کد خبر: 999826
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۸
روند موفق اکران فیلم «خروج» باعث شده تا برخی فیلمسازان نیز از تمایل به حضور در اکران آنلاین سخن بگویند.
محمد صادقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: جواد نوروزبیگی تهیه کننده سینما در مصاحبه‌ای از تمایلش برای حضور در دو فیلم «خون شد» و «مهمانخانه ماه نو» در اکران آنلاین گفته است.

نوروز‌بیگی می‌گوید: «به نظرم طرح اکران آنلاین فیلم‌ها قابل تردید نیست و من شک ندارم که این اتفاق برای سینمای ایران خوب است و البته باید اشکالات آن برطرف شود تا نتیجه بهتری بدهد.»

این تهیه کننده که معتقد است می‌توان حتی بعد از بازگشایی سینماها، از اکران آنلاین به عنوان یاری رسان سینما‌ها کمک گرفت، می‌گوید: «در حال حاضر و به لحاظ کمی بخشی از همین تعداد فیلم تولید شده به اکران نمی‌رسد و به نظر من در سینمای ایران، با توجه به ترافیک و زمان انتظاری که برای پخش داریم، سقف تولید کافی است و باید در همین حد حفظ شود، اما به جای افزایش کمی تولیدات از نظر کیفی آن را ارتقا دهیم که در همین راستا در مجموع، اگر اکران آنلاین همزمان با اکران عمومی یا در کنار آن رخ دهد به لحاظ بودجه‌بندی کمک کننده است.»

به رغم اینکه برخی از فیلمسازان از تمایل برای اکران آنلاین سخن می‌گویند، با این حال هنوز همه نگاه‌ها به سوی فیلم «خروج» و میزان موفقیت آن در فروش بلیت است. نوروزبیگی در این باره می‌گوید: «تصمیم من برای اکران پابرجاست و همانطور که گفتم در حال مذاکره هستیم و همکارانم هم مشغول بررسی سیستم اکران آنلاین فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا و اشکالات احتمالی‌اش هستند تا بتوانیم با نتیجه بهتری نسبت به اکران سایر فیلم‌ها اقدام کنیم و مطمئنم خیلی کمتر از یک ماه به نتیجه خواهیم رسید.»

ورود فیلم «خون شد» ساخته مسعود کیمیایی می‌تواند دومین اتفاق مهم اکران آنلاین بعد از خط‌شکنی فیلم «خروج» باشد. از سوی دیگر خبر‌ها از همراه شدن صداوسیما با اکران آنلاین خبر می‌دهد.

این سازمان چند روز پیش شروطی را برای پخش آگهی فیلم‌های حاضر در اکران آنلاین منتشر کرد.

با توافق صورت‌گرفته، صداوسیما تصمیم گرفته است با پخش تبلیغات فیلم خروج، به اکران این فیلم کمک کند.

این اقدام می‌تواند به فروش بیشتر «خروج» کمک کند و با ضریب نفوذی که صداوسیما در مخاطبانش دارد، همراهی این رسانه می‌تواند تاثیر مثبتی بر فروش بلیت اکران آنلاین داشته باشد.

عبور فیلم سینمایی «خروج» از مرز ۲ میلیارد تومان فروش بلیت، می‌تواند انگیزه سایر فیلمسازان را برای حضور در اکران آنلاین تقویت کند.

این میزان فروش تقریباً برابر با ۶ میلیارد فروش گیشه است.

سازمان اوج در برآورد‌های غیررسمی، رقم مطلوب فروش آنلاین فیلم خروج را بین ۴ تا ۵/ ۴ میلیارد تومان برآورد کرده که تقریباً بین ۱۲ تا ۱۳ میلیارد تومان فروش گیشه است.

اکنون «خروج» نیمی از راه مطلوب سازمان سازنده را طی کرده است، آن هم در دوره زمانی کوتاه، تنها مشکل در این میان مسئله قاچاق فیلم است که گویا با ورود نهاد‌های قانونی از حجم آن کاسته شده است.

با وجود ابراز علاقه چند فیلمساز برای اکران فیلم در شبکه نمایش خانگی، فرزاد خوشدست، کارگردان فیلم «خط باریک قرمز»، خواستار اکران فیلم‌های «هنر و تجربه» با رعایت اصول فاصله‌گذاری اجتماعی شد.

خوشدست که قرار بود فیلمش را در نوروز بر پرده سینما‌ها ببرد، می‌گوید: «من فکر می‌کنم فیلمی که در سالن سینما نمایش داده می‌شود، کاملاً به لحاظ بصری و تاثیرگذاری متفاوت با دیدن آن در سیستم نمایش خانگی است، اما شاید برای مدتی چاره‌ای نباشد.»

این کارگردان درباره اکران فیلم در سینما‌های هنر و تجربه نیز معتقد است: «قبلاً که من به سالن‌های هنر و تجربه می‌رفتم، می‌دیدم سالن به صورت کاملاً پر نبود. به نظر من می‌شود فیلم‌های این گروه را با فاصله‌گذاری اجتماعی نمایش داد و از شرایط بهره‌برداری کرد.»

کارگردان فیلم سینمایی «من می‌ترسم» نیز از تمایلش برای اکران آنلاین این فیلم سینمایی خبر داد.

بهنام بهزادی گفت: «با احتیاط و امیدواری حاضرم فیلمم را در شبکه نمایش خانگی نمایش دهم و در همین راستا مذاکراتی هم انجام داده‌ام. تنها نگرانی‌ام روی کار آمدن مافیای پخش آنلاین است که تا پیش از این در سازوکار پخش فیلم‌ها در سینما‌ها حضور داشتند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار