کد خبر: 1081077
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
رئیس پلیس راهور اردبیل:
رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: در 10 ماهه امسال 19 درصد کاهش تلفات را در تصادفات درون شهری استان اردبیل شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سید حجت فتاحی در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: عامل اصلی ترافیک در هسته مرکزی شهر اردبیل وجود مراکز متعدد خدمات‌رسانی به مردم است که در ساعات عصرگاهی به تشدید بار ترافیکی در هسته مرکزی شهر منجر شده است.

وی ضرورت انتقال مطب پزشکان و برخی از مراکز خدماتی را به خارج از شهر یادآور شد و تصریح کرد: ما به راحتی می‌توانیم با این انتقال هم از بار ترافیکی بکاهیم و هم مردم را در ارائه خدمات مطلوب‌تر با پارکینگ مناسب کمک کنیم.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: کاهش تلفات و تصادفات درون شهری نتیجه برنامه‌ریزی پلیس راهور در شهرهای مختلف است که البته راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک در شهر اردبیل می‌تواند این آسیب‌ها و خطرات را نیز به حداقل برساند.

فتاحی افزود: سعی می‌کنیم با همکاری شهرداری در ماه‌های آینده این مرکز کنترل ترافیک را راه‌اندازی کنیم تا از حضور فیزیکی پلیس کاسته شده و ثبت تخلفات به شکل آنلاین و از طریق سیستم مانیتورینگ به انجام برسد.

وی ضرورت افزایش پارکینگ‌ها در داخل شهر را یادآور شد و خاطر نشان کرد: در آستانه نزدیکی عید و حضور مسافران و گردشگران امیدواریم پارکینگ‌های فعال و در حال راه‌اندازی خدمات مناسبی را به مسافران ارائه کنند تا ما با تشدید ترافیک در محدوده شهر روبه‌رو نشویم.

فتاحی در مورد ترخیص خودروهای موجود در پارکینگ پلیس در قالب طرح عیدانه اضافه کرد: سعی بر این است تا در قالب این طرح با حذف الزام‌آور بودن بیمه‌نامه‌های شخص ثالث خودرو، خودروها و موتورسیکلت‌ها از پارکینگ ترخیص شده و امکان استفاده هموطنان با در نظر گرفتن جوانب احتیاط از این خودروها فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تلاش ما بر این است تا در ایام عید نوروز با به کارگیری ابزار و امکانات مناسب نه تنها از بار ترافیکی شهر بکاهیم بلکه تخلفات حادثه‌ساز را به حداقل برسانیم.

فتاحی یکی از تخلفات حادثه‌ساز رانندگی را در اردبیل مکالمه تلفنی رانندگان اعلام کرد و ادامه داد: تلفن همراه و استفاده راننده از این وسیله زمینه‌ساز تصادفات متعدد در سطح شهر شده که پلیس با این گونه تخلفات به جد برخورد می‌کند.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل ایام پایانی سال و خرید مردم را در این روزها یادآور شد و تصریح کرد: انتظار می‌رود همشهریان برای خرید از وسائط نقلیه عمومی استفاده کرده و تا حد امکان در نوبت قبل از ظهر خریدهای خود را انجام دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر