کد خبر: 1094832
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
رئیس اداره ترانزیت حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: کامیون‌های ترانزیتی می‌توانند از مرز لطف آباد درگز وارد این کشور شوند.

مرتضی مجردی گفت: طبق اعلام مسئولان ترکمنستان از ابتدای هفته (چهارم تیرماه) رانندگان و کامیون‌های ترانزیتی با ملیت‌های غیرترکمنستانی می‌توانند از مرز لطف آباد درگز وارد این کشور شوند و بار خود را به سایر کشورهای آسیای مرکزی انتقال دهند.

وی ادامه داد: این موافقت مسئولان مرزی ترکمنستان در راستای توافقات مسئولان بلند پایه دو کشور و تجارت در قالب دالان شمال- جنوب صورت گرفته است و طبق اعلام مرزبانی منطقه "قهقهه" ترکمنستان مسیر ترانزیتی لطف آباد تا فاریاب ازبکستان مانند مسیر سرخس تا فاریاب بر روی ناوگان ترانزیتی باز شده است.

رئیس اداره ترانزیت حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی  افزود: پس از ورود ناوگان ترانزیتی به ترکمنستان، این کامیون‌ها فقط می‌توانند از طریق مرز فاریاب با ازبکستان از ترکمنستان خارج شده و در سایر کشورهای آسیای مرکزی ادامه مسیر دهند و پس از تخلیه بار ناوگان ترانزیتی از همین مسیر و از طریق این مرز یا مرز سرخس به ایران بازگردند.

مجردی گفت: پیش از این ترددهای ترانزیتی مستقیم از نیمه خرداد ماه در مسیر سرخس- فاریاب از سر گرفته شده بود و هر چند ابتدا روزانه یک یا ۲ دستگاه کامیون ترانزیتی از این مرز عبور می‌کرد، اما اکنون این تعداد به روزی ۲۰ دستگاه کامیون رسیده است.

او  بیان داشت : بیشتر کامیون‌های ترانزیتی در مرز سرخس ملیت ترکیه‌ای دارند و بقیه ناوگان نیز ملیت تاجیکی و قرقیزستانی دارند که با رانندگان ایرانی در این مسیر تردد می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار