کد خبر: 936470
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲
اعضای باند گوشی‌قاپ‌های پایتخت که پس از سرقت، گوشی‌های تلفن همراه را از طریق مالخری به یکی از کشور‌های همسایه قاچاق می‌کردند، دستگیر شدند.
اعضای باند گوشی‌قاپ‌های پایتخت که پس از سرقت، گوشی‌های تلفن همراه را از طریق مالخری به یکی از کشور‌های همسایه قاچاق می‌کردند، دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار ما، رسیدگی به این پروند از اول مهرماه امسال با شکایت چند مالباخته در خصوص سرقت تلفن‌های همراهشان از سوی باند چهار‌نفره موتورسواری در دستور کار کارآگاهان اداره ۱۸ پلیس‌آگاهی قرار گرفت. یکی از شاکیان که برای شکایت به شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه‌۳۴ رفته بود به قاضی علی وسیله ایرد موسی گفت: داخل خیابان با گوشی‌ام در حال حرف زدن بودم که سرنشینان دو موتور سیکلت به من نزدیک شدند و یکی از آن‌ها تلفن همراه مرا قاپید و همگی فرار کردند. در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت مأموران با شکایت‌های مشابه‌ای روبه‌رو شدند که همگی حکایت از این داشت تمامی شاکیان از سوی اعضای باند چهارنفری که یکی از آن‌ها دختر جوانی است با دو موتور سیکلت تند‌رو مسلح به سلاح سرد (قمه و قداره) هدف دستبرد قرار گرفته‌اند. تحقیقات فنی مأموران نشان داد اعضای این باند از مجرمان سابقه دار هستند که پس از آزادی از زندان دوباره دست به سرقت می‌زنند. بدین ترتیب با شناسایی متهمان و سردسته آن‌ها به نام اسماعیل، مأموران مخفیگاه آن‌ها را در حوالی میدان خراسان شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه سه متهم سابقه‌دار را دستگیر کردند. مأموران در بازرسی از مخفیگاه سارقان هشت‌دستگاه تلفن همراه سرقتی کشف کردند. پس از این مأموران نفر چهارم باند را که فرناز نام دارد شناسایی و بازداشت کردند. متهمان در بازجویی‌ها به سرقت‌های متعددی اعتراف کردند. سردسته باند با معرفی مالخر تلفن‌های سرقتی گفت: ما تلفن‌های سرقتی را به مردی که در جلوی پاساژ علاءالدین تلفن همراه خرید و فروش می‌کند، می‌فروختیم. پس از این مأموران مالخر را که متهم سابقه داری است شناسایی و حین خرید و فروش گوشی‌های سرقتی بازداشت کردند. متهم نیز به جرم خود اعتراف کرد و گفت: اعضای این باند گوشی‌های سرقتی را به من می‌فروختند و من هم به فرد دیگری می‌فروختم. چند روز قبل ۴۰‌دستگاه گوشی سرقتی به او فروختم و او هم مدعی بود که اموال سرقتی را به اتباع یکی از کشور‌های همسایه می‌فروشد و فرد خارجی پس از خرید تعداد زیادی گوشی‌های سرقتی به صورت قاچاق از کشور خارج می‌کند. بدین ترتیب با اعتراف مالخر اول، مأموران مالخر دوم را شناسایی و وی را همراه ۷۰‌فقره گوشی تلفن همراه سرقتی دستگیر کردند. سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، معاون سرقت‌های خاص پلیس‌آگاهی پایتخت با اشاره به اینکه با اعتراف مالخر دوم، دو تن دیگر از کسانی که در سرقت حضور داشته و عامل انتقال گوشی‌های سرقتی به خارج از کشور بودند نیز دستگیر شدند، بیان داشت: سارقان به زندان انتقال داده شدند و مالخران این پرونده همچنان برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی قرار دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار