کد خبر: 1095186
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
استاندار مرکزی:
مخلص الائمه گفت: راه اندازی بنیاد کربلایی کاظم ساروقی به عنوان مرکز حفظ قرآن کریم در حال پیگیری است.

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در همایش علمی،تبلیغی و تکریمی زکات گفت: طبق اصول موجود، تامین چندین مقوله مهم بر عهده دولت به معنای عام قرار دارد، حکومت اسلامی وظیفه تامین و تضمین مقولات مهم از جمله امنیت، رفاه، آزادی،هدایت و در راس عدالت را بر عهده دارد.

مخلص الائمه اظهار کرد: دولت موظف است امنیت و رفاه را برای آحاد جامعه تامین و تضمین کند همچنین اساسا حکومت اسلامی دینی اسلامی در چهارچوب نظام ولایت فقیه باید در کنار هدایت و اداره مالی جامعه ،هدایت و تربیت مردم را در مسیر صحیح بر عهده داشته باشد.

وی افزود: عدالت نیز مقوله ای است که در راس قرار داشته و باید تامین و تضمین شود و می تواند توحید را نیز تضمین کند، عدالت جز اهداف عالی حکومت اسلامی است و با پیشرفت مکمل یکدیگر بوده و ۲ روی یک سکه هستند.

استاندار مرکزی گفت: بر خلاف نگاه برخی اقتصاددانان نئو کلاسیک،پیشرفت بدون عدالت محقق نمی شود و عدالت نیز تضمین کننده پیشرفت است و نقش مهمی در توسعه و تعالی جامعه دارد.

وی یادآور شد: می توان به عدالت در زمینه مصرف و تولید و توزیع اشاره کرد و به نظر می رسد زکات از عوامل عدالت در توزیع و مصرف است و جایگاهش در نظام راهبری و کلان جامعه ذیل بحث هدایت و تربیت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه زکات نمی تواند جایگزین مالیات شود و بنا به دلایل متعدد مشخص است که نقش مالیات دولتی را ندارد، گفت: جایگاه خمس و زکات در حوزه عدالت مهم و رفیع و در بحث کلان جامعه نقش آفرین هستند.

مخلص الائمه خاطر نشان کرد: راه اندازی بنیاد کربلایی کاظم ساروقی به عنوان مرکز حفظ قرآن کریم در حال پیگیری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار