کد خبر: 1082552
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان خبر داد؛
ابراهیمی، گفت: با حضور سرمایه گذار، در سال 1401 دوره آموزشی فرش بافی با هدف ایجاد اشتغال در استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، دکتر «سیروس ابراهیمی»، امروز(27اسفند)، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با پیگیری استاندار و رایزنی با سرمایه گذار بخش خصوصی خوشبختانه در فروردین ماه ۱۴۰۱ سرمایه گذار در استان حضور خواهد یافت تا زمینه لازم را برای آموزش نیروهای کار فراهم کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان افزود: بر اساس توافق صورت گرفته همه کسانی که متقاضی آموزش فرش بافی بوده و از ناحیه دستگاه های متولی معرفی شوند، تحت عنوان فرش باف طی دوره هایی آموزش لازم را طی نموده و پس از کسب مهارت جهت اخذ گواهینامه به مرکز آموزش فنی وحرفه ای معرفی و گواهینامه دریافت می کنند.

وی ادامه داد: افراد آموزش دیده طی کارگاه های مختلف در نقاط مختلف استان با اولویت اشتغالزایی روستایی به کار گرفته می شوند .

ابراهیمی ادامه داد: سرمایه گذار مکلف شده است تا کارگاه های مورد نظر را دایر و در اختیار کارآموزان قرار دهد .

وی بیان کرد: با توافقی که با بانک پاسارگاد انجام گرفته متقاضیان برای دریافت تسهیلات به این بانک معرفی واز تسهیلات ارزان قیمت تبصره ای بهره مند خواهند شد .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: بر اساس این توافق فرش بافان می توانند از سرمایه گذار در مقابل کار انجام شده دستمزد روزانه دریافت کنند یا فرش بافته شده خود را به وی بفروشند .

ابراهیمی یادآور شد: تهیه لوازم مورد نیاز و مواد اولیه بر عهده سرمایه گذار است و بازار فروش را نیز سرمایه گذار بر عهده گرفته است .

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار