کد خبر: 1149908
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
چهره‌های ماندگار هنر انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۱، در نشست خبری هفته هنر انقلاب، هنر متعهد معرفی شدند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، نشست خبری هفته «هنر انقلاب، هنر متعهد به حقیقت» امروز با حضور علی قربانی، مدیرعامل موسسه سوره هنر و علی فروزانفر، دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری برگزار شد.

علی فروزانفر، دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی در این نشست گفت: به مصوبه شورای فرهنگ عمومی بیست فروردین روز هنر انقلاب نامگذاری شده که برای گرامیداشت این روز و زنده نگه داشتن یاد شهید آوینی و ترویج هنر انقلاب نه سال این کار را در قالب هفته هنر برپا می‌کند. امسال تلاقی هفته همر با ایام شب‌های قدر داریم که مقداری برنامه ها را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

فروزانفر افزود: همزمان با روز شهادت سر مزارشان در گلزار شهدا حاضر می شویم و با امام و شهدا تجدید پیمان می کنیم و در سی و یک استان مراسم‌هایی به این مناسبت ترتیب داده شده که شامل رویدادها، نشست و جشنواره‌ها خواهد بود. از مهمترین برنامه‌ها انتخاب و معرفی چهره برگزیده یا سال هنر انقلاب است که در اختتامیه بیست و هفتم فروردین انجام و در رشته‌های مختلف چهره سال تخصصی معرفی می‌شوند.

دبیر هفته هنر انقلاب درباره ملاک‌های این انتخاب نیز گفت: ما هیئت‌هایی تخصصی انتخاب و اینها کاندیداهایی مشخص و بعد به نتیجه نهایی رسیدند. حقیقتا چهره هنر انقلاب شاخص است. همچنین امسال مجموع جوایز برگزیده‌ها سه برابر شده و علاوه بر چهره سال هم یک رویداد برگزیده و یک چهره ماندگار هنر انقلاب انتخاب خواهیم کرد.

وی ادامه داد: هر سال دو مجموعه سینماهای حوزه و انتشارات سوره هم تخفیفی برای مخاطبین لحاظ میکنند که این امر با هفته هنر و لیالی قدر تلاقی کرده به همین دلیل بیست و شش فروردین تخفیف سینما و انتشارات اعمال می‌شود که از سایت سوره مهر قابل استفاده است.

 

قربانی درباره تفاوت چهره هنر انقلاب نیز گفت: چهره هنر انقلاب برای عملکرد سال ۱۴۰۱ و‌ چهره ماندگار برای مجموع فعالیت‌های زندگی یک هنرمند خواهد بود.

وی در ادامه گفت: افتتاحیه هفته هنر از گلزار شهدا و سپس نمایشگاه‌های عکس و تجسمی و مجله سوره را داریم، دو شب ۲۵و ۲۶ فروردین شب سینما، تئاتر، عکس، موسیقی و معماری است که از چهره‌هایشان تقدیر می‌شود و شب بیست و شش شب هنر ادبیات، طنز و پایداری، نقاشی،کاریکاتور، نگارگری و … نام دارد.

اسامی نامزدهای چهره ماندگار بدین شرح است:

*تجسمی

مسعود نجابتی، گرافیک نگارگری مینا صدری

*ادبیات شعر و داستان

شعر مهدی جهاندار و داستان علی اصغر همتی

*موسیقی ترانه سرا

محمدمهدی سیار

*سینما مستند

محسن اسلام زاده

*انیمیشن

محمد خیراندیش و داستانی حسین دارابی

*هنرهای نمایشی

ایوب اقاخانی

*پژوهش

علی اصغر فهیمی فر

*طنز

مهرداد صدیقی

*عکس

سیدعباس میرهاشمی

*ادبیات پایداری

هدایت الله بهبودی

*دفاع مقدس

گلستان جعفریان

مدیرعامل موسسه سوره هنر در ادامه افزود: برخی از بخش‌ها مثل نقاشی و‌ معماری هنوز برگزیده‌اش مشخص نشده است و‌ مجموع این دوستان چهره سال هنر انقلاب را انتخاب خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار