کد خبر: 940080
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
مدیرکل نوسازی مدارس:
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: 50 درصد مکان های آموزشی و مدرسه های مناطق روستایی و شهری استان سمنان با مشارکت خیران ساخته می شود.

سعید هژبری افزود: در استان سمنان 295 خیر مدرسه ساز فعالیت دارند که از این تعداد 72 نفر زن هستند.
وی با بیان اینکه در استان 81 موسسه حقوقی و 388 گروه و انجمن خیران مدرسه ساز فعال است، گفت: از سال 1378 تاکنون 174 مدرسه با کمک خیران در استان سمنان ساخته شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان ادامه داد: در 19 سال گذشته خیران پنج هزار و 570میلیارد ریال برای ساخت مدرسه در سمنان هزینه کردند و این اداره کل با برگزاری جشنواره های استانی به صورت سالانه در ترغیب خیران برای ساخت مکان های آموزشی تلاش می کند.
هژبری اضافه کرد: خیران به هر میزان که توانایی کمک به اجرای طرح های مدرسه سازی در استان سمنان دارند می توانند پیشگام باشند و محدودیتی در دریافت کمک های مالی این افراد نیست.
وی خاطرنشان کرد: اکنون طرح لادن در شهرستان سمنان با کمک سه میلیارد ریالی خیران درحال ساخت است و باوجود مشکلات اقتصادی در جامعه اما افراد خیّر دست از مدرسه سازی نمی کشند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان افزود: نقش رسانه ها در ترغیب خیران برای ساخت مدرسه بسیار تاثیرگذار است و اصحاب رسانه با افزایش همکاری با این اداره کل برای توسعه مکان های آموزشی استان تلاش کنند.
در استان سمنان 793 فضای آموزشی، پنج هزار و پنج کلاس درس به مساحت653 هزار و 934 متر مربع وجود دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار