کد خبر: 1103053
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
رییس مرکز ۱۵ فنی و حرفه ای اسلامشهر، گفت: مرحله شهرستانی بیستمین دوره مسابقات المپیاد ملی مهارت با رقابت ۱۹۲ هنر آموزتوسط مراکز فنی وحرفه ای، درشهرستان اسلامشهر برگزار شد.
بهاره عشقی صابر

مستانه خلیل پور رئیس مرکز ۱۵فنی و حرفه ای شهرستان اسلامشهر،در گفتگو یی با خبرنگاران، اظهارکرد: مرحله شهرستانی بیستمین دوره مسابقات المپیاد ملی مهارت با رقابت هنرجویان وحرفه آموزان مراکز فنی وحرفه ای، درشهرستان اسلامشهر برگزار شد.
خلیل پورافزود: دراین مرحله از مسابقات ۱۹۲ نفر شرکت کننده درصد حرفه در شهرستان اسلامشهربصورت آزمونهای تئوری و عملی بایکدیگر به رقابت پرداختند، که پس از اعلام رسمی نتایج نفرات برگزیده برای راهیابی به مراحل استانی و کشوری انتخاب و معرفی خواهند شد.
وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در این دوره در رده سنی۱۲ تا ۲۱ سال بودند، بیان کرد:
در این دوره از رقابتها بیشترین شرکت کنندگان در حرفه فناوری مد(خیاطی)، آرایشگری مردانه، طراحی صفحات وب و فناوری اتومبیل هستند، که در مهرماه سالجاری نفرات برگزیده در مرحله استانی به رقابت می پردازند.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای ۱۵ اسلامشهر، با اشاره به دستاوردهای رقابتهای المپیاد ملی مهارت، گفت: در دوره های گذشته و درسال ۱۳۹۲ در رشته رباتیک یکی از کار آموزان شهرستان اسلامشهر، موفق شد مقام دوم کشوری  را بدست آورد، امیدواریم در این دوره از رقابتها نیز رتبه های برتر توسط جوانان شهرستان اسلامشهر در رشته های مختلف کسب شود.
وی با اشاره به اهداف برگزاری المپیاد ملی مهارت، تصریح کرد: کشف استعدادهای حرفه‌ای از مهم‌ترین اهداف برگزاری المپیاد ملی مهارت است، که این رقابتها هر۲سال  یکبار در ۳ سطح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می شود، که نفرات برگزیده به مرحله رقابتهای جهانی راه پیدا می کنند.
خلیل پور با اشاره به آثار و دستاوردهای المپیادهای ملی مهارت، خاطرنشان کرد: کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی، شناسایی کمبودها در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و برنامه‌ریزی برای رفع آنها، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای بین جوانان و ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب مهارت از دیگر اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر