کد خبر: 1143222
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
انتقاد رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه آینده برای برخی مسئولان مسئله نشده است، تأکید کرد: رسانه‌ای شدن مشکلات بدون بیان راهکار‌ها ما را به سرمنزل مقصد نمی‌رساند، بنابراین آینده‌سازی برای خروج از مشکلات یک اکسیر و راه‌حل است، تلاش تمام نخبگان برای آب و خاک این سرزمین، قابل تقدیر است و بی‌تردید به سرمنزل مقصود هم می‌رسد.
به گزارش ایسنا، بابک نگاهداری در رویداد گردهمایی روز جهانی آینده، برگزاری رویداد روز جهانی آینده را حرکتی رو به جلو دانست و تأکید کرد: با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد و مسائل و مشکلاتی که دشمنان کشور و انقلاب ایجاد می‌کنند و در کنار تمام ناکارآمدی‌هایی که گاهی شاهد آن هستیم، دشمنان با تلاش مضاعف سعی در نشان دادن ایران به عنوان کشوری بدون آینده دارند و با سیاه‌نمایی‌های مختلف کوشش می‌کنند اقشار مختلف جامعه را به مهاجرت و گریز از کشور سوق دهند.
نگاهداری ادامه داد: زمانی که جامعه‌ای احساس کند آینده‌ای ندارد، واکنش‌های مختلفی از خود نشان می‌دهد؛ یا تلاش بر مهاجرت دارد یا رفتار‌های هجومی، تکانشی و اغتشاشی خواهد داشت که به اعتقاد بنده هر کسی در راستای ساختن آینده ایران زمان می‌گذارد، اقدام مقدسی انجام می‌دهد و این قابل قدردانی است. وی ادامه داد: نیاز ایران به تصویر امیدبخش به عنوان اکسیری برای جامعه ما یک ضرورت و الزام است و تلاش در این راستا در شرایطی که عده‌ای عزم‌شان را جزم کرده‌اند تا علیه ایران و انقلاب تلاش کنند، نقش دارویی شفابخش را دارد. نگاهداری افزود: اگر بتوانیم تصویری از کارآمدی، پیشرفت، بزرگی و مردمی بودن ایران را در جامعه بین‌المللی متصور شویم که نیاز واقعی جامعه امروز ماست، باید شرایط آن در کشور ایجاد شود. با وجود مشکلات معیشتی کشور ارائه چنین تصویری و همراهی مردم با این تصویر کار دشواری است که نیازمند دقت و ظرافت است، بی‌تردید این مهم ممکن خواهد بود.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس اظهار داشت: به همت تمام نخبگانی که دل در گرو انقلاب و ایران دارند، باید تصویرسازی ایران را با وحدت ایجاد کنیم، باید برای رسیدن به این مهم گفت‌وگوی بین حکمرانان با نخبگان و مردم و مردم با نخبگان در قالب گفتمان‌های اجتماعی شکل بگیرد، متأسفانه شرایط جامعه به گونه‌ای شده است که نخبگان ایده‌های خود را با جامعه و حکمرانان به اشتراک نمی‌گذارند و گاهی با حضور در عرصه‌های بین‌المللی و با تئوریزه کردن سیاه‌نمایی دشمنان انقلاب ادعای نخبگی می‌کنند، متصور نشدن آینده روشن برای ایران از طرف نخبگان یک خلأ بزرگ محسوب می‌شود.
نگاهداری با انتقاد از اینکه آینده برای برخی مسئولان مسئله نشده است، تأکید کرد: رسانه‌ای شدن مشکلات بدون بیان راهکار‌ها ما را به سرمنزل مقصد نمی‌رساند، بنابراین آینده‌سازی برای خروج از مشکلات یک اکسیر و راه‌حل است. تلاش تمام نخبگان برای آب و خاک این سرزمین، قابل تقدیر است و بی‌تردید به سرمنزل مقصود هم می‌رسد.
وی با تأکید بر اینکه در کشور مشکلاتی وجود دارد و غیرقابل کتمان هستند، گفت: در کشور تلخی‌هایی وجود دارد که گاهی همین تلخی‌ها می‌تواند میوه شیرینی هم داشته باشد، گاهی بن‌بست‌ها در یک مسئله می‌تواند سرآغاز تغییرات و بهبود وضعیت باشد که منجر به پیشرفت می‌شود، نباید از مشکلات موجود در جامعه ناامید شویم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار