کد خبر: 942679
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷
گزارش خبرنگار اعزامی جوان به امارات از نشست خبری سرمربی تیم ملی پیش از بازی امروز با عمان
کی روش در حالی پس از بازی با عراق مدعی شده بود وزارت ورزش نمی‌خواهد او بعد از جام ملت‌ها در ایران بماند که دیروز در نشست خبری پیش از بازی امروز با عمان، برای ماندن چراغ سبز نشان داد و تمدید قرارداد با ایران را رد نکرد!
سعيد احمديان
عصر دیروز کارلوس کی روش پیش از اینکه به زمین کریکت ابوظبی برای زیر نظر گرفتن آخرین تمرین تیم ملی برای بازی امشب با عمان برود، به سالن نشست خبری مرکز رسانه‌ای ورزشگاه محمد بن زاید شهر ابوظبی آمد و در نشست خبری پیش از بازی شرکت کرد، آن هم پس از اینکه در آخرین صحبتش با رسانه‌ها با حرف‌هایش جنجال بزرگی را به پا کرده بود. دیروز، اما او سیاستمدارانه به سؤالات پاسخ داد، به خصوص که مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال هم جمعه به کی روش هشدار داده بود که باید در چارچوب وظایفش حرف بزند، هر چند به نظر نمی‌رسد سیاست کی روش به دلیل هشدار تاج بوده باشد!
سرمربی تیم ملی فوتبال ابتدا از بازی با عمان در یک هشتم نهایی صحبت کرد و هشدار داد که برخلاف تصور برخی، شاگردانش کار راحتی پیش رو ندارند و باید نتایج مرحله گروهی را فراموش کرد: «دیگر نتایج مرحله گروهی اهمیتی ندارد و ۱۶ تیم بازی‌های سختی را پشت سر خواهند گذاشت. نمی‌توانیم بگوییم تیمی مدعی اصلی قهرمانی است. بازی‌ها حساس هستند و سختی‌های خودشان را دارند. تیم عمان تیم خوبی است و آماده‌سازی خوبی را پشت سر گذاشته است. از ۲۴ بازی، ۱۵ بازی را با برد پشت سر گذاشته و فقط دو بار باخته است. تمام بازی‌های آن‌ها را دیده‌ایم. در سه بازی اخیر بسیار خوب بوده‌اند. البته ما هم توانایی‌های خودمان را داریم. بازی امروز ۵۰- ۵۰ خواهد بود. مطمئناً تیمی که عملکرد بهتری داشته باشد و با انگیزه بالاتر به میدان برود، برنده بازی خواهد بود.»
البته کی روش تأکید کرد که جام ملت‌ها از این مرحله به بعد آغاز می‌شود: «احساساتی بودن این بازی می‌تواند تأثیرگذار باشد. از این به بعد جام ملت‌های واقعی آغاز می‌شود. همانطور که گفتم برای بازنده هیچ چیزی نمی‌ماند و همه چیز برای برنده باقی خواهد ماند. هیچ جایی برای افسوس و اتفاقات دیگر نداریم و باید کارمان را با تمرکز و انگیزه بالا انجام بدهیم.»
کی روش در پاسخ به سؤالی درباره سبک بازی ایران هم اینظور توضیح داد: «در تک تک ثانیه‌های بازی‌ها سعی کرده‌ام یک نکته را به بازیکنانم تفهیم کنم و آن هنر خوب فوتبال بازی کردن است. هیچ موقع دوست نداشتم فوتبال را روشنفکرانه و پیچیده کنم. فوتبال یک بازی ساده است. صحبت‌هایی که در مورد چیدمان‌های تیم‌ها مثل ۴- ۴- ۲ یا ۳- ۶- ۱ یا ۴- ۲- ۳- ۱ گفته می‌شود، حتی من را بعد از ۳۵ سال حضور در فوتبال، مقداری دچار مشکل می‌کند. ما تلاش می‌کنیم بازی را کنترل کنیم، خوب پاسکاری کنیم و به سمت دروازه حریف برویم. خداوند فوتبال را خلق نکرده است که یک طرفه بازی کنیم. همیشه یک حریف در طرف دیگر زمین هست. زمانی که توپ در دست حریف است باید خوب دفاع کنیم و تعادل دفاعی‌مان را حفظ کنیم. وقتی توپ را به دست می‌آوریم مالکیت توپ را حفظ کنیم و به سمت دروازه حریف برویم و به گل برسیم.»
کی‌روش که خیلی‌ها جام ملت‌ها را پایان همکاری هشت ساله‌اش با ایران می‌دانند، برخلاف گذشته که هرگونه تمدید مجدد همکاری با ایران را رد می‌کرد و معتقد بود وزارت ورزش نمی‌خواهد او بماند، دیروز، اما در پاسخ به سؤالی درباره امکان ادامه همکاری‌اش با ایران، راه ماندن را نبست و به نوعی برای ماندن چراغ سبز نشان داد، اگر چه تصمیم گیرنده اصلی در این باره خودش نخواهد بود: «اگر شما بازی‌ها را با برد پشت سر بگذارید و اگر پیشنهادی برسد این امکان وجود دارد. البته امروز بازی دشواری داریم. چون اینگونه بازی‌ها ۵۰- ۵۰ هستند و باید با تمرکز بالا بازی کنیم. در حال حاضر می‌خواهم تمام تمرکزم روی این بازی باشد و فقط به سرمربی و بازیکنان عمان و بازیکنان خودم فکر کنم. امیدوارم بازیکنانم امروز لذت ببرند و فوتبال خوبی انجام بدهیم تا برنده بازی باشیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار