کد خبر: 1153028
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹

اگر کمی با سئو و بهینه سازی سایت آشنایی داشته باشید، به صورت قطعی تا به حال نام ahrefs را شنیده‌اید. به صورت کلی ابزارهای زیادی برای سئوکاران وجود دارد که برخی از آن‌ها رسمی و قابل اعتماد بوده و برخی دیگر جدیدتر بوده و باید در رابطه با آن‌ها تحقیق کنید. ahrefs یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین ابزارهای سئو است و به همین دلیل در این مطلب تصمیم داریم ابزارهای رایگان ahrefs را به شما معرفی کنیم.

آشنایی با ابزارهای رایگان ahrefs

این سایت قوی برای ارائه خدمات به صورت ماهیانه هزینه‌ای را از مشترکین خود می‌گیرد ولی به تازگی شرایطی را فراهم کرده است که بتوانید از تمامی ابزارها به صورت کاملا رایگان استفاده کنید. شاید هزینه اشتراک ماهیانه سایت ahrefs زیاد نباشد ولی برای سئوکاران ایرانی همین هزینه کم نیز مشکل ساز خواهد بود چرا که باید حساب خارجی برای پرداخت داشته باشید.

به همین دلیل خیلی از سئوکاران روی این ابزار حساب باز نکرده و از مزایای آن ناامید می‌شوند. در این مطلب شما را با ابزارهای رایگان ahrefs آشنا خواهیم کرد تا به راحتی بتوانید از این مزایا بهره‌مند شوید.

شرایط استفاده از ابزارهای رایگان ahrefs

در ابتدا باید بگوییم که استفاده از ابزارهای رایگان ahrefs در همه شرایط امکان پذیر نمی‌باشد. در واقع تنها در شرایطی می‌توانید به صورت رایگان از این ابزار استفاده کنید که مدیر سایت مورد نظر بوده و حساب سرچ کنسول آن را داشته باشید.

این امکانی است که ahrefs برای مدیران وب سایت‌ها به وجود آورده است تا بتوانند به صورت نامحدود سایت خود را بررسی نمایند. در واقع برای بررسی سایت رقیبان خود باید از نسخه پولی ابزار ahrefs استفاده کنید و هیچ راه دیگری برای آن وجود ندارد.

آموزش استفاده از ابزارهای رایگان ahrefs

در این بخش به شما آموزش خواهیم داد که چگونه باید از این ابزار به صورت رایگان استفاده کنید. در واقع این کار بسیار ساده است. فقط باید دقیقا با همان ایمیلی که حساب سرچ کنسول سایت‌های شما روی آن قرار دارد، در ahrefs نیز اکانت بسازید و از داشبورد ahrefs استفاده نمایید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول استفاده از ابزارهای رایگان ahrefs

روی لینک https://app.ahrefs.com/dashboard کلیک کنید. به صورت خودکار به صفحه ورود به ahrefs هدایت خواهید شد. قبل از هر چیزی باید از این اطمینان حاصل کنید که با ایمیلی که به عنوان مدیر در حساب سرچ کنسول پروژه سئو شما شناخته می‌شود، در مرورگر سیستم sign in شده باشید.

در صفحه ورود باید گزینه sign in with google را انتخاب کرده و حساب ایمیل مورد نظر را انتخاب نمایید تا به مرحله بعدی بروید.

مرحله دوم استفاده از ابزارهای رایگان ahrefs

در صفحه بعدی از شما سوال می‌شود که چگونه با ahrefs آشنا شدید. می‌توانید هر چیزی که بخواهید را در کادر مورد نظر نوشته و به مرحله بعدی بروید.

معرفی ابزارهای رایگان ahrefs

مرحله سوم استفاده از ابزارهای رایگان ahrefs

در مرحله سوم شما صفحه‌ای با عنوان Import or add your project را مشاهده خواهید کرد که باید در آن روش بارگذاری پروژه‌های خود را انتخاب کنید. حتما گزینه سمت چپ (Import from GSC) را انتخاب کنید تا پروژه‌های موجود در سرچ کنسول را نمایش دهد.

مرحله چهارم استفاده از ابزارهای رایگان ahrefs

حالا یک پنجره برای شما باز خواهد شد که ایمیل‌ها یا حساب‌های گوگل قابل دسترس را نمایش خواهد داد. حساب مورد نظر (همان ایمیلی که ثبت نام را با آن آغاز کردید) را انتخاب نمایید. حالا به صفحه دیگری منتقل خواهید شد که باید دو دسترسی به ahrefs بدهید و روی گزینه continue کلیک کنید.

مرحله پنجم استفاده از ابزارهای رایگان ahrefs

در مرحله پنجم شما لیستی از سایت‌های خود را مشاهده می‌کنید که دسترسی سرچ کنسول آن‌ها در ایمیل مورد نظر وجود دارد. می‌توانید تمامی آن‌ها را انتخاب کنید یا تعدادی که مدنظر دارید را تیک بزنید. تمامی دیتا و اطلاعات مورد نظر خود را نیز نشانه گذاری نمایید.

مرحله ششم استفاده از ابزارهای رایگان ahrefs

این مرحله‌ای است که می‌توانید داشبورد ahrefs را مشاهده نمایید. تمامی سایت‌های شما در این صفحه لیست شده است و اطلاعات کلی در رابطه با هرکدام، در کنار آن نوشته شده است. البته باید این را بدانید که در ابتدا هیچ اطلاعاتی وجود نداشته و باید زمانی را به خزنده‌های ahrefs بدهید تا تمامی صفحات سایت را بررسی کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند. این بررسی ممکن است تا 24 ساعت طول بکشد.

بعد از اینکه دیتای مورد نیاز شما در داشبورد بارگذاری شد، می‌توانید به بررسی پروژه‌های سئو خود پرداخته و از درست بودن همه چیز اطمینان حاصل کنید.

آشنایی با کاربردهای ابزارهای رایگان ahrefs

یکی از مهم‌ترین کاربردهای ابزارهای رایگان ahrefs، استفاده در ممیزی وب سایت است. در ممیزی وب سایت باید تمامی بخش‌های سایت خود را به صورت دوره‌ای بررسی کنید. مطمئن باشید اطلاعاتی که ابزارهای رایگان ahrefs در اختیار شما قرار می‌دهد، کامل‌تر از هر ابزار دیگری است.

به این صورت می‌توانید هر مشکل کوچکی را قبل از اینکه بزرگ شده و به فاجعه تبدیل شود، حل کنید. ممیزی فنی وب سایت به خوبی در ahrefs قابل انجام است. فقط کافی است وارد site audit شده و از ساید بار سمت چپ، بخش all issues را انتخاب کنید. در این بخش تمامی خطاهایی که در سایت وجود دارد نمایش داده می‌شود.

باید این را بگوییم که ahrefs به جزئیات زیادی در رابطه با همه چیز اشاره می‌کند. همچنین دسته بندی خطاها را به بهترین شکل ممکن انجام داده است. در کنار هر خطا یک علامت سوال وجود دارد که می‌توانید با کلیک روی آن تمامی اطلاعات را در رابطه با خطای مورد نظر به دست آورده و راه حل مناسب برای برطرف کردن آن را نیز متوجه شوید.

لینک سازی اهمیت خیلی زیادی در سئو داشته و شما با استفاده از ابزارهای رایگان ahrefs می‌توانید تمامی لینک‌های داخلی و خارجی سایت را بررسی کرده و اگر خطایی در این میان وجود داشت، آن را اصلاح کنید.

این‌ها تنها مثال‌هایی از کابردهای ابزارهای رایگان ahrefs می‌باشند. مطمئن باشید می‌توانید اطلاعات خیلی بیشتری را با استفاده از آن به دست آورید.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب 

 

این مطلب تبلیغاتی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار