کد خبر: 983999
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۸
حاشیه‌ای بر واکنش سرمربی تیم ملی کشتی آزاد به مصدومیت یزدانی و کریمی
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد مصــدومیت حسن یزدانی و علیرضا کریمی، دو شانس مدال کشورمان در المپیک توکیو را یک خودزنی و ناشی از عدم مدیریت دانست.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: کشتی ایران در فاصله هشت ماه مانده به المپیک حال و روز خوشی ندارد و در حالی نزدیک به دو هفته از مصدومیت حسن یزدانی و علیرضا کریمی در جام باشگاه‌های جهان می‌گذرد که همچنان شوک آسیب‌دیدگی دو شانس اصلی مدال کشورمان در المپیک توکیو، نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است. هرچند یزدانی پس از عمل جراحی دوران نقاهتش را آغاز کرده و کریمی هم قرار است بدون جراحی خودش را به المپیک برساند، اما این سؤال از مسئولان ورزش مطرح است که چرا شرایط رسیدگی به ورزشکاران المپیکی باید اینقدر نامناسب باشد که آن‌ها پس از پشت سر گذاشتن رقابت‌ها و اردو‌های فشرده در تیم ملی، در سال المپیک در لیگ هم کشتی بگیرند تا از طریق قراردادی که با باشگاه‌ها می‌بندند، نیاز‌های مالی‌شان را برطرف کنند، آن‌هم به قیمت مصدومیت‌شان در فاصله کوتاهی که تا المپیک باقی مانده است؟!

مجبوریم، وقتی به دغدغه‌هایمان رسیدگی نمی‌شود
چنین شرایطی سبب شده علیرضا کریمی، ملی‌پوش وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد و دارنده مدال نقره جهان که این روز‌ها مصدومیتش همه را نگران کرده است، نسبت به این بی‌توجهی‌ها انتقاد و عنوان کند وقتی به ملی‌پوشان رسیدگی نمی‌شود آن‌ها مجبورند در لیگ کشتی بگیرند: «ما نباید در لیگ کشتی بگیریم، در طول سال اردو‌ها و تمرینات سخت و پرفشاری در تیم ملی داریم و در سه، چهار تورنمنت سنگین و همچنین مسابقات جهانی شرکت می‌کنیم و نیاز داریم که با توجه به این حجم از فشار یکی، دو ماه استراحت کنیم تا بدن رها شود و تمرینات سبک انجام دهیم تا بدن ریکاوری شود.»

کریمی در ادامه سفره دلش را باز می‌کند: «وزارت ورزش باید حق ورزشکاران ملی‌پوشی را که در مسابقات مدال می‌گیرند به موقع بدهد، نه اینکه دو سال بعد بدهند، آن‌هم پس از اینکه از سروته پاداش‌ها زدند. ما هم مشکلات و دغدغه‌های زیادی داریم، هرچند کشتی گرفتن در لیگ ممکن است برای یک ملی‌پوش مشکلاتی ایجاد کند، اما در لیگ هم کشتی نگیریم، مشکلات مالی‌مان چند برابر می‌شود.»

یزدانی می‌رسد، تردید درباره کریمی
غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد هم مصدومیت کریمی و یزدانی را یک نوع خودزنی می‌داند. محمدی در پاسخ به سؤال «جوان» درباره نگرانی‌اش از آسیب‌دیدگی دو ستاره کشتی آزاد می‌گوید: «آسیب‌دیدگی اتفاقی اجتناب‌ناپذیر است، اما یک زمان‌هایی، به خصوص در سال المپیک ما خودمان باید مدیریت کنیم. دو ماه پیش به این نگرانی و همچنین شرایط خاص کشتی و ورزش کشورمان اشاره کرده بودم، به خصوص که هنوز چهار سهمیه در آزاد و سه سهمیه هم در فرنگی نگرفته‌ایم. انتظار‌ها بالا و به‌حق است و با چنین شرایطی نباید خودزنی کنیم. متأسفانه یکسری اتفاقاتی رخ داده که خیلی‌ها را نگران کرده است، ولی ما تمام توانمان را گذاشته‌ایم که حسن یزدانی هرچه زودتر سرحال و آماده برگردد. البته عجله‌ای نداریم، اما این قول را می‌دهم که حسن یزدانی می‌رسد و از اواسط بهمن تمریناتش را آغاز می‌کند.»

محمدی وضعیت کریمی را نگران‌کننده‌تر می‌داند: «الان تنها نگرانی ما وضعیت علیرضا کریمی است که رباط پای او دچار پارگی نسبی شده است. اگر جراحی می‌کرد المپیک را از دست می‌داد، به همین خاطر با استفاده از پی‌آرپی روند درمانی کریمی را شروع کرده‌ایم و او هر روز در دو نوبت بدنسازی می‌کند و بعد از دو ماه و نیم تا سه ماه می‌تواند تمریناتش را آغاز کند. باید ببینیم می‌تواند به تشک کشتی برگردد یا نه. امیدواریم کریمی به المپیک برسد و اگر این اتفاق نیفتد کلاً شانس حضور در المپیک را از دست می‌دهد و ما باید به فکر جایگزین باشیم. در مجموع معتقدم که در سال المپیک باید بیشتر مراقب می‌بودیم، به خصوص اینکه زمان را به اندازه کافی از دست داده‌ایم.»

قول مدال به وزارت نداده‌ایم
وضعیت ناخوش کشتی در شرایطی است که وزیر ورزش در جریان بازدید روز یک‌شنبه از خانه کشتی، بار دیگر انتظارش مبنی بر کسب چهار مدال خوش‌رنگ توسط کشتی در المپیک را تکرار کرد. محمدی در این رابطه معتقد است که چنین مسائلی فشار روانی را روی کشتی‌گیران افزایش می‌دهد: «آقای دکتر به کشتی محبت دارند. در یک جلسه خصوصی که با آقای بنا و دبیر خدمت ایشان بودیم، انتظارشان از کشتی کسب دو مدال طلا در آزاد و دو مدال طلا در فرنگی بود. البته در این جلسه ما هیچ قولی ندادیم و هیچ مربی عاقلی به خصوص با این شرایط خاصی که وجود دارد، این کار را نمی‌کند. تنها قولی که می‌توانم بدهم این است که تمام توانمان را بگذاریم تا بچه‌ها در المپیک بهترین عملکرد را داشته باشند.»

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد از گرفتن نتیجه عکس چنین انتظاراتی نگران است: «بعضی وقت‌ها این فشار برای کادر فنی و ورزشکاران غیرقابل تحمل می‌شود. بچه‌ها خیلی وقت‌ها نتوانسته‌اند بار روانی را که برای آن‌ها ایجاد می‌شود، تحمل کنند و نتیجه عکس داده است. به عنوان مثال الان گفته می‌شود حسن یزدانی تنها شانس طلای کاروان ایران در المپیک است. نباید به این انتظار‌ها خیلی پرداخته شود تا جو روانی به وجود نیاید.»

محمدی البته شرایط رسیدن به یک نتیجه خوب در المپیک را عملیاتی شدن وعده‌های مسئولان ورزش عنوان می‌کند: «درخواست زیادی نداشتیم؛ خواسته‌ایم که امکانات باشد تا بتوانیم اردوهایمان را برگزار کنیم و اینکه مسائل مالی کشتی‌گیران و کادر فنی هم که زیاد نیست، برطرف شود. هم آقای وزیر و هم آقای صالحی‌امیری قول داده‌اند و امیدوارند که همه این‌ها عملیاتی شود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار