کد خبر: 1097259
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶

رپورتاژ آگهی/ افزایش روز افزون فروشگاه‌های اینترنتی و درگاه‌های پرداخت جهت ثبت‌نام اینترنتی و خریدهای آنلاین سبب شده تا نیاز به درگاه پرداخت اینترنتی بیش از پیش احساس شود؛ به نحوی که برای تمامی پرداخت‌های آنلاین، خریدهای اینترنتی، ثبت سفارش آنلاین، پرداخت قبوض و غیره به درگاه پرداخت مناسب و معتبر نیاز داریم. در این راستا شرکت‌های متعددی اقدام به طراحی و راه‌اندازی درگاه پرداخت آنلاین نموده‌اند تا کاربران با توجه به سرویس های مورد نیاز خود تراکنش‌هایشان را انجام دهند.

اگر خریداران هنگام اتصال به درگاه بانک و پرداخت آنلاین با مشکل روبرو شوند، نمی‌توانند پرداخت خود را نهایی کنند و در واقع فروشی صورت نمی‌گیرد. پس رفع مشکل اتصال به درگاه پرداخت و افزایش سرعت انجام فرایند پرداخت، یکی از موثرترین روش‌ها برای افزایش میزان فروش نهایی و ایجاد تجربه خرید راحت و سریع در فروشگاه اینترنتی شماست.

چگونه مشکل اتصال به درگاه پرداخت را برطرف کنیم؟

درگاه پرداخت آنلاین چیست؟

به‌طور کلی برای خرید شارژ، پرداخت قبض، ثبت نام اینترنتی و غیره به یک رابط سریع و مطمئن جهت اتصال به شبکه بانکی و پرداخت وجه نیاز داریم. این کار در سراسر دنیا توسط درگاه پرداخت آنلاین انجام می‌شود. بنابراین جهت بهره‌مندی از تمامی خدمات و محصولات اینترنتی به یک درگاه آنلاین پرداخت با سرعت مناسب نیاز داریم. 

با این توصیف می‌توان گفت شناسایی و رفع مشکلات موجود در حوزه پرداخت‌های آنلاین اهمیت فراوانی دارد و تا حد زیادی می‌تواند موجب بهبود کیفیت ارائه خدمات و تسریع فرآیند پرداخت الکترونیکی شود. برای موفقیت در این راه می‌بایست مشکل اصلی ایجاد اختلال در شبکه پرداخت اینترنتی را شناسایی نمایید و با ارائه راهکار موثر آنها را برطرف سازید.

درگاه پرداخت اینترنتی؛ روشی موثر برای رشد همه کسب  و کارها

در سال‌های اخیر درگاه پرداخت اینترنتی بستر مناسبی برای رشد تمامی مشاغل به‌وجود آورده است. به‌‎عبارتی می‌توان گفت پرداخت‌های آنلاین با هدف بهبود کیفیت خدمات اینترنتی و کاهش مراجعات به بانک روی کار آمده‌اند تا جایی‌که امروزه کمتر کسی جهت انتقال وجه و پرداخت قبوض به بانک و دفاتر پیشخوان مراجعه می‌کند؛ زیرا افراد از درون منزل و بدون صرف وقت و هزینه، فعالیت‌های اینترنتی و بانکی‌شان را از طریق اپلیکیشن و سامانه‌های مختلف انجام می‌دهند. خاطر نشان می‌شود که در بسیاری از تراکنش‌های ناموفق بعد از گذشت مدت زمان 48 تا 72 ساعت کاری مبلغ انتقال داده شده تحت عنوان اصلاحیه به حساب کاربر برگردانده می‌شود.

 البته در این زمینه انتخاب درگاه بانک مناسب اهمیت فراوانی دارد. به دلیل اینکه سرعت انجام تراکنش‌ها و خدمات پشتیبانی هر یک از آنها با یکدیگر متفاوت است و در صورت انجام تراکنش‌های اشتباه و نا‌موفق می‌توانید نسبت به پیگیری پرداخت یا استرداد وجه اقدام کنید. در این راستا زرین پال به‌عنوان یکی از باتجربه‌ترین و معتبرترین درگاه پرداخت آنلاین خدمات متنوعی را در زمینه واریز و انتقال وجوه به کاربران ارائه می‌دهد. شما نیز در صورت نیاز می‌توانید از این درگاه بانک جهت پرداخت‌های اینترنتی خود استفاده نمایید و در صورت بروز هرگونه مشکل، تیم پشتیبانی ۲۴ ساعته و متخصص این مجموعه قادر به پاسخگویی به سوالات کاربران و رفع مشکلات آنان در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستند.

راهکارهای رفع مشکل اتصال به درگاه پرداخت

همان‌گونه که در ابتدا نیز به آن اشاره نمودیم عوامل متعددی موجب بروز مشکل در درگاه پرداخت اینترنتی می‌شوند و تراکنش‌های ناموفق را به‌وجود می‌آورند. بدین ترتیب مهمترین علت ایجاد مشکل در نحوه اتصال به درگاه پرداخت آنلاین و راهکارهای رفع آن به شرح زیر است:

مشاهده خطای SSL

خطای SSL یکی از عمده‌ترین مشکلات موجود در زمینه اتصال به درگاه بانک است و هنگام برقراری ارتباط با درگاه‌های متصل به بانک این مشکل رخ می‌دهد. بدین صورت که هنگام انجام تراکنش‌های اینترنتی، پس از بررسی پروتکل امنیتی https به وسیله یکی از مرورگرهای اینترنتی می‌توانید وارد سامانه پرداخت آنلاین شوید. در صورتی‌که با خطای SSL روبرو شدید، جهت رفع آن اقدامات زیر را انجام دهید:

 در صورتی‌که از طریق مرورگر اینترنت اکسپلورر وارد سامانه پرداخت شده‌اید، پس از مشاهده خطا روی گزینه دوم یعنی Continue To This Website کلیک نموده تا به صفحه پرداخت اصلی منتقل شوید. در این حالت مشکل برطرف می‌گردد و با وارد نمودن اطلاعات کارت بانکی می‌توانید پرداخت آنلاین انجام دهید.

 گاهی اوقات هنگام استفاده از مرورگر Mozilla firefox نیز خطای SSL رخ می‌دهد. در این‌گونه موارد برای رفع مشکل و اتصال سریع به درخواست پرداخت می‌بایست روی گزینه I Understand The Risk کلیک نمایید تا پس از آن به صفحه پرداخت بروید. البته کار در این مرحله به اتمام نمی‌رسد و برای رفع کامل مشکل باید روی گزینه Add Exception کلیک کنید. در صورتی‌که وارد مرحله بعد شده‌اید، روی عبارت Confirm Security Exception کلیک نمایید تا مستقیماً به درگاه پرداخت اینترنتی متصل شوید. در بعضی موارد به دلیل اختلالات سیستمی این مشکل برطرف نمی‌شود و می‌بایست کامپیوتر یا تلفن همراه راه‌اندازی مجدد شود و پس از آن فرآیند اتصال به درگاه بانک از ابتدا انجام شود.

هنگام استفاده از مرورگرهای گوگل کروم و سافاری نیز ممکن است با خطای SSL مواجه گردید. در این موارد نیز با کلیک بر روی گزینه Proceed anyway مشکل برطرف می‌شود و کاربر به صفحه پرداخت اینترنتی منتقل می‌گردد.

چگونه مشکل اتصال به درگاه پرداخت را برطرف کنیم؟

راه حل کاربردی زرین پال جهت رفع مشکل اتصال به درگاه پرداخت: درگاه پرداخت بدون قطعی!

در این راستا شرکت زرین پال با شناسایی دقیق مشکل اتصال به درگاه پرداخت، یک سوئیچینگ هوشمند و کاربردی را در اختیار کاربران قرار داده است تا پرداخت‌های اینترنتی در یک بستر امن با بالاترین سرعت ممکن انجام شوند.

درگاه پرداخت زرین‌پال با اتصال به چندین درگاه بانکی، به صورت لحظه‌ای وضعیت اختلال و قطعی درگاه ها را بررسی میکند و به صورت هوشمند، خریداران فروشگاه اینترنتی شما را به سمت خرید موفق از درگاه پرداخت بدون قطعی هدایت میکند.

برای مثال اگر در لحظه پرداخت، درگاه بانکی پرداخت بانک ملت، دارای اختلال باشد، درگاه زرین‌پال کاربران شما را به سمت درگاه پرداخت دیگری مانند پاسارگاد راهنمایی می‌کند. این انتقال با بررسی هزاران تراکنش در حال انجام اتفاق می افتد و به صورت کاملا هوشمند و در کسری از ثانیه است. در نتیجه استفاده از این ویژگی تعداد تراکنش‌های موفق فروشگاه شما به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند 

در صورتی‌که صاحب مشاغل آنلاین هستید، پیشنهاد می‌کنیم این درگاه پرداخت اینترنتی را برای انجام تراکنش‌های سریع و موفق انتخاب کنید؛ به دلیل اینکه مشتریان کسب و کارهای اینترنتی به درگاه اینترنتی اتصال به بانک توجه ویژه‌ای دارند و همواره به دنبال استفاده از درگاه‌های آنلاین با بالاترین سرعت، امنیت و کیفیت ممکن هستند.

البته زرین پال به‌عنوان یکی از ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت اینترنتی ضمن رفع مشکلات اتصال به درگاه پرداخت اینترنتی، خدماتی نظیر دریافت شماره شبا، تسویه پیش از موعد، پرداخت شناسه‌دار، زرین لینک و غیره را به مشتریان ارائه می‌کند.

نکات مهم در خصوص رفع مشکل اتصال به درگاه های پرداخت

با توجه به مطالب ارائه شده باید گفت که رفع مشکلات اتصال به درگاه پرداخت اینترنتی کار چندان دشوار و پیچیده‌ای نیست. در این زمینه با رعایت یک‌سری اصول و نکات می‌توانید علاوه بر رفع سریع مشکل به‌وجود آمده، کیفیت و سرعت انجام تراکنش‌ها را افزایش دهید. اصلی‌ترین و مهمترین نکات در رابطه با رفع مشکل عدم برقراری اتصال با درگاه‌های اینترنتی پرداخت به قرار زیر است:

1- ابتدا اتصال دستگاه (کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت و موبایل) به اینترنت را بررسی نمایید و در صورت نیاز سلامت مودم و سیم رابط آن را بررسی کنید.

2- از مرورگرهای مختلف جهت پرداخت اینترنتی استفاده کنید.

3- در صورت نیاز، مرورگرهای اینترنت را بروزرسانی نموده و یا جدیدترین ورژن، آنها را نصب کنید.

4- قبل از پرداخت اینترنتی از تنظیم صحیح مرورگر اطمینان حاصل کنید و پس از آن تراکنش‌های موردنظرتان را انجام دهید.

نکته قابل توجه اینکه جهت جلوگیری از بروز هرگونه مشکل و سرقت اطلاعات بانکی، از سایت‌های معتبر و دارای پیشوند https استفاده کنید. از بین بهترین درگاه‌های بانک می‌توان به سامانه پارسیان، سداد، سامان کیش، پارسیان و غیره اشاره کرد.

سخن پایانی

درگاه پرداخت اینترنتی همواره از نیازهای ضروری جامعه امروزی است. در این زمینه برای بهبود کیفیت پرداخت‌های اینترنتی و رفع مشکلات موجود می‌بایست با نحوه شناسایی مشکل و روش برطرف ساختن آن آشنایی داشته باشید. در غیر این‌صورت باید از درگاه بانک معتبر با خدمات پشتیبانی شبانه‌روزی جهت انجام تراکنش مورد نیاز استفاده کنید. بدین منظور شرکت زرین پال تمامی تلاش و تخصص خود را به‌کار گرفته تا ضمن شناسایی مشکلات و کاستی‌های موجود، بهترین و باکیفیت‌ترین درگاه پرداخت آنلاین را در اختیار کاربران قرار دهد. در صورتی‌که صاحب کسب و کارهای اینترنتی هستید، توصیه می‌کنیم از توان و تخصص این مجموعه جهت بهره‌مندی از یک درگاه اینترنتی مناسب استفاده نمایید تا علاوه بر حفظ اطلاعات کاربران، تراکنش‌ها بدون هیچگونه مشکل و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شوند.

در پایان امید است که مطالب ارائه شده، موثر واقع گردیده باشد و بتوانید با رفع مشکلات موجود، تراکنش‌هایی سریع و موفق را تجربه کنید. در محتواهای بعدی سعی بر آن داریم تا به جنبه‌های دیگر ایجاد اختلال در پرداخت‌های آنلاین بپردازیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار