کد خبر: 956602
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
۱۱ هزار بنابی فشارخون بالا دارند
فرماندار بناب گفت: حدود ۱۱ هزار نفر در شهرستان بناب دچار بیماری فشار خون بالا هستند.

امین رفیعی   در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بناب با اشاره به آغاز طرح بسیج ملی کنترل فشار خون اظهار کرد: در اجرای این طرح فشار خون کلیه افراد بالای 30 سال شهرستان تحت کنترل قرار گرفت.

وی با تأکید بر لزوم جدی گرفتن بحث پیشگیری به عنوان یکی از اصولی ترین و کم هزینه ترین روش ها و کنترل این گونه بیماری ها گفت: این طرح طی دو مرحله در شطح شهرستان اجرا خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب در ادامه با اشاره به اجرایی شدن طرح نسخه نویسی الکترونیکی در بیمارستان های شهرستان اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح از سوی بخش خصوصی شاهد حذف نسخه نویسی دستی در سطح شهرستان باشیم.

این گزارش حاکی است، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب در این جلسه با ارائه گزارشی از آمار مبتلایان به بیماری فشار خون در کشور گفت: بر اساس آمارهای اعلامی در سال 2017 تعداد 97 هزار نفر در اثر فشار خون بالا جان خود را در سطح کشور از دست دادند.

سیدجلال حسینی با بیان اینکه حدود یک سوم جمعیت کشور درگیر بیماری فشار خون بالا هستند؛ افزود: امیدواریم با همکاری سایر دستگاه ها با اجرای این طرح در کاهش بیماران مبتلا به فشار خون بالا قدم برداریم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بناب نیز در این نشست با بیان اینکه شهرستان بناب در حال حاضر تنها شهرستان فاقد استخر در استان است؛ گفت: سرانه فضای ورزشی شهرستان 37/0 مترمربع است که علیرغم استفاده تمام وقت از این سالن ها باز پاسخگوی متقاضیان شهرستان نیست.

سیدمجید یزدانی با اشاره به تعطیلی طولانی مدت استخر و سونای شهرداری بناب به دلیل انجام تعمیرات خواستار احداث استخر در مجموعه ورزشی بناب از سوی مسئولان شد.

 رئیس درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان بناب نیز با بیان اینکه آمار تعداد بیماران دیابت بالاتر از بیماری فشار خون است؛ گفت: بهتر بود مسئولان محترم بهداشت و درمان همزمان با اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بسیج ملی کنترل بیماری دیابت را نیز اجرا می کردند.

ظهراب ستاره تصریح کرد: آمار مبتلایان به بیماری دیابت بیشتر است و مسئولان بایستی توجه و اهتمام جدی نسبت به کنترل و کاهش این بیماری داشته باشند.

رئیس درمانگاه تأمین اجتماعی بناب در ادامه خاطرنشان کرد: نزدیک به 3 سال است که نسخه نویسی الکترونیکی در درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان در حال اجراست.

گفتنی است، شهرستان 140 هزار نفری بناب در 110 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و وجود 11 هزار نفر افراد مبتلا به بیماری فشار خون بالا و نیز تعداد بیش از این آمار افراد مبتلا به دیابت در این شهرستان نگران کننده بوده و توجه و اقدام جدی مسئولان نسبت به پیشگیری و کنترل این بیماری ها و همچنین ارائه آموزش های لازم به خانواده ها جهت دوری و پرهیز از عوامل ابتلا به بیماری های فشار خون بالا و دیابت را می طلبد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر