کد خبر: 1124661
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
مسی و یارانش را با هلیکوپتر نجات دادند

بازگشت به وطن برای آلبی‌سلسته اهمیت زیادی داشت، هم برای اعضای تیم و هم برای هواداران، به همین خاطر بود که میلیون‌ها آرژانتینی عاشق دیوانه‌وار راهی خیابان‌های بوینس‌آیرس شدند و جشنی بزرگ و البته خطرناک را به راه انداختند.

باید به مردم کشوری که برای کسب سومین قهرمانی جام‌جهانی ۳۶ سال صبر کرده بودند، حق داد که با گذشت چند روز از فینال قطر ۲۰۲۲ همچنان سر از پا نشناسند و کماکان به شادی ادامه دهند. دولت آرژانتین طوری برنامه‌ریزی کرده بود که اعضای تیم با حضور همه بازیکنان، به‌ویژه لیونل مسی در جشن استقبال مردمی حضور داشته باشند، اما آن‌ها هم پیش‌بینی نمی‌کردند خیل عظیم جمعیت، پایتخت را به اشغال خود دربیاورد.
برنامه از این قرار بود که تیم قهرمان سوار بر یک اتوبوس روباز وارد میدان اصلی شهر شود و مردم در میدان اوبلیسک قهرمانانشان را تشویق کنند. جمعیت حاضر در خیابان‌های بوینس‌آیرس چیزی بین ۴ الی ۵ میلیون نفر تخمین زده شده است و همین جمعیت اجازه حرکت به اتوبوس را نمی‌داد. حرکت آهسته اتوبوس یک طرف و حرکت دیوانه‌وار یک هوادار طرف دیگر. زمانی که اتوبوس قهرمان از زیر یک پل رد می‌شد، هوادار متعصب از روی پل خودش را روی اتوبوس انداخت. اینجا بود که نیرو‌های امنیتی احساس خطر کردند و تصمیم گرفتند برای جلوگیری از هرگونه اتفاق ناگوار تیم را توسط هلیکوپتر از میان جمعیت خارج کنند.
با اینکه تیم از مهلکه نجات یافت، اما حوادث دیگر کام مردم آرژانتین را تلخ کرد. از بوینس‌آیرس خبر می‌رسد یک هوادار ۲۴ ساله بر اثر سقوط جان خود را از دست داده و یک کودک پنج ساله نیز بر اثر سقوط سنگ روی سرش به کما رفته است. علاوه بر این گفته می‌شود بیش از هشت نفر مجروح شده‌اند. ازدحام جمعیت به حدی بود که نه تنها اتوبوس تیم قهرمان به میدان اصلی نرسید، بلکه بیم آن می‌رفت که مردم زیر دست و پا بمانند و امکان هیچ نوع امدادرسانی هم وجود نداشت. مردم آرژانتین از عملکرد دولت در برنامه‌ریزی مراسم و تأمین امنیت مردم به شدت انتقاد کرده‌اند.
رئیس‌جمهور آرژانتین امیدوار بود بتواند با تیم قهرمان عکس یادگاری بگیرد، منتها شلوغی مراسم به حدی بود که امکان دیدار با آلبرتو فرناندز وجود نداشت. فرناندز در خصوص جشن مردمی گفت: «از نحوه حضور مردم برای ادای احترام به تیم ملی و کادر فنی در خیابان‌ها تجلیل می‌کنم. میلیون‌ها آرژانتینی در خیابان حضور داشتند، در دسامبری که برای همیشه در قلب ما می‌ماند.  همه ما توانستیم متحد شویم و از تیم برای شادی بزرگی که به ما داد، تشکر کنیم.».

اما این تنها حاشیه جشن قهرمانی نبود. سنگربان آرژانتین با اینکه در فینال سه گل از امباپه دریافت کرد، ولی باز هم دست از سر گلزن فرانسوی‌ها برنداشت. امیلیانو مارتینز در جریان جشن قهرمانی و در حالی که سوار اتوبوس روباز بود، عروسک امباپه را به حالت مسخره در دست داشت و همراه با هواداران از جشن لذت می‌برد. این مسئله با واکنش‌های هواداران فرانسه و به‌ویژه طرفداران کیلیان همراه شده است.
ضمن اینکه خروس‌ها هنوز باخت در فینال جام‌جهانی را هضم نکرده‌اند. هواداران فرانسه که خود را برای جشن در خیابان شانزه‌لیزه آماده کرده بودند، به شدت از عملکرد درخشان لیونل مسی خشمگین هستند و در شبکه‌های اجتماعی موضع‌گیری‌های تندی علیه‌اش داشته‌اند. این مسئله کار را برای لئو سخت خواهد کرد. بهترین بازیکن جام‌جهانی تا پایان فصل با پاری‌سن‌ژرمن قرارداد دارد و برای بازگشت به این تیم و پوشیدن دوباره پیراهن پاریسی‌ها با دشواری‌های زیادی روبه‌رو خواهد بود. باید دید سران باشگاه با ادامه این روند هنوز برای تمدید قرارداد با مسی تلاش خواهند کرد یا خیر.

کاپیتان باز هم یاد و خاطره اسطوره فوتبال آرژانتین را زنده نگه داشت. با اینکه دیگو مارادونا فوت کرده، اما بازیکنان تیم‌ملی و به‌خصوص لیونل مسی در جریان جام ۲۰۲۲ بار‌ها به این اسطوره ادای احترام کردند. مسی در صفحه شخصی خود به نقش مارادونا در قهرمانی آرژانتین اشاره کرد: «این جام برای همه آن‌هایی است که در ادوار قبلی در عین شایستگی نتوانستند قهرمان شوند، به‌خصوص در جام‌جهانی ۲۰۱۴ که تا آخرین مرحله رفتیم. این جام برای دیگو (مارادونا) که از آسمان‌ها حمایتمان کرد نیز هست، همین‌طور برای تمام آن‌هایی که بدون توجه به نتایجش، همیشه حامی تیم‌ملی بودند و در سختی‌ها دست از حمایتشان نکشیدند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار