کد خبر: 936142
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح کرد
معاون وزیر اقتصاد با تأکید بر افزایش کیفیت تصمیم‌گیری و ارتباط آن با آمار افزود: پروژه اتاق شیشه‌ای در وزارت اقتصاد در دست تهیه است و ما چند گام اساسی برای ایجاد شفافیت در نظام اقتصادی دنبال می‌کنیم.
معاون وزیر اقتصاد با تأکید بر افزایش کیفیت تصمیم‌گیری و ارتباط آن با آمار افزود: پروژه اتاق شیشه‌ای در وزارت اقتصاد در دست تهیه است و ما چند گام اساسی برای ایجاد شفافیت در نظام اقتصادی دنبال می‌کنیم.
به گزارش «جوان»، سیدحسین میرشجاعیان در مراسم تقدیر از اعضای کمیته آمار‌های مالی وزارت اقتصاد با اشاره به اهمیت آمار در اقتصاد گفت: برای سیاستگذاران اقتصادی در دسترس بودن آمار‌ها بسیار حائز اهمیت است. معاون وزیر اقتصاد با تأکید بر افزایش کیفیت تصمیم‌گیری و ارتباط آن با آمار افزود: پروژه اتاق شیشه‌ای در وزارت اقتصاد در دست تهیه است و ما چند گام اساسی برای ایجاد شفافیت در نظام اقتصادی دنبال می‌کنیم. همچنین موضوع خلأ‌های قانونی نیز مورد توجه است. وی تأکید کرد: مرکز آمار باید به آمار‌ها در بالاترین سطح دسترسی داشته باشد و از سویی مردم نیز از افشای اطلاعات خود نگران نباشند. موضوع استاندارد‌های آماری نیز باید اتفاق بیفتد و وزارت اقتصاد تلاش کرده تا آمار‌ها بر اساس استاندارد‌های صندوق بین‌المللی پول تولید شود، ولی در برخی بخش‌ها عقب هستیم.
همچنین در این مراسم امیدعلی پارسا در مراسم تقدیر از اعضای کمیته آمار‌های مالی دستگا‌های دولتی با بیان اینکه تولید آمار در کشور جایگاه بالایی دارد که بعد از امنیت مطرح است و زیرساخت‌ها را شکل می‌دهد، گفت: اگر حکمرانی با کیفیت می‌خواهیم بلافاصله بعد از امنیت نیازمند آمار و اطلاعات با کیفیت هستیم. رئیس مرکز آمار ایران اظهار داشت: بعد از سال ۲۰۰۰ میلادی در دنیا مدرن‌سازی نظام آماری دنبال شد و از ۲۰۱۰ به بعد از آمار‌های سنتی به آمار‌های مدرن حرکت شد و ما در ایران ۱۰ سال دیرتر به این سمت رفته‌ایم.
وی با بیان ایراد‌های بنی اسرائیلی دستگاه‌ها در ارائه آمار و اطلاعات افزود: امیدواریم نتایج آمار‌ها در سطوح مختلف کشور قابل‌اعتماد باشد. با این حال دستگاه‌ها ریزداده‌های نظام آماری کشور را تهیه می‌کنند. آمار‌های کشور به صورت مرتب در حال تغییر و به روز رسانی است و مردم باید اطلاعات روز خود را به نظام آماری کشور ارائه کنند. رئیس مرکز آمار بار دیگر به بانک مرکزی بابت انتشار آمار‌ها حمله کرد و گفت: ما بودجه زیادی صرف می‌کنیم تا سرمایه اجتماعی را کاهش بدهیم در حالی که تنها ۱۲ کشور نرخ رشدشان را بانک مرکزی و پنج کشور نرخ تورم را بانک مرکزی اعلام می‌کند و ما باید مثل تمام دنیا یک نرخ رشد و یک نرخ تورم اعلام کنیم، اما قانونی که بر یگانگی مرجعیت آمار‌ها تأکید دارد با تبصره این یگانگی را نقض کرده‌است. پارسا ادامه داد: تفاسیر ما از اعداد و ارقام سواد آماری را نشان می‌دهد و تحلیل درست اطلاعات بسیار مهم است و ما نتوانستیم تحلیل‌هایی را ارائه کنیم که مردم بپذیرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار