کد خبر: 939060
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
کم‌آبی بزرگترین مانع برسر راه توسعه استان
استاندار سمنان از پیش‌بینی اعتبارات خوبی برای توسعه دو فرودگاه بین‌المللی شاهرود و فرودگاه سمنان خبر داد و گفت: اعتبارات خوبی به این دو فرودگاه اختصاص می یابد.

علیرضا آشناگر در جشن مردمی ارتقای فرودگاه بین‌المللی شاهرود، وجود دو فرودگاه در سمنان و شاهرود را یک نقطه قوت در توسعه استان ارزیابی و اظهار کرد: ارتقای فرودگاه شاهرود به فرودگاه بین‌المللی از وعده‌های دولت تدبیر و امید بود که خوشبختانه امروز محقق شده است.

وی به اهمیت و نقش این دو فرودگاه اشاره و تصریح کرد: وجود این دو فرودگاه می‌تواند علاوه بر بسترسازی برای بهبود صادرات و حمل و نقل در رونق بیشتر صنعت گردشگری استان نقش مهمی ایفا کند.

استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌های ویژه شاهرود در دو بخش کشاورزی و گردشگری افزود: این فرودگاه می‌تواند زمینه‌ساز تحول در منطقه و رشد و توسعه بیشتر آن شود.

وی با اشاره به اختصاص اولین سفر درون‌استانی خود به شاهرود گفت: شهرستان شاهرود به‌دلیل وسعت بالا، ظرفیت‌های متعدد در بخش‌های کشاورزی، گردشگری، معدنی ، جمعیت زیاد، نیروی انسانی مستعد و.. از پتانسیل بالایی برخوردار است.

آشناگر از شاهرود به‌عنوان خاستگاه و زادگاه بسیاری از علما و بزرگان و مفاخر علمی، دینی و..نام برد و تصریح کرد: شاهرود زادگاه علمایی همچون آیت الله العظمی شاهرودی است که از علمای طراز اول جهان تشییع بودند.

وی به موقعیت جغرافیایی شهرستان شاهرود اشاره و خاطرنشان کرد: قرار گرفتن شاهرود در مسیر کریدور غربی-شرقی از مزیت‌های بسیار مهم این شهرستان است.

استاندار به تنوع آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی این شهرستان اشاره و اضافه کرد: جذب گردشگر و کمک به رونق صنعت گردشگری از سیاست‌گذاری‌های کلان مسوولان در این منطقه مستعد است.

وی بر لزوم وحدت و انسجام در استان تاکید کرد و گفت: در شرایط فعلی که دشمنان به دنبال جنگ روانی و ایجاد تفرقه هستند باید همگی در کنار هم باشیم و با حفظ انسجام و وحدت از این شرایط عبور کنیم.

وی جنگ اقتصادی بر علیه کشورمان را یک جنگ تمام‌عیار دانست و تصریح کرد: باید فارغ از سلیقه‌ها و گرایش‌های سیاسی همگی یک آرایش واحد در جلوی دشمان بگیریم.

آشناگر در بخش دیگری از سخنان خود از کم‌آبی به عنوان مهمترین مشکل و محدودیت در این استان پهناور نام برد و گفت: باتوجه به اهمیت موضوع رئیس‌جمهور و دولت به‌صورت جدی به مشکل کم‌آبی ورود کرده و در تلاشند که این مشکل رفع شود.

وی، توسعه استان سمنان را منوط به رفع مشکل کم‌آبی در استان دانست و افزود: باید علاوه بر تامین منابع‌جدید در زمینه اجرای طرح‌های آبخیزداری، مدیریت و بهینه‌سازی مصرف، توسعه آبیاری‌های نوین و اصلاح الگوی کشت و... تلاش کنیم.

وی با اشاره به محدودیت‌های اعتباری در اجرای پروژه‌ها یادآور شد: برای رفع این مشکل زمینه را برای استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی فراهم می‌کنیم.

وی بر ضرورت جذب و ترغیب سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در استان تاکید کرد و گفت: استانداری سمنان همه توان خود را در راستای جذب سرمایه‌گذاران به کار می‌گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار