کد خبر: 984190
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۸
نقشه بازماندگان تاج برای ماندن
اوضاع در فدراسیون فوتبال آشفته‌تر از چیزی است که بتوان تصورش را داشت، هرچند که این اوضاع نابسامان، مطلوب مدیران ناکارآمدی است که سال‌هاست در فدراسیون حضور دارند و هیچ عایدی برای فوتبال نداشته و ندارند.
حامد قهرمانی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: به‌رغم اینکه طی جلسات روز دوشنبه حیدر بهاروند به‌عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب شد تا امور را پیش ببرد، اما ظاهراً این انتخاب نتوانسته شرایط را به گونه‌ای جلو ببرد که به سود فوتبال کشور باشد، چراکه حالا فدراسیون‌نشینان و بازمانده‌های دوران ریاست مهدی تاج عملاً شرایط را به‌گونه‌ای جلو می‌برند که خودشان می‌خواهند.

نکته اول در خصوص انتخاب بهاروند اینکه تمام علاقه‌مندان به فوتبال خوب به یاد می‌آورند که بهاروند همان مدیر بازنشسته‌ای است که به سبب اتفاقات بازی فینال جام حذفی فصل گذشته به همراه دو مدیر دیگر فدراسیون فوتبال از سوی کمیته اخلاق و کمیته انضباطی فدراسیون توبیخ و حتی ممنوع‌الکار شد، اما نزدیکی به مهدی تاج رئیس مستعفی فدراسیون باعث شد که این حکم به جای اینکه دامن مدیران و دوستان متخلف تاج را بگیرد استعفای رئیس کمیته اخلاق و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال را به همراه داشته باشد تا بهاروند و بقیه بمانند و پست‌های جدید بگیرند. حالا هم که جناب بهاروند همه‌کاره فدراسیون شده است!

با یادآوری این اتفاق که مدت زمان زیادی هم از آن نمی‌گذرد، حالا راحت‌تر می‌توان متوجه شد که چرا هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال اینقدر اصرار به ماندن و حفظ شرایط موجود دارد. انتخاب بهاروند اولین پالس منفی برای وزارت ورزش از سوی فدراسیون است. طبیعی است که بهاروند کاملاً در مسیر تاج حرکت کند و ادامه‌دهنده برنامه‌های او باشد. از مدیری با این کارنامه نباید توقع کار درست، در راستای پیشرفت برنامه‌های فوتبال داشت.

دوشنبه بعدازظهر از جلسه داخل وزارت ورزش خبر رسید که موافقت وزارت ورزش با سرپرستی بهاروند با این شرط صورت گرفته که او تا قبل از پایان سال شرایط برگزاری مجمع عمومی و انتخاباتی ریاست فدراسیون را فراهم کند، اما با گذشت تنها ۲۴ ساعت از این تصمیم، حالا بازمانده‌های دوران ریاست مهدی تاج که خوب می‌دانند با معرفی رئیس جدید دیگر جایی در فدراسیون نخواهند داشت از حفظ شرایط موجود و برگزاری انتخابات در زمان مشخص شده قبلی یعنی اردیبهشت ۹۹ خبر می‌دهند. تصمیمی که کاملاً مغایر با نظر وزارت ورزش است.

اولین واکنش در این خصوص را فریدون اصفهانیان نشان داد. او می‌گوید: «وزیر ورزش معتقد است ما طبق اساسنامه پیش برویم و از این کار حمایت کرد. من نمی‌دانم این شایعه از کجا درآمده است، اما انتخابات ۱۸ اردیبهشت ۹۹ خواهد بود، اساسنامه این را می‌گوید.»

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در اظهارنظر خود حتی پا را فراتر هم گذاشت و با دفاع از بازگشت علی کفاشیان به فدراسیون فوتبال عملاً ثابت کرد که چسبیده‌های این فدراسیون حالا‌حالا‌ها قصد رفتن ندارند. او عنوان می‌کند: «کفاشیان اگر حالا هم بخواهد بیاید، مشکلی نیست و اسم او هنوز در AFC نیز به عنوان نایب‌رئیس دیده می‌شود.»

حالا وزارت ورزش و فوتبال کشور با چالشی جدید روبه‌رو هستند. بازمانده‌های ریاست مهدی تاج به این راحتی میدان را خالی نمی‌کنند و این یعنی زنگ خطر، خطر برای آینده فدراسیونی که همین حالا پرونده قطور فسادش مفتوح است. اوضاع نابسامان کنونی و فرصت چهار ماهه باقیمانده تا زمان برگزاری مجمع برای این مدیران بهترین زمان برای لاپوشانی و گریز از پاسخگویی است.

آنچه به نظر می‌رسد، این است که وزارت ورزش به هیچ عنوان نباید با انجام انتخابات در زمان قبلی موافقت کند که به قول معروف جلوی ضرر را هر جا بگیریم، منفعت است. مهدی تاج به هر دلیلی که بود، استعفا کرد و باید با یک برنامه درست مدیران زمان او را نیز از فدراسیون بیرون کرد و این محقق نمی‌شود، مگر با برگزاری انتخابات زودهنگام. به‌طور حتم انتخاب یک رئیس جدید بساط مدیران ناکارآمد فعلی را از فدراسیون فوتبال جمع می‌کند. باید توجه داشت که فوتبال ایران روز‌های حساس و سرنوشت‌سازی را پیش‌رو دارد که به یقین با وجود این مدیران سرانجامی جز شکست عایدش نخواهد شد.

با این حال مسئولان وزارت ورزش که وظیفه برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی را بر عهده دارند، تاکنون به تلاش مدیران بازنشسته فعلی فدراسیون فوتبال برای جلوگیری از برگزاری مجمع انتخاباتی زود هنگام واکنش نشان نداده اند. این مسئله شاید به فیفا هراسی ایجاد شده در زمان ریاست مهدی تاج مبنی بر تعلیق فوتبال در صورت دخالت دولت برگردد، با این وجود مسئولان ورزش با استفاده از تمام ظرفیت هایشان نباید اجازه دهند تا مدیران بازنشسته فدراسیون فوتبال که تا امروز نیز با دهن کجی به قانون در پست شان ماندگار شده اند، با چوب خیالی فیفا، اجازه برگزاری زودهنگام انتخابات فدراسیون فوتبال را ندهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار