کد خبر: 939422
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
گفت وگوی "جوان آنلاین" با دبیر فدراسیون کشتی درباره حذف جام تختی از رنکینگ اتحادیه جهانی
اتحادیه جهانی به تازگی قوانین جدید سیستم رنکینگ سال ۲۰۱۹ را  در بلگراد اعلام کرد که مهمترین تغییرات آن در زمینه تخصیص امتیاز در مسابقات قهرمانی جهان، قهرمانی قاره ها و رویدادهای سیستم رتبه بندی شده است. ضمن اینکه امسال جام تختی هم از رنکینگ جهانی خذف شده است.

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : رضا لایق دبیر فدراسیون کشتی در گفت وگو با "جوان آنلاین" درباره حذف جام تختی از رنکینگ اتحادیه جهانی گفت: برای برگزاری رقابتهای جام تختی اگر می خواستیم به صورت رنکینگ برگزار کنیم تنها می بایست در ۳ وزن کشتی گیران ما کشتی می گرفتند . در واقع دست مربیان باز نبود و نمی توانستند از تعداد بیشتر استفاده کنند برای همین طبق هماهنگی که انجام شد و با نظر مثبت مربیان تیم های ملی مقرر شد با توجه به اینکه جام های تختی یکی از مراحل انتخابی تیم ملی محسوب می شود در هر وزن باید تعداد بیشتری از کشتی گیران امکان حضور داشته باشند، با هماهنگی و نظر آنها در نهایت تصمیمی گرفته شد که این جام ها در رنکینگ سیستم قرار نگرید و در تورنمنت های دیگر با صلاحدید کادر فنی نفرات مدنظر را به ۴ تورنمنت معرفی شده از سوی اتحادیه جهانی در هر رشته اعزام کنیم.

وی افزود: این موضوع همان طور که گفتن با هماهنگی سرمربیان دو تیم انجام شده و آقای بنا و غلامرضا محمدی شخصا درخواست چنین موردی را داشتند تا انشاله کشتی گیران در تورنمنت های دیگر کشتی بگیرند. برای مربیان با توجه به این که جام به نوعی انتخابی تیم ملی هم بود بسیار حائز اهمیت بود که همه کشتی گیران کشتی بگیرند که امکان پذیر نبود.

لایق با اشاره به این که سال بعد احتمال دارد جام تختی در رنکینگ اتحادیه جهانی قرار بگیرید خاطر نشان کرد: ما فقط امسال درخواست حذف جام حذفی در رنکیگ جهانی را داشتیم و شاید سال بعد این کار را انجام ندهیم. برای ما در حال حاضر اولویت موارد دیگری در کشتی است که باید طبق برنامه ریزی انجام شده آن را پیش ببریم.

دبیر فدراسیون کشتی در مورد اخباری در مورد از دست رفتن سهمیه رقابت های جهانی ساحلی در سال ۲۰۱۹ اظهار داشت: شرایط مالی در کشتی خوب نیست و مدت زیادی است بسیاری از تورنمنت های مان را لغو کرده ایم . پس با توجه به شرایط خاص مالی و به دلیل عدم تأمین هزینه های ارزی و تخصیص نیافتن ارز ثانویه مجبور شدیم  ۸ تورنمنت بین المللی و برخی مسابقات اصلی را لغو کنیم که رقابت های ساحلی ترکیه هم جزو همین مسابقات بود و در همان زمان هم موضوع لغو اعزام را اعلام کردیم و در نهایت باعث شد تا سهمیه رقابتهای جهانی سالحی را نتوانیم کسب کنیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به این که این تورنمنت بین المللی اهمیت زیادی برای کادر فنی تیم ملی داردقطعا بیشتر ملی پوشان حاضر در اردو و چهره‌های شاخص تیم ملی در جام تختی کشتی خواهند گرفت.انتظار داریم سطح کیفی بالای دراین دوره از رقابت‌ها شاهد بایم.

***

طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی نتایج فرنگی‌کاران در ۴ تورنمنت گرندپری مجارستان، اوپن کرواسی، ساساری ایتالیا و اولگ کاراوایف بلاروس در رنکینگ جهانی فرنگی کاران در سال ۲۰۱۹ اثرگذار است.همچنین ۴ تورنمنت بین‌المللی ایوان یاریگین روسیه، دانکولوف بلغارستان، ساساری ایتالیا و یاشاردوغو ترکیه رقابت‌هایی هستند که در رنکینگ کشتی‌گیران در سال ۲۰۱۹ اثرگذار است.رنکینگ کشتی‌گیران برای نحوه قرعه کشی آنها در رقابت‌های قهرمانی جهان و قاره ای تاثیرگذار خواهد بود.

تعداد امتیازات اعطا شده در رقابت نیز تحت تاثیر تعداد کشتی‌گیران وارد شده در هر رده است. برای دسته‌بندی‌های وزن با ۱۰ یا کمتر، شش (۶) امتیاز اضافی اضافه خواهند شد. برای دسته بندی با ۱۱ تا ۲۰ کشتی‌گیر وارد شده هشت (۸) امتیاز اضافه خواهد شد و ۱۰ امتیاز به هر دسته وزن با بیش از ۲۰ کشتی‌گیر اضافه می‌شود.

امتیازات به ورزشکاران شرکت کننده در یک دسته وزن اختصاص داده می‌شود و قابل انتقال به سایر ورزشکاران یا دسته‌های وزنی نیست. امتیازات بعد از مسابقات قهرمانی جهان و یا بازی‌های المپیک با امتیازات مسابقات قهرمانی سال گذشته یا بازی‌های مورد استفاده برای رتبه بندی سال‌های بعد تنظیم می‌شود. برای مثال، رتبه بندی ۲۰۱۹ تنها با نتایج مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۸ در بوداپست آغاز می‌شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار