کد خبر: 1150119
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
جامعه دانشگاهی هم‌پیمان شده‌اند تا تمام توان، تخصص و تجربه خود را برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در حوزه مهار تورم و رشد تولید به کار گیرند، قطعا کار کارشناسی و تخصصی از سوی متخصصان دانشگاهی کشور می‌تواند در تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در حوزه رشد تولید و مهار تورم کارگشا باشد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال۱۴۰۲، با تبریک عید نوروز به آحاد ملت ایران مهم‌ترین مساله کشور در سال گذشته را موضوع اقتصاد و معیشت مردم دانستند و با تاکید بر اینکه امسال نیز اقتصاد، مساله اصلی کشور است، عنوان سال ۱۴۰۲ را «مهار تورم و رشد تولید» اعلام کردند.

براین اساس باید تمام نهادها و دستگاه‌ها در راستای عنوان سال برنامه‌ریزی کرده و در این مسیر حرکت کنند، در همین زمینه خواندن نظرات برخی مسوولان کشور در حوزه پژوهش و آموزش عالی می‌تواند جالب توجه باشد.

* ظرفیت جامعه دانشگاهی در اختیار تحقق مطالبه مقام معظم رهبری

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با گرامی داشتن سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال «مهار تورم و رشد تولید« نامگذاری شده است از جامعه دانشگاهی خواست تا تمام تلاش خود را در راستای تحقق این موضوع به کار گیرند.

عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی کاهش تورم را یک امر علمی دانسته و گفت: برای اینکه بتوانیم تورم را کاهش دهیم باید کار تخصصی و علمی داشته باشیم، متخصصان رشته‌های اقتصادی در دانشگاه علامه طباطبایی هستند که امیدواریم بتوانیم تخصص آن‌ها را در این حوزه به کار گیریم.

به گفته معتمدی تمام ظرفیت دانشگاه علامه طباطبایی در اختیار تحقق مطالبه مقام معظم رهبری است تا بتوانیم تخصص‌ها را در قالب سیاست‌های اجرایی پیشنهاد می‌دهیم و امیدواریم مورد استفاده قرار گیرد، همچنین در زمینه رشد تولید هم ما سال گذشته مجوز راه اندازی پارک علم و فناوری را دریافت کردیم و به دنبال این هستیم که رشته‌های مختلف علوم انسانی بتوانند از طریق واحدهای فناور تخصص خود را به صحنه اجتماع آورده و خدماتی را به جامعه ارائه داده و در تولید نقش داشته باشند.

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال تحقق شعار خود یعنی «دانشگاه، بسترساز تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» است، گفت: اقداماتی در زمینه افزایش سطح کار آمادگی افراد جهت ورود به بازار کار و اشتغال، شناخت کسب و کارهای نوین و گسترش دانش های مهارتی مورد نیاز آن، توسعه و تقویت کاربرد فناوریهای نوین در حوزه های مهارتی داشته‌ایم، همچنین در راستای تحقق شعار سال جدید که از سوی رهبر معظم انقلاب «مهار تورم، رشد تولید» نامگذاری شده نیز از همه ظرفیتها و توانمندیهای خود  بهره می‌گیریم تا برنامه ها و اهداف را بر این اساس تنظیم و اجرا کنیم.

حسن مسلمی‌نائینی رئیس جهاد دانشگاهی نیز با بیان اینکه مهم‌ترین مسائل، معضلات و ضرورت‌های کشور مسائل و موضوعات حوزه علوم انسانی است، گفت: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی سلسله جلسات هم اندیشی با حضور استادان و متخصصان به ویژه استادان حوزه اقتصاد برنامه ریزی کرده است که اقتصاددانان حاضر در جلسه با وجود توافق نسبی بر آثار سوء تورم بر تولید، توزیع درآمد و معیشت و رفاه مردم و در نتیجه لزوم سیاستگذاری در مسیر مهار و کاهش آن به واسطه تفاوت نگرش در خصوص ریشه های تورم راهکارهای متفاوتی را ارائه کردند و جمع بندی نظرات و نتایج این جلسه و جلسات بعدی به بخش‌های داخل جهاد و سازمانهای و نهادهای مربوط در کشورمان ارسال خواهد شد

همچنین اعضای جهاددانشگاهی طی بیانیه ای اعلام کردند که پیمان می‌بندند در سال ۱۴۰۲ که از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال «مهار تورم، رشد تولید» نام‌گذاری شده است، همه توان علمی، پژوهشی و آموزشی خود را در حوزه‌های مختلف به کار گرفته و با کمک به تجاری سازی و حمایت از توسعه شرکت‌های دانش بنیان و فناور برای تحقق مطالبه رهبری و آرمان‌های انقلاب اسلامی، همگام با سایر اقشار جامعه، لحظه‌ای از پای ننشینند.

عرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای هم اعلام کرد: امیدوارم در سال ۱۴۰۲ نیز با همدلی، وفاق و اهتمام اعضای خانواده بزرگ دانشگاه فنی و حرفه‌ای همسو با بیانیه گام دوم انقلاب و به ویژه تحقق عملی و عینی شعار امسال مقام معظم رهبری برای دستیابی به افق چشم‌انداز سال جدید گام های موثری برداشته شود و نیز راهکاری دقیق و موجز علمی برای مهار تورم و همت گماردن به رشد تولید در صنعت رهاوردی نیکو از سرافرازی و سربلندی را برای کشور عزیزمان به ارمغان آورد.

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم هم گفت: بزرگترین کاری که می‌توانیم در حوزه دانشگاهی انجام دهیم این است که تولیدات‌مان را براساس تولیدات دانش‌بنیان بنا نهیم.

مهدی گلشنی استاد دانشگاه صنعتی شریف نیز مهار تورم و رشد تولید را مستلزم مشورت مسوولان دولت با دانشگاهیان دانست و گفت: در این حوزه باید برنامه‌ریزی عالمانه و کارشناسانه با مشورت گیری از صاحبنظران و اساتید برجسته و خبره دانشگاه داشته باشیم.

به گزارش فارس، قطعا کار کارشناسی و تخصصی از سوی متخصصان دانشگاهی کشور می‌تواند در تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در حوزه رشد تولید و مهار تورم کارگشا باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار