کد خبر: 1150216
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۰
هفته موفق لژیونر‌های فوتبال ایران
دنیا حیدری

 جامعه فوتبال یک‌بار دیگر مقهور درخشش لژیونر‌های ایرانی شد، بازیکنانی که طی هفته گذشته در ترکیب تیم‌های خود عملکرد قابل توجهی را به نمایش گذاشتند و تأثیر قابل توجهی در موفقیت‌های رقم خورده داشتند. اما همچنان سردار آزمون و طارمی موفق‌ترین لژیونر‌های فوتبال ایران در اروپا هستند که تقریباً هر هفته نگاه‌ها را به خود و فوتبال ایران جلب می‌کنند.

حساس‌ترین بازی این هفته لژیونر‌های ایران بی‌شک مصاف دو تیم بنفیکا و پورتو بود که با درخشش طارمی به سود پورتو خاتمه یافت. مهاجم ایرانی حاضر در لیگ پرتغال که تقریباً هر هفته در بین برترین‌های لیگ قرار می‌گیرد در یک بازی حیثیتی گل دوم و البته برتری تیمش را مقابل بنفیکا به ثمر رساند تا با خیال راحت از کسب یک پیروزی دیگر، زمین بازی را در دقایق پایانی ترک کند. ملی‌پوش فوتبال ایران با عملکرد قابل توجه خود در ترکیب پورتو نه فقط به یکی از بازیکنان محبوب بین هواداران این تیم تبدیل شده که توانسته نظر رسانه‌های دنیا را نیز هر هفته به خود جلب کند، به‌طوری‌که برخی از رسانه‌های معتبر دنیا از او به عنوان ستاره‌ای یاد می‌کنند که دیر به چشم آمد و دیده شد.
الهیار صیادمنش نیز با گلزنی برای هال‌سیتی در مصاف با ساندرلند نشان داد کاملاً از دوران مصدومیت خود فاصله گرفته و مهر‌ه‌ای قابل اتکا برای تیمش به حساب می‌آید. اگرچه این بازی با نتیجه پرگل ۴-۴ به پایان رسید، اما گلزنی مهاجم ایرانی هال‌سیتی از آن جهت به چشم آمد که او دو مصدومیت سنگین را پشت سر گذاشته، اما طلسم‌شکنی او در گلزنی و همچنین عملکردش در هفته چهلم رقابت‌های چمپیونشیپ انگلیس نشان داد کاملاً آماده است.
اما بی‌شک سردار آزمون همچنان در صدر جدول لژیونر‌های موفق ایران در لیگ‌های اروپایی قرار دارد. آزمون اگرچه هفته گذشته یکی از بهترین‌های تیمش بود، اما در مصاف با اینتراخت فرانکفورت از دقیقه ۷۰ به میدان رفت. هرچند همین زمان هم برای او کافی بود تا برای بایرلورکوزن گلزنی کند. سردار که در پنج بازی اخیر چهار گل برای لورکوزن به ثمر رسانده در مصاف  هفته بیست و هفتم بوندس‌لیگا  نیز ترک عادت نکرد و در دقیقه ۵+۹۰ سومین گل تیمش را به ثمر رساند تا خیال شیر‌ها بابت سیزدهمین برد این فصل راحت شود.
علیرضا جهانبخش، اما برخلاف سایرین هفته خوبی را پشت سر نگذاشت. اگرچه وینگر ایرانی تیم فاینورد در دیدار نیمه‌نهایی جام حذفی هلند با ارسال یک پاس گل زمینه گلزنی تیمش را فراهم کرد، اما قبل از آن روی یک اشتباه زمینه‌ساز گلزنی آژاکس شد و دست‌آخر نیز با باخت ۲ بر یک فاینور از رقابت‌های جام حذفی کنار رفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار