کد خبر: 942094
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۳
بی‌توجهی کی‌روش به ادعای سایت کلمبیایی
رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با نزدیک شدن به پایان مرحله گروهی به اوج حساسیت رسیده و تیم‌ها در تلاش هستند تا از آخرین فرصت باقی‌مانده برای صعود به مرحله بعد نهایت استفاده را ببرند.
دنيا حيدری
بعد از مشخص شدن تکلیف تیم‌های صعود کننده از گروه‌A، امروز نوبت به گروه B. جام ملت‌هاست که نخستین شگفتی جام هفدهم را به نمایش گذاشت. درحالی که همه استرالیا را مدعی صعود به عنوان تیم اول گروه نخست می‌دانستند، پیروزی اردن برابر کانگورو‌ها در گام نخست همه پیش‌بینی‌ها را تغییر داد. اردن بعد از آنکه با پیروزی برابر استرالیا خود را به عنوان مدعی گروه معرفی کرد با پیروزی برابر سوریه جشن صعود خود را به عنوان تیم اول گروه گرفت؛ چراکه بعید به نظر می‌رسد فلسطینی‌ها که تنها یک امتیاز از تساوی در بازی اول برابر سوریه دشت کردند، بتوانند روز سختی را برای صدرنشین گروه رقم بزنند. استرالیا اگر چه در بازی دوم برابر فلسطین شروع ناباورانه خود را جبران کرد، اما با این وجود حالا چاره‌ای جز صعود به عنوان تیم دوم را ندارد و برای این کار باید از سد سوریه‌ای عبور کند که با یک امتیاز، رده سوم جدول را در اختیار دارد. البته سوریه حریف دست و پاگیری برای کانگورو‌ها که دیگر نمی‌خواهند ضعفی از خود نشان دهند، نیست. با این وجود فجر ابراهیم که بعد از برکناری سرمربی آلمانی درپی ناکامی مقابل فلسطین و اردن هدایت سوریه را به دست گرفته تأکید دارد که این تیم برای اعاده حیثیت خواهد جنگید و حریف آسانی برای استرالیا نخواهد بود. خصوصاً که نتیجه این بازی می‌تواند نقش مستقیم در صعود سوریه به عنوان تیم سوم بگذار‌د.

وحشت از تیم اول آسیا
یکی از دیدار‌های حساس مرحله گروهی آخر هفته جاری بین دو تیم ایران و عراق برگزار می‌شود؛ دیداری که حساسیت آن باعث شده تا بلیت‌های این بازی در بازار سیاه تا ۳ میلیون‌تومان هم برسد. این درحالی است که با وجود گذشت چند هفته از جام ملت‌های آسیا و هزینه‌های هنگفت امارات، هنوز هم در برخی شهر‌های این کشور تب و تاب فوتبالی دیده نمی‌شود. اگر چه عراق رقیب سنتی ایران به حساب می‌آید، اما همه حساسیت‌های به وجود آمده به دلیل رویارویی با این تیم نیست و به آقایی تیم ملی فوتبال ایران در آسیا نیز برمی‌گردد. به طوری‌که قبل از مشخص شدن تیم اول صعود کننده گروه‌D، مدعیان جام از رقابت با ایران حرف می‌زنند. به طوری‌که کاپیتان تیم ملی ژاپن که انتظار می‌رود یک پای فینال باشد با اشاره به قدرت تیم کی‌روش تأکید می‌کند که تیم ملی کشورش باید برابر ایران بهتر از سایر دیدار‌های خود باشد اگر قصد نتیجه گرفتن دارد. اظهار نظری که نشان می‌دهد بازی‌های ایران در دو بازی اخیر وحشتی قابل توجه به دل رقبای احتمالی تیم ملی کشورمان انداخته‌است.

سکوت کی‌روش برابر ادعای سایت کلمبیایی
‌در چنین شرایط حساسی، یک سایت کلمبیایی ادعا می‌کند که سرمربی آینده تیم ملی فوتبال ایران از اروگوئه می‌آید و از «خورخه فوساتی» به عنوان سکاندار تیم ملی ایران نام می‌برد. ادعایی که البته سرمربی تیم ملی که خبر‌ها از چشمش دور نمی‌ماند و در جریان تمام اخبار قرار دارد و بعد از اتفاق ناگواری که برای هواپیمای باربری ارتش رخ داد به همراه ملی‌پوشان این فاجعه را تسلیت گفت، آن را نادیده گرفته و برابرش سکوت می‌کند.

ایران- عراق را روشن ایرماتوف سوت می‌زند
قضاوت جنگ کلاسیک آسیا بدون شک کار ساده‌ای نخواهد بود. خصوصاً که قضاوت‌های جام هفدهم تا به اینجا سرو صدا‌های زیادی به پا کرده و محمد امیرول ایزوان یعقوب، داور مالزیایی دیدار ژاپن – عمان هم به دلیل عملکرد ضعیفی که داشت و نادیده گرفتن پنالتی عمان، توسط مسئولان برگزار کننده مسابقات، از ادامه رقابت‌های جام ملت‌های آسیا کنار گذاشته شد تا کار برای دیگر داوران سخت‌تر شود. به خصوص برای قضاوت دیدار‌های حساسی، چون ایران- عراق که سوت آن به روشن ایرماتوف، داور سرشناس ازبکستانی سپرده شده‌است. داوری که دو سال قبل به عنوان داور سال آسیا انتخاب شد و امسال دومین حضورش را در جام ملت‌های آسیا تجربه می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار