کد خبر: 1153252
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان:
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان گفت: ۱۹ هزار و ۹۹۰ نفر طی سال گذشته مهارت های فنی را در مراکز دولتی این استان فرا گرفتند و گواهینامه معتبر دریافت کردند.

به گزارش جوان از لرستان، حشمت الله معتمدی بیان کرد:پارسال در محیط واقعی کار یک هزار و ۲۲۴ نفر ۳۰۰ هزار نفر ساعت تحت آموزش های فنی و حرفه ای قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۳۰۳ نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای شرکت کردند اظهار داشت:در این مدت ۱۵۷ فرد معلول، ۵۹ پناهنده و اتباع خارجی، ۱۹۷ دانش آموخته و فارغ التحصیل دانشگاهی، ۵۲۵ دانش آموز، ۳۰۲ زن خانه دار، ۷۸۳ زنان سرپرست خانوار و یک هزار و ۷۹۷ زندانی تحت آموزش های فنی و حرفه ای قرار گرفتند.

وی ادامه داد: همچنین ۷۴۳نفر از ساکنان سکونتگاه های غیر رسمی، یک هزار و ۲۶ساکن مناطق روستایی، پنج هزار و ۲۹۱ سرباز وظیفه، ۷۷۵ نفر از شاغلان بنگاه های اقتصادی، ۲۳۴ نفر از جمعیت عشایر استان،۳۹ مشمول بیمه بیکاری و ۶۵۶ معتاد بهبود یافته در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای استان شرکت کردند.

معتمدی عنوان کرد: همچنین ۶ هزار و ۵۸۸ نفر از متقاضیان مهارت آموزی نیز در این دوره ها شرکت کردند و در مجموع طی سال گذشته چهار میلیون و ۱۷هزار و ۸۰ نفر ساعت دوره های آموزشی فنی و حرفه ای در این استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ نفر از مجموع افراد تحت آموزش در رشته های پرتکرار شرکت کرده اند ادامه داد: همچنین این اداره کل اقدام به صدور مجوز آموزش های دانش بنیان به افراد حقیقی و حقوقی کرده است که در این مدت ۱۱۵ مورد مجوز کارگاهی محیط واقعی کار، پنج مورد مجوز جوار دانشگاهی، هشت مورد مجوز کارگاهی و یک مورد مجوز جوار پادگان در استان صادر شده است.

معتمدی رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان را از رسالت های سازمان فنی و حرفه ای در لرستان برشمرد و افزود: ۱۹ مرکز ثابت با ۱۵۰ مربی و ۳۴۸ مرکز آزاد یا بخش خصوصی با ۷۰۰ مربی، کار آموزش کارآموزان فنی حرفه ای را بر عهده دارند و علاوه بر این ۳۰ مرکز جوار کارگاهی در این استان مشغول به آموزش هستند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار