کد خبر: 1125773
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶
مدیر ستاد اقامه نماز لرستان:
حجت الاسلام چراغی، با بیان اینکه مدرسه جایگاه تربیت و پایگاه تعلیم است، گفت: باید زیرساخت ها در مدارس فراهم شود تا فرهنگ نماز بین دانش آموزان تبیین و ترویج یابد و نسل امروز با این فریضه الهی مانوس شوند.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام محمدجواد چراغی، با بیان اینکه در حوزه ترویج فرهنگ اقامه نماز برنامه های مختلفی تاکنون صورت گرفته است، اظهارداشت: در این راستا به انجام  کارهای بنیادی نیازمند هستیم.

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان افزود: برگزاری جلسات شورای اقامه نماز به صورت فصلی، این فرصت را فراهم می کند تا از تمامی ظرفیت های دستگاه های اجرایی در پیشبرد اهداف استفاده شود.

وی به برگزاری نشست های دانش آموزی با موضوع نماز و آثار آن بین دانش آموزان اشاره کرد و گفت: مانوس کردن دانش آموزان با این فریضه الهی و ترغیب آنان به نماز نیازمند فراهم آوردن شرایط و امکانات متناسب در مدرسه است.

حجت الاسلام چراغی با بیان اینکه در فرهنگ اسلامی مدرسه جایگاه تربیت و پایگاه تعلیم است، عنوان کرد: در مدرسه باید اخلاق، فضیلت و معنویت را گسترش بخشید، علوم و فنون را تعلیم داد.

وی ادامه داد: بکارگیری شیوه های متنوع در ارائه مفاهیم دینی و کمک طلبیدن از هنر سینما و فن آوری جاذب شادابی نسل جوان را در تربیت افزون خواهد کرد.

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان در ادامه عنوان کرد: کارگاه های آموزشی شبهه شناسی مهدویت ویژه مربیان بنیاد مهدویت و دانشجویان دانشگاه های استان برگزار می شود.

وی با اشاره به جایگاه مهدویت در اسلام خاطرنشان کرد: مهدویت اصل و اساس اسلام است، برای ورود به مهدویت، دانش، بینش و منش مهدویت لازم است و طلاب در ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه نقش بسزایی دارند.

حجت الاسلام چراغی گفت: به دلیل نقش کلیدی طلاب و روحانیون در مساجد، مدارس و تکایای مذهبی در برنامه های تربیتی عموم مردم و به خصوص جوانان نشر معارف دینی و پاسخ به شبهات مهدویت به صورت ویژه و تخصصی برای حوزویان شهرستان خرم آباد دنبال می شود.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار