کد خبر: 998627
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
روحانی در جلسه هیات دولت:
رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت گفت: امروز تجارت، معاملات، اقتصاد، سیاست و به‌طور کلی همه امور در دنیا تحت تاثیر شرایط جدید قرار گرفته است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: ما باید همزمان با بیماری و بیکاری مبارزه کنیم و اگر اینگونه عمل کنیم، قدم به قدم شرایط کشور را به سمت مطلوب برای مردم به پیش خواهیم برد.

روحانی ادامه داد: کرونا به مسئله مهم جهانی تبدیل و معضلی مهم برای جهان شده است و تقریبا همه دنیا تحت تاثیر موج این بیماری قرار گرفته‌اند. تجارت، معاملات، اقتصاد، سیاست و به‌طور کلی همه امور در دنیا تحت تاثیر شرایط جدید قرار گرفته است.

وی گفت: برای اولین بار نام یک بیماری تبدیل به محاسبه تاریخی شده است. دوران کرونا و پساکرونا به این معنی است که در دوران شیوع کرونا باید برای مبارزه با بیماری تلاش کنیم و در دوران پساکرونا باید برای بهبود اقتصاد گام برداریم.

رئیس قوه مجریه افزود: مردم، دولت و همه قوا و ارکان کشور باید در کنار یکدیگر باشند تا بر مشکلات غلبه کنیم. وظایفی را در این مسیر دولت دارد، بخشی از وظایف را دیگر ارکان‌ها و بخش بزرگ را نیز مردم بر عهده دارند.

روحانی عنوان کرد: دولت موظف است تلاش کند تا مبتلایان به بیماری را شناسایی و جدا کرده، آن‌ها را به بیمارستان و نقاهتگاه منتقل کند تا بیماری به دیگر بخش‌های جامعه سرایت نکند.

وی تصریح کرد: وظیفه دوم دولت مراقبت و پرستاری از کسانی است که نیاز به تخت بیمارستانی یا بستری در بخش مراقبت‌های ویژه دارند.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: چه در بخش اول مربوط به شناسایی بیماران و چه در بخش دوم مربوط به مراقبت، وزارت بهداشت تلاش خوبی را انجام داده و کادر پزشکی ما از پایان بهمن تاکنون، بخشی سرافراز در مقابل مردم بوده است.

روحانی ادامه داد: ما در برابر تاریخ سرافراز هستیم که در استان و یا شهری بیماری نبوده است که به بیمارستان مراجعه کرده و با درب بسته مواجه باشد یا تخت بیمارستانی برایش خالی نباشد. بیماری نبوده است که احتیاج به مراقبت ویژه داشته و آی سی یوی ما برای وی ظرفیت نداشته باشد.

وی گفت: این افتخار ماست و باید گفت که کادر درمان، پرستاران و پزشکان ما مجاهدتی شبانه روزی کردند و حتی ساعتی هم از فعالیت باز نایستادند و خستگی بر آن‌ها غلبه نکرد.

رئیس قوه مجریه افزود: در جا‌هایی از جهان بوده که بیمار به بیمارستان مراجعه کرده، ولی با وجود ظرفیت تخت خالی، پرستار یا پزشک نبوده است که از وی مراقبت کند و یا اینکه بخش مراقبت ویژه نتوانسته بیمار را بستری کند.

روحانی عنوان کرد: ما در کشور خودمان نمونه این اوضاع را در طول سه ماه ندیده ایم. ما ندیدم که کسی به بیمارستانی مراجعه کند و آن‌ها بیمار را برگردانند و یا به خاطر فقر مالی، بیمار بستری نشود. برخی از بیماران ما با بیمه و برخی که قشر ضعیف بودند نیز به رایگان درمان شدند.

وی تصریح کرد: حتی اتباع خارجی که قانونی در کشور ما زندگی می‌کنند نیز رایگان مورد درمان قرار گرفتند.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: کار سوم دولت تهیه لوازم ضروری مربوط به بهداشت عمومی مردم و یا لوازم ضروری برای کادر درمان بود. مثلاً کیت‌های تشخیصی، ونتیلاتور، تخت سی تی اسکن، دستکش، ماسک، مواد ضدعفونی و به طور کلی موارد مورد نیاز برای مردم و بخش درمان تلاش همه جانبه‌ای شد تا نیاز‌ها برطرف شود.

روحانی ادامه داد: کارگاه‌های عمومی، خصوصی، نیرو‌های مسلح و وزارت صمت همه به میدان آمده و خوشبختانه در زمینه ماسک و گان ویژه برای کادر درمان و همچنین دارو، نیازمندی در بیمارستان‌ها نداریم.

وی گفت: بخش بزرگی از نیاز مردم مانند مواد ضدعفونی هم در اختیار مردم است و برخی اقلام مانند ماسک که محدودیت‌هایی وجود دارد، طی روز‌ها و هفته‌های آینده مشکلات و کمبود‌ها برطرف خواهد شد.

رئیس قوه مجریه افزود: شرایط کشور ما در این زمینه قابل مقایسه با دیگر کشور‌ها است. کار بزرگی صورتی گرفت تا این اقدامات بزرگ انجام شود.

روحانی عنوان کرد: کار چهارم دولت، تامین مایحتاج عمومی مردم برای مصرف روزمره بوده است. مردم وقتی به فروشگاهی مراجعه کنند و با قفسه خالی مواجه شده و یا اینکه به آن‌ها گفته شود روز دیگر مراجعه کنید. این موضوع برخلاف بسیاری از کشور‌ها بود که با چنین کمبود‌هایی دست به گریبان بودند.

وی تصریح کرد: باید از بانک مرکزی، بخش حمل و نقل، گمرک و دیگر بخش‌ها تشکر کنم. در طول این مدت به دلیل دستورات پزشکی برخی حمل و نقل‌ها کاهش پیدا کرده و یا متوقف شده است؛ ولی در زمینه حمل بار و کالا، تردد کامیون‌ها در اسفند و فروردین بیش از سال‌های قبل بوده و به این معنی است که با تلاش همه گروه‌ها، آنچه باید برای مردم و یا بخش تولید بوده فراهم و تامین شده است.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: همه به صحنه آمده و جهاد عمومی داشتند تا مردم نیازمند مایحتاج روزمره نشوند.

رئیس‌جمهور گفت: شرایط کشاورزی ما از سال‌های قبل بهتر است و پیش بینی‌ها حاکی از آن است که امسال در زمینه تولیدات زراعی بین ۳.۵ تا ۴ درصد افزایش تولیدات خواهیم داشت. در زمینه گندم ۱۴ میلیون تن گندم پیش بینی شده است که ان شالله تامین خواهد شد و نانوایی‌ها و اصناف هر مقدار که نیاز داشته باشند این نیاز‌ها تامین خواهد شد.

وی افزود: در زمینه برنج هم پیش بینی‌ها حاکی از آن است که تولید به میزان ۲.۶ میلیون تن خواهد بود و این یک رقم قابل ملاحظه‌ای است و نیازمندی کشور را برطرف خواهد کرد. درباره شکر نیز پیش بینی شده است که ۱.۷ میلون تن تولید خواهیم داشت و این تولیدات اعم از چغندر قند و نیشکر است که در مجموع بخش اعظم نیاز ما را تامین خواهد کرد.

روحانی همچنین گفت: در بخش دام و آبزیان نیز وضعیت امسال ما بهتر از سال گذشته خواهد بود و ما رشد محصولات و تولید را خواهیم داشت. ۴۶ هزار هکتار را که در نظر داشتیم در سیستان فعال شود تقریبا این مقدار فعال شده است و ۲۹۵ هزار هکتار خوزستان و ایلام نیز آماده شده و مشغول فعالیت هستند. ان شالله امسال محصول بهتر و بیشتری خواهیم داشت. به خاطر اقدامات زیربنایی که انجام شده اعم از آماده شدن زمین، کانال کشی‌ها، زه کشی ها، تامین آب، سد‌ها و همه اقدامات اینچنینی و هم به خاطر رحمت الهی که امسال هم شامل حال ما بود سال بسیار خوبی را پیش رو خواهیم داشت.

رئیس‌جمهور ادامه داد: حدود ۵۰ تالاب در سالی که گذشت آبگیری شد. دریاچه ارومیه که یکی از مسائل مهم برای دولت بود برگشته به شرایط ۱۰ سال پیش و این کار بسیار بزرگ است که انجام گرفته است. طرح‌های بزرگی امسال در زمینه آب و خاک خواهیم داشت که امسال در تابستان و پاییز به افتتاح خواهد رسید و امیدواریم که کل طرح گرمسیری که سالهاست داریم روی آن کار می‌کنیم و دولت‌های قبلی قدم‌هایی در این راستا برداشتند و این دولت قدم بسیار بزرگی برای تحقق آن برداشته به سرانجام برسد.

وی افزود: امسال شرایط ما شرایط بسیار خوبی خواهد بود و دشمنان ما تبلیغ نکنند که پارسال وضع دولت خیلی بد بود و امسال بدتر خواهد بود. پارسال وضع رشد اقتصادی بدون نفت ما مثبت بود؛ یعنی در سال ۹۸ علیرغم همه فشار‌ها اقتصاد بدون نفت ما رشد مثبت داشته است و همه پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که امسال هم این رشد مثبت خواهد بود. بانک مرکزی در گزارشی که اخیرا برای من فرستاده هم تورم و هم رشد اقتصادی را بهتر از سال پیش پیش بینی کرده است.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار