سادگی از کنار آن عبور کرد، به‌گونه‌ای که داور بازی تأکید دارد بابت آن از خودش متنفر شده است: «خیلی ناراحت هستم و حالم واقعاً بد است. دیشب خیلی‌خیلی کم خوابیدم. از بابت اتفاقی که افتاد اصلاً راضی نیستم. وقتی از خواب بیدار شدم از خودم متنفر شدم، چون از دست خودم عصبانی بودم و می‌دانستم در یک صحنه تصمیم درستی نگرفتم و حالا که صحنه را می‌بینم روی آدیمی خطا انجام شد و باید پنالتی به سود دورتموند اعلام می‌شد. من در زمین صحنه را اینطور ندیده بودم.»

دروازه دورتموند دقیقه پنجم باز شد، اما شاگردان ادین ترزیچ خیلی زود و در دقیقه هفتم گل خورده را توسط آدیمی جبران کردند و کار را به تساوی کشاندند. نتیجه‌ای که برای میهمان صدرنشین راضی‌کننده نبود، چراکه روند پرفراز و نشیب دورتموند طی پنج بازی گذشته باعث کم شدن فاصله صدرنشین با بایرن شده بود و ادین ترزیچ برای حفظ حاشیه امنیت تیمش در صدر جدول تنها به برد می‌اندیشید، اما تصمیم پرحاشیه داور فاصله بایرن با دورتموند را به دو امتیاز کاهش داد و حالا یک خیز می‌تواند این تیم را به زیر بکشد و صدر را از آن بایرن‌مونیخ کند!
سرنگون شدن آدیمی در محوطه جریمه بوخوم در دقیقه ۶۵ بازی می‌توانست همه چیز را تغییر دهد، چراکه اتفاق رخ داده بی‌هیچ شکی پنالتی بود، اما نظر ساشا اشتگمان در آن لحظه چیز دیگری بود و جالب اینکه کمک‌داور ویدئویی هم نظر او را تأیید کرد و نیازی به تماشای صحنه از مانیتور کنار زمین ندید! تصمیمی که حالا به جنجالی جدی در آلمان تبدیل شده است. بعد از آنکه اشتگمان، داور میدان با پذیرش اشتباه از دورتموند عذرخواهی کرد، کمیته داوران آلمان هم تأکید کرد صحنه فوق پنالتی بوده است، اما عصبانیت اصلی هواداران دورتموند از این است که چرا VAR نتوانست در این صحنه به درستی تشخیص دهد و اهم اعتراض‌ها در آلمان به کمک‌داور ویدئویی است. ولی بی‌شک هیچ یک از این نظرات نمی‌تواند نتیجه رقم خورده‌ای را که به سود بایرن است تغییر دهد و حالا می‌توان فهمید که چرا ادین ترزیچ، مربی دورتموند قبل از مصاف هفته سی‌ام تأکید داشت که از قهرمانی تیمش در بوندس‌لیگا مطمئن نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار