کد خبر: 942372
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
ریو تاکاهاشی» محقق طرح از ژاپن می‌گوید: من واقعاً آرزوی زندگی در دنیای بی سیم را دارم. خانه‌ها و دفاتر را بدون کابل تصور کنید و به این فکر کنید که دنیای وایرلس برای ظهور زمینه‌هایی مانند روباتیک تا چه حد می‌تواند مفید باشد.
مترجم: علی طالبی
سرویس دانش جوان آنلاین: محققان به تازگی سیستمی برای شارژ وسایل الکترونیکی مانند تلفن‌های هوشمند و ساعت‌های هوشمند اختراع کرده‌اند که به صورت وایرلس توسعه داده است. این روش شامل یک صفحه انتقال برق منعطف و قابل برش است که وسایل را به صورت بی سیم شارژ می‌کند و می‌تواند به هر شکلی درآید یا حتی با قیچی بریده شود تا با صفحات و اشیای متفاوت سازگار شود.

«ریو تاکاهاشی» محقق طرح از ژاپن می‌گوید: «من واقعاً آرزوی زندگی در دنیای بی سیم را دارم. خانه‌ها و دفاتر را بدون کابل تصور کنید و به این فکر کنید که دنیای وایرلس برای ظهور زمینه‌هایی مانند روباتیک تا چه حد می‌تواند مفید باشد».

تاکاهاشی که مطالعات قبلی‌اش در زمینه روباتیک او را در مسیر تأمین ساده و سریع انرژی وسایلی همچون روبات‌ها یا تلفن‌های هوشمند پیشقدم کرد، گفت: «این مسیر او را به ساخت اولین صفحه انتقال قدرت بریدنی سوق داد. ممکن است اختراع وسیله‌ای که بتوان آن را به چندین قطعه تکه‌تکه کرد، عجیب باشد، اما ایده اصلی آن این است که کاربر بتواند صفحه را برای سازگاری با هر وسیله‌ای که می‌خواهد شارژ کند، تغییر شکل دهد. این صفحه شارژر، انعطاف‌پذیر و نازک است و کاربر می‌تواند آن را خم کرده و در سطوح منحنی مانند سطح داخلی کیف یا لباس از آن بهره بگیرد. به گفته محققان با استفاده از این فناوری می‌توان سطوح مختلف را به محل شارژ تجهیزات الکترونیکی تبدیل کرد.»

او ادامه می‌دهد: «آنچه می‌توانید با این شارژر انجام دهید بیش از بریدن آن به شکل‌های جالب است. این صفحه نازک و منعطف است و می‌توانید آن را حول صفحات منحنی مانند کیف و لباس نیز به کار ببرید. ایده ما این است که هرکس بتواند صفحات گوناگون را به سطح قابل شارژ بی سیم تبدیل کند.»

طرح هوشمندی که این خصوصیات جدید را در اختیار قرار می‌دهند، چیزی است که این ایده را از شارژر‌های بدون تماس کنونی جدا می‌کند.

هر دوی این سیستم‌ها در شارژر از کویل‌های رسانا برای القای جریان در کویل‌های وسیله استفاده می‌کنند، اما صفحه قابل برش نه تنها بسیار نازک‌تر است، بلکه به علت نحوه طراحی کویل ها، سطح قابل شارژ بیشتری دارد. این کویل‌ها به صورتی سیم پیچی شده‌اند که حتی پس از بریده شدن به اندازه کافی متراکم می‌مانند و می‌توانند وسیله را شارژ کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: «درحال حاضر یک صفحه با سطح ۱۲ میلیمتر مربع حدود ۲-۵ وات توان تولید می‌کند که برای یک تلفن هوشمند کافی است، اما تصور می‌کنم بتوان این عدد را تا ۱۰ وات بالا برد که برای کامپیوتر‌های کوچک نیز مناسب باشد. مشتاقانه تمایل دارم طی چند سال آینده این صفحه را حول مبلمان، اسباب بازی ها، کیف‌ها و لباس‌ها ببینم.

امیدوارم این اختراع، فناوری را محسوس‌تر کند. در این فناوری مانند سایر فناوری‌های شارژ بی‌سیم، از سیم‌پیچ‌های رسانا برای ایجاد جریان الکتریکی القایی در سیم‌پیچ‌های موجود درون دستگاه الکترونیکی استفاده می‌شود. این فناوری سیم‌پیچ‌های درون این صفحه شارژر به گونه‌ای است که سطح وسیعی را برای شارژ باتری مورد استفاده قرار می‌دهد و حتی پس از برش به اشکال مختلف، بخش زیادی از سیم‌های درون آن سالم باقی می‌ماند و امکان شارژ تجهیزات را در اختیار می‌گذارد.»

منبع: ساینس دیلی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر