کد خبر: 978844
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
کارگردان «سمفونی نهم»:
رقابت نابرابر فیلم‌های روی پرده با چند فیلم کمدی پرفروش باعث شد تا محمدرضا هنرمند، کارگردان فیلم سینمایی «سمفونی نهم» به وضعیت اکران‌ها اعتراض کند.
محمد صادقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: چینش بد فیلم‌های روی پرده و رفتار غیرقانونی سینمادار‌ها در اختصاص سانس فیلم‌های عادی به فیلم‌های پرفروش تر، باعث اعتراض فیلمسازان شده است. در جدیدترین انتقاد، محمدرضا هنرمند کارگردان فیلم سینمایی «سمفونی نهم» با انتشار یادداشتی به وضعیت موجود سینما انتقاد کرد. هنرمند در بخشی از این یادداشت، نوشته است: «بعداز اینکه با تصمیم غیرقابل توجیه شورای صنفی نمایش، فیلم سمفونی نهم را با دو فیلم کمدی پرمخاطب «مطرب» و «چشم و گوش بسته» که اولی یک توقیف یک هفته‌ای هم داشت به نمایش گذاشتند، تکلیف فیلم سمفونی نهم پیشاپیش معلوم شد. یک هفته بعد، درحالی‌که فیلم سمفونی نهم در زیر دست و پای این دو فیلم کمدی داشت به سختی نفس می‌کشید، خبر خوش از توقیف بیرون آمدن فیلم خانه پدری هم تیتر همه خبرگزاری‌ها شد و یک رقیب تازه نفس و تازه آزاد شده هم به جمع ما پیوست تا سهمی از ظرفیت محدود و ناچیز مخاطب سینما داشته باشد.»

چینش بد فیلم‌های سینمایی، اعتراض فیلمسازانی که حتی فیلمی بر پرده سینما ندارند را برانگیخته است.

حامد جعفری، تهیه‌کننده آثاری مانند «شاهزاده روم» و «فیلشاه» با انتشار یادداشتی از اکران همزمان سه فیلم کودک و نوجوان (بنیامین، تورنادو و منطقه پرواز ممنوع) انتقاد کرد.

جعفری در این یادداشت با یادآوری مشکلاتی که بر سر اکران «فیلشاه» به وجود آمده بود، تأکید می‌کند: «همان سنگ‌هایی که برخی مدیران سینمایی با سوءاستفاده از سمت‌هایشان بر سر راه موفقیت ما در اکران قرار می‌دادند، بر سر راه سه فیلمی قرارگرفته که اگر در رقابتی ناجوانمردانه واردشان نمی‌کردند، فارغ از محتوایشان می‌توانستند فروش بهتری در گیشه داشته باشند.» این تهیه‌کننده می‌افزاید: «هرچند سهم شورای صنفی نمایش در این قصور و جفا در حق سینمای کودک و نوجوان بیش از دیگران است، اما نباید نقش سازمان سینمایی و مدیران سینمایی را که وظیفه نظارتی در این بین دارند را نادیده بگیریم.»

سازمان سینمایی در مقابل انتقاد‌های سینماگران از وضعیت بد اکران فیلم‌ها و چینش نامناسب سانس‌های اکران سکوت کرده است. این سکوت باعث شده تا فیلم‌های غیرکمدی با ریزش مخاطب روبه‌رو شوند و در شرایطی که می‌توانستند مخاطب بیشتری جذب کنند، باید با حداقل مخاطب و با حداقل فروش گیشه از پرده سینما پایین بیایند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار