کد خبر: 1129549
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان:
جهانی، با بیان اینکه مهارت حلقه مفقوده برخی از فارغ التحصیلان دانشگاهی است، گفت: برای ورود فارغ التحصیلان به بازار کار باید مهارت های لازم به صورت عملی آموزش داده شود.

به گزارش جوان از لرستان، علی جهانی، امروز(20دی)، در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه های اجرایی تایعه وزارت کار در لرستان که در اداره کل فنی و حرفه ای استان برگزار شد، بر لزوم تبیین آموزش های مهارتی و حرفه ای در بین جوانان جویای کار تاکید کرد واظهارداشت: مهم ترین رسالت فنی و حرفه ای استان تربیت نیروی متخصص، خلاق، ماهر و کارآفرین است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: بیشتر فارغ التحصیلان دانشگاهی با آموزش های تئوری وارد بازار کار می شوند و با بحث مهارت های عملی آنچنان سر رشته ای ندارند و نمی توانند به بازار کار ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه مهارت حلقه مفقوده برخی از فارغ التحصیلان دانشگاهی است، افزود: با توجه به نیاز بازار کار و نیاز واحدهای اقتصادی و ظرفیت منطقه باید آموزش ها نهادینه شوند .

جهانی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد کارجویان استان فاقد مهارت هستند، ادامه داد:  باید همه مجموعه مرتبط به کار و تولید استان با ترویج فرهنگ کسب مهارت و کار در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه خانواده ها ، دانش آموزان از راه های مختلف به خصوص از طریق صدا و سیما و همراهی با رسانه‌ها،  ائمه جماعات و جضور در بین مردم تأثیرگذاری این آموزش ها را برای ایجاد شغل و پایداری مشاغل تبیین و اطلاع‌رسانی کنیم.

وی گفت: مراکز کاریابی و مشاوره های شغلی غیر دولتی نیز که کارجویان برای پیدا کردن شغل به آنها مراجعه می کنند و فاقد هیچ گونه مهارتی هستند، با هدایت آنها به مراکز فنی و حرفه ای زمینه کسب مهارت را در آنها ایجاد کنند.

جهانی با اشاره به اینکه ظرفیت های خدادای و منابع طبیعی بسیار خوبی در استان وجود دارد، تصرح کرد: با وجود این ظرفیت ها ما مسئولان و مدیران از گذشته تاکنون هنوز نتواستیم به خوبی از این منابع و امکانات جهت توسعه و ایجاد شغل استفاده کنیم. 

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار