کد خبر: 1125520
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
به همت مرکزآموزشی و توانبخشی سیب سبز، لحظات دلنشین یلدایی برای سالمندان شهرستان اسلامشهر خلق وثبت شد.
بهاره عشقی صابر

به مناسبت گرامیداشت طولانی ترین و ماندگار ترین شب سال، شب یلدا به همت مرکز آموزشی و توانبخشی سیب سبز، جشن یلدا برای سالمندان تحت پوشش این مرکز با حضور رئیس اداره بهزیستی و جمعی از اعضای جمعیت هلال احمر شهرستان اسلامشهر برگزار شد.
در این آیین سنتی و ایرانی ماندگار پدربزرگها و مادربزرگها و سالمندان تحت پوشش این مرکز آموزشی و توانبخشی در محیطی دلنشین به یاد دورهمی های گذشته در کنار هم سن و سالان و مربیان خود جشنی گرفتند و از دوران کهن روزگاران قدیم خود خاطره‌گویی کردند.
شب یلدا فرصتی بود تا جوانان و نوجوانان در کنار پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و والدین خود لحظاتی شیرین و به یادماندنی را تجربه کنند و خاطرات خوشی را در اذهان خود ثبت و ضبط کنند و در عصر ماشینی امروز که کمتر فرصتی برای همنشینی با افراد سالخورده که کوله باری از تجربه، مهر، محبت و صمیمیت و مخزن گنجینه های کهن سرزمین گوهربار ایران اسلامی هستند، از این لحظات تصاویر زیبا و به یادماندنی در خاطره ها و افکار خود خلق کنند، بیش از گذشته حرمت و احترام سالمندان و بزرگان جامعه را حفظ و با آنها مهربانانه تر رفتار کنند.
قابل ذکر است که در مرکز آموزشی و توانبخشی سیب سبز که به عنوان تنها مرکز توانبخشی روزانه سالمندان در سطح شهرستان های جنوب غرب استان تهران در شهرک واوان اسلامشهر توسط جمعی از جوانان دلسوز و متخصص در رشته های مختلف روانشناسی، فیزیوتراپی، رفتار درمانی و... تاسیس شده خدمات درمانی، فرهنگی و هنری مورد نیاز افراد سالخورده و کهنسال ارائه می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار