کد خبر: 1131687
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
امام جمعه رباط‌ کریم،گفت: در مقابله باتوطئه  دشمن که تلاش می‌کند حق و باطل را با هم مخلوط و افراد را دچار تردید کند،جهاد تبیین خنثی کننده است.
بهاره عشقی صابر

حجت‌الاسلام حسن ترابی امام جمعه رباط کریم، درجلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط کریم که با حضور مدیران ادارات و اعضای شورای فرهنگ عمومی در محل دفتر امام جمعه نصیرشهر برگزار شد، اظهار کرد: دشمن با هر ترفند و حربه ای تلاش می‌کند حق و باطل را با هم مخلوط کرده و ذهن و افکار افراد را دچار شک و تردید سازد، با جهاد تبیین می‌شود در مقابل توطئه های دشمن ایستاد و توطئه آنها را خنثی کرد.

حجت الاسلام ترابی با گرامیداشت فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: تحریف و وارونه نشان دادن واقعیت ها مهم ترین سلاح دشمن محسوب می شود، در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دشمن تلاش می‌کند با تخریب دستاوردهای انقلاب اسلامی و سیاه‌نمایی وضعیت کشور و با روایت سازی های غلط به ایران اسلامی ضربه بزند.

وی با اشاره به نقش و جایگاه رسانه تاکید کرد: دشمن در تلاش است با تکیه بر سلاح رسانه به جنگ با کشوری برود که در سال ۱۳۵۷ از آن رانده شده است، دشمن می‌خواهد با جنگ نرم و جنگ رسانه‌ای، بدون خونریزی و تمیز و با استفاده از صفحات روزنامه ها و شبکه های رادیو و تلویزیون و ماهواره ای و هر رسانه دیگر به کشور ایران اسلامی ضربه بزند و خسارت به بار آورد.

امام جمعه رباط کریم با تاکید بر قدرت بی نظیر رسانه، بیان کرد: در طول۴۴ سال گذشته دشمن در کنار جنگ های نظامی و فشارهای اقتصادی، جنگ تمام عیار رسانه ای راه انداخته  که هدف و مقصود آن پشیمان کردن مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی از انقلاب ۵۷ است، در جنگ تحریف باید جهان تبیین و روشنگری کرد، ما تبیین را دست کم گرفته ایم، در حالی که قرآن کریم کتاب تبیین است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط کریم با بیان اینکه قرآن ملاک تشخیص حق از باطل است، خاطرنشان کرد: جهاد تبیین جهاد علمی است، بصیرت آفرینی و روشنگری و جهاد کبیر است، بنا به فرموده مقام معظم رهبری در دوگانگی تبیین و باتوم اثر گذاری تبیین بیشتر است، جهاد تبیین مخصوص رسانه های دیداری، شنیداری، مکتوب و یا کسانی که تریبون دارند نیست، وظیفه همگانی و عمومی اقشار مختلف مسئولین و مردم است.

ضرورت شناسایی و معرفی پتانسیل های شهرستان رباط کریم

امید احمدی فرماندار شهرستان رباط کریم هم در این نشست اظهار کرد: در جهاد تبیین شناسایی نیروهایی که نوعی توانمندی و تبحر سخنرانی دارند بسیار مهم است، تا علاوه بر روشنگری و تبیین به آموزش افراد و مهارت آموزی به دیگران بپردازند تا مخاطبین جهادگر را در عرصه تبیین تربیت کنند.

احمدی افزود: در حوزه تبیین و روشنگری، منفعل عمل کردن آسیب است، ایجاد پیوند اجتماعی با گروه هدف، شناخت کافی از مسائل، تسلط و آگاهی داشتن بر اهداف و موضوعات مورد بحث می تواند در جهاد تبیین و بیان دستاوردها توسط جهادگران در این حوزه بسیار اثرگذار باشد.

فرماندار شهرستان رباط کریم با تاکید بر معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان رباط کریم، خاطرنشان کرد: شهرستان رباط کریم در حوزه های مختلف از ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه ای برخوردار است، که به علت عدم تبیین و روشنگری در بسیاری از مقوله ها ناشناخته مانده، برای معرفی این پتانسیل ها در عرصه های گوناگون از جمله میراث فرهنگی و آثار باستانی منطقه، حوزه صنعت و اقتصاد و... باید اقدامات مناسبی صورت گیرد، که یکی از آنها برپایی نمایشگاه توانمندی های شهرستان است که می تواند فرصت مناسبی برای معرفی این منطقه باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار