کد خبر: 1153117
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۰
منچسترسیتی – آرسنال، فینال جزیره در اتحاد
امشب همه نگاه‌ها در فوتبال جزیره به ورزشگاه اتحاد است، جایی که دو تیم آرسنال و منچسترسیتی به مصاف هم می‌روند و پیروز این جدال شانس زیادی برای قهرمانی دارد.
شیوا نوروزی

امشب همه نگاه‌ها در فوتبال جزیره به ورزشگاه اتحاد است، جایی که دو تیم آرسنال و منچسترسیتی به مصاف هم می‌روند و پیروز این جدال شانس زیادی برای قهرمانی دارد.
توپچی‌ها در سفر به منچستر فشار زیادی را تحمل می‌کنند. آرسنال طی سه بازی گذشته خود، سه تساوی متوالی کسب کرده و این عملکرد ضعیف باعث شده شش امتیاز مهم از کف تیم لندنی برود. همین بی‌دقتی‌هاست که داد میکل آرتتا را درآورده، چراکه او خوب می‌داند با این روند تیمش به زودی صدر جدول لیگ جزیره را از دست خواهد داد. آرسنال که از ابتدای فصل تیم اول انگلیس بوده این اواخر دور از انتظار ظاهر شده و به اندازه کل فصل امتیاز از دست داده است. این تیم نتوانست مقابل لیورپول، وستهام و ساوتهمپتون نتیجه بگیرد و ضعف آرسنال، سیتی را در موقعیت خوبی قرار داده است. تیم اول لیگ ۷۴ امتیازی است، اما با توجه به اینکه سیتیزن‌ها دو بازی عقب افتاده دارند باید منتظر تغییر صدرنشین در انگلیس باشیم.
آرتتا امیدوار است در این بازی تیمش از نظر روحی شرایط خوبی داشته باشد. سرمربی آرسنال در خصوص رویارویی با سیتی اظهار داشت: «ما از ابتدا می‌دانستیم سیتی تیمی است که باید با آن رقابت کنیم. شاید کمی روی لیورپول هم حساب می‌کردیم و دلیل این موضوع عملکرد خوب این دو تیم در پنج، شش سال گذشته بود. شب سختی در پیش داریم و چالش‌های بسیاری روبه‌روی ماست، اما این موقعیت برای ما باور نکردنی است. باید در ورزشگاه سیتی به میدان برویم و آن‌ها را شکست دهیم. اگر می‌خواهید قهرمان شوید باید در چنین دیدار‌هایی برنده شوید. همه چیز به همین سادگی است. می‌خواهیم تا جایی که می‌شود این فاصله را از بین ببریم و شانه به شانه آن‌ها حرکت کنیم. می‌دانیم باید به اتحاد برویم و این کار را باید پس از پنج بازی بسیار دشوار انجام دهیم؛ بنابراین این بازی واقعاً برایمان مهم است، ولی اینکه آیا تعیین‌کننده فصل ما خواهد بود، پاسخ منفی است. اگر برنده شویم قهرمان لیگ نخواهیم شد. شاید درصد و احتمالات را کمی تغییر دهد و متفاوت کند، اما پنج بازی همچنان در این لیگ باقی مانده است و هر دو تیم باید به مصاف تیم‌هایی بروند که رویارویی با آن‌ها بسیار دشوار خواهد بود.»
ویلیام سالیبا، مدافع آرسنال این بازی را از دست داده است. آرتتا با تأیید غیبت این بازیکن گفت: «متأسفانه شرایط او چندان خوب نیست. هنوز منتظر هستیم. امیدواریم، اما یک هفته دیگر گذشته و او نتوانسته تمرین کند. ما بدون این بازیکن برای این بازی آماده شده‌ایم و بازی بعدی احتمالاً بسیار نزدیک است. در حال حاضر او را در اختیار نداریم. گرانیت ژاکا هم غایب است. هنوز شرایط این بازیکن نیز مشخص نیست.»‌
گابریل ژسوس، مهاجم آرسنال از قهرمانی این تیم در پایان فصل مطمئن است: «می‌دانیم قهرمانی در لیگ برتر واقعاً دشوار است. ما اینجا نیستیم که توجیه کنیم، اما این لیگ دشوار است. گاهی دیدار‌های خوب و گاهی دیدار‌های سختی در پیش است. آخرین دیدار‌هایی که بازی کردیم با حریفان دشواری روبه‌رو شدیم، حتی اگر تیمی امتیاز‌هایی مانند امتیاز‌هایی که ما در چند بازی اخیر از دست دادیم را از دست ندهد، هیچ چیزی تغییر نمی‌کند. بازی امشب فینال ماست. باید همین تفکر را داشته باشیم. همه باور داریم که می‌توانیم قهرمان لیگ برتر شویم و با تمام وجود برای رسیدن به این هدف تلاش خواهیم کرد.»‌
جدال رفت دو تیم با برد ۳ بر یک منچسترسیتی به پایان رسیده است و جالب اینکه شاگردان پپ گواردیولا، آرسنال را در جام‌حذفی هم شکست داده‌اند. آن‌ها آماده‌اند تا دوباره قدرتشان را به رخ رقیب بکشند. این بازی در خانه سیتی برگزار می‌شود و همه چیز برای یک برد پرگل آماده است. آبی‌ها با پیروزی برابر شفیلد به فینال جام‌حذفی رسیده‌اند و فرصت کسب یک جام دیگر را دارند. تیم پپ اگر دو بازی عقب‌افتاده‌اش را ببرد، می‌تواند فاصله امتیازی‌اش با آرسنال را جبران کند. سیتی ۷۰ امتیاز دارد و همین امشب می‌تواند به یک قدمی لندنی‌ها برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار