کد خبر: 982219
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
حاشیه‌ای بر پاسخ تند معاون وزیر ورزش به گلایه‌های محمد بنا درباره بی‌توجهی به منهای فوتبالی‌ها و توجه زیاد به فوتبال
پاســخ تند سرپرســـت معاونت قهرمانی وزارت ورزش به انتقادات محمد بنا و توصیه علی‌نژاد به سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی برای صحبت کردن در چارچوب خودش نشان می‌دهد که رابطه وزارت ورزش و المپیکی‌ها به جای ترمیم در سال المپیک هر روز تیره‌تر می‌شود و این می‌تواند پاشنه‌آشیل ورزش کشورمان برای المپیک توکیو باشد.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: دل قهرمانان و مربیان المپیکی این روز‌ها از دست نگاه فوتبال‌زده وزارت ورزش پر است. همین است که هر روز رسانه‌ها پر از انتقادات و گلایه‌هایشان از بی‌توجهی‌ها و شرایط سختی است که در اردو‌ها دارند، آن‌هم در روز‌هایی که متولیان ورزش برای حل مشکل فوتبال آستین‌هایشان را تا بازو بالا زده‌اند!

پاسخ تند وزارت، واکنش آرام کمیته
پس از بسیج عمومی وزارت ورزش و دولت برای حل مشکل استراماچونی و باشگاه استقلال بود که محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پستی در شبکه‌های اجتماعی نسبت به حمایت ویژه از فوتبال و بی‌توجهی به شرایط المپیکی‌ها انتقاد کرد. در بخشی از این پست بنا نوشته بود: «تو رو خدا یکی بیاد جواب بده! کاروان ورزشی ما تا چند ماهه دیگه باید عازم مسابقات المپیک بشه، نباید فکری برای این همه رشته ورزشی و ورزشکار که دنبال کسب افتخار واسه این مملکتن، داشته باشیم؟ واقعاً الان بزرگ‌ترین مشکل ما برگشت یه سرمربی خارجیه که به خاطرش این همه به آب و آتیش می‌زنیم.»

با وجود انتقادات محمد بنا که حرف دل خیلی از ورزشکاران و قهرمانان منهای فوتبالی است، اما وزارت ورزشی‌ها واکنش تندی به این گلایه‌ها داشتند تا مشخص شود در فضای فوتبال‌زده وزارت، گویا قرار نیست تلاشی برای ترمیم رابطه قهرمانان المپیکی و متولیان ورزش صورت گیرد.

در این زمینه مهدی علی‌نژاد که به تازگی به عنوان سرپرست معاونت قهرمانی وزارت ورزش جانشین محمدرضا داورزنی شده، دیروز در حاشیه جلسه کمیسیون‌های کمیته ملی المپیک در پاسخ به سؤال «جوان» درباره انتقاد محمد بنا به جای احترام به دغدغه‌های این مربی به توجیه نگاه فوتبال‌زده وزارت ورزش پرداخت و توجه ویژه به مسائل باشگاه استقلال را خواسته بخشی از مردم عنوان کرد: «طبیعی بود که وزارت ورزش در راستای توجه به خواست بخشی از مردم ایران، کمک کند تا این مشکل حل شود. بدیهی است که وظیفه اصلی با مدیران باشگاه استقلال است و وزارت ورزش به عنوان حامی به این موضوع ورود کرد و از ظرفیت‌های حاکمیتی وزارت ورزش و وزارت امور خارجه برای کمک به حل این مشکل استفاده شد.»

سرپرست معاونت قهرمانی وزارت ورزش در ادامه به صورت غیرمستقیم از بنا خواست درباره مسائلی که به وی ارتباط ندارد، موضع‌گیری نکند: «ما وظیفه داشتیم به این خواسته عمومی توجه کنیم. اینکه بگویند وزارت ورزش با توجه به موضوعات باشگاه استقلال به المپیکی‌ها کم‌توجهی کرده، کم‌لطفی است. البته آقای بنا به عنوان یک مربی حرفه‌ای که برایشان احترام قائلم، باید در چارچوب خودش حرکت و صحبت کند، چارچوبی که در همه دنیا برای مربیان و ایشان مشخص است.»

علی‌نژاد در ادامه از بنا خواست که تمرکزش را روی تمرینات ملی‌پوشان کشتی بگذارد: «در این زمینه با فدراسیون کشتی هم صحبت کرده‌ایم و دوستان مطلع هستند که وزارت ورزش از کشتی حمایت‌های جدی و البته بیشترین حمایت‌ها را داشته است و دیروز و امروز مبلغ خوبی به فدراسیون کشتی کمک شد. قرار نیست ما هر کاری انجام می‌دهیم بیایم و جار بزنیم که امروز کمک کردیم، فردا کمک می‌کنیم، این منطقی نیست. مربی چارچوبی دارد و در آن راستا باید قدم بردارد و تمام تمرکزش روی بهترین کیفیت تمرین برای ملی‌پوشان باشد. رؤسای فدراسیون‌ها موظفند که تدارک خوبی ببینند و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم باید کمک و حمایت کنند.»

سرپرست معاونت قهرمانی وزارت ورزش برخلاف خیلی از ورزشکاران معتقد است که فضای ورزش المپیکی است و در پایان باز هم به سرمربی تیم ملی کشتی کنایه می‌زند که به حریم دیگران ورود نکند: «انصافاً فضای ورزش، فضای المپیکی است. شما دیدید که دیروز در اردوی تیم فوتبال امید حضور پیدا کردیم و دستوراتی برای کمک به این تیم داده شد. ما نگاهمان در هفت ماه باقی مانده این است که به رشته‌های المپیکی توجه ویژه‌ای داشته باشیم، به تمامی رشته‌های سهمیه گرفته شده و رشته‌هایی که قرار است در رقابت‌های کسب سهمیه شرکت کنند، به‌رغم مشکلات مالی و اقتصادی که وجود دارد، کمک‌های قابل توجهی تا هفته آینده خواهد شد. البته بر هزینه‌کرد بودجه نظارت می‌شود و برنامه‌های آن‌ها را چک خواهیم کرد. حتماً هم دقت کنیم که همه افرادی که برای المپیک تلاش می‌کنند، کار حرفه‌ای خودشان را انجام دهند و به حریم دیگران ورود نکنند.»

برخلاف واکنش تند وزارت ورزشی‌ها به انتقادات محمد بنا و سایر المپیکی‌ها، رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به سؤال «جوان» درباره گلایه‌های سرمربی تیم کشتی فرنگی فضای کشتی را بسیار مثبت عنوان کرد: «بنا قهرمان ملی ماست. با ایشان، آقای غلامرضا محمدی و تیم مدیریتی فدراسیون کشتی همین هفته جلسه و صحبت‌های جدی‌ای داشتیم و جمع‌بندی برای برنامه‌های آماده‌سازی این رشته صورت گرفت. در مجموع شرایط کشتی را بسیار مثبت می‌دانم. شخص آقای دبیر با حداکثر تمام و ظرفیت و آقای بنا و آقای محمدی با تمام پتانسیل‌شان در جهت آماده‌سازی کشتی فعالیت می‌کنند وکشتی یکی از امید‌های اصلی ما در المپیک ۲۰۲۰ است.»

دفاع بنا از انتقاداتش
واکنش محمد بنا به صحبت‌های سرپرست معاونت قهرمانی وزارت ورزش قابل تأمل بود. بنا عصر دیروز در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایسنا در این باره گفت: «اولاً به آقای علی‌نژاد نصیحت می‌کنم بگذارد مهر حکم سرپرستی‌اش خشک شود بعد راجع به این مسائل حرف بزند. در ضمن من یک مربی‌ام و از حق و حقوق مربیان ایرانی دفاع کردم و از چارچوب خودم خارج نشدم. به عنوان یک شهروند این حق را دارم که در صفحه شخصی‌ام هر مطلبی که دوست دارم، بنویسم و اگر حرف غیرقانونی بزنم قانون است که باید درباره من تصمیم بگیرد. نمی‌دانم ایشان هنوز نیامده و مهر سرپرستی‌اش خشک نشده، چه بحثی راجع به من دارد. بهتر است ایشان به وظایف خودش بپردازد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار