کد خبر: 935695
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹
سوپرکلاسیکوی برگشت هم جنجالی شد
اگر دو هفته پیش بارش شدید باران بازی رفت سوپرکلاسیکو ریورپلاته و بوکاجونیوز را به تعویق انداخت، این‌بار حمله هواداران خشمگین ریورپلاته به اتوبوس بازیکنان بوکا بازی برگشت را هم به تعویق انداخت.
مانی سعيدی
اگر دو هفته پیش بارش شدید باران بازی رفت سوپرکلاسیکو ریورپلاته و بوکاجونیوز را به تعویق انداخت، این‌بار حمله هواداران خشمگین ریورپلاته به اتوبوس بازیکنان بوکا بازی برگشت را هم به تعویق انداخت.
تمام تصوراتی که از دربی‌های فوتبال در اروپا و آسیا دارید، فراموش کنید. مفهوم واقعی دربی را باید در آرژانتین جست‌وجو کرد، در بین هواداران بوکاجونیورز و ریورپلاته، دو تیمی که نبردشان در فوتبال دنیا به سوپرکلاسیکو مشهور است، پر از خشم و نفرت و البته نبردی که بوی خون می‌دهد. بوکا نماینده قشر کارگر و فرودست است و آن‌سو ریورپلاته ملقب به میلیونر‌ها نماینده قشر سرمایه‌دار، موضوعی که باعث شده رویارویی کارگر و سرمایه‌دار در فوتبال هم خودش را اینطور دیوانه‌وار نشان دهد.

حالا شما تصور کنید این دشمنان خونی در فینال جام باشگاه‌های امریکای جنوبی به هم رسیده باشند، در جام لیبرتادورس تا دستتان بیاید که لقب جنگ جهانی سوم گذاشتن برای این مسابقه از سوی رسانه‌ها پربیراه هم نیست. در حالی دو تیم قرار بود شنبه شب در بازی برگشت با هم روبه‌رو شوند که مصاف دشمنان قدیمی در مسابقه رفت با تساوی ۲– ۲ به پایان رسیده بود و همه چیز برای تعیین قهرمان امریکای جنوبی به بازی دوم کشیده شده بود. مسابقه‌ای که جنگ دو تیم پیش از بازی شروع شد، جایی که به جای بازیکنان، هواداران دو تیم با همان نفرتی که نسبت به هم دارند، استقبال خونینی از هم داشتند.

استقبال با سنگ

ورزشگاه مونتومنتال ریورپلاته شنبه شب میزبان سوپرکلاسیکوی برگشت بود، اما قبل از آنکه سوت آغاز مسابقه زده شود پایان آن اعلام شد، آن هم پس از اینکه هواداران ریورپلاته با سنگ و چوب به اتوبوس بازیکنان بوکاجونیورز که قرار بود وارد ورزشگاه شوند، حمله کردند. پیش از مسابقه بود که بازیکنان بوکاجونیورز در مسیر ورزشگاه با هواداران خشمگین ریورپلاته رو‌به‌رو شدند و به‌رغم حضور نیرو‌های امنیتی، اتوبوس حامل این تیم با سنگ و اشیای دیگر استقبال شد. پلیس برای مهار آن‌ها از گاز‌های اشک‌آور استفاده کرد، اما متوجه نبود این کار به بازیکنان بوکا آسیب می‌رساند، چون شیشه‌های اتوبوس بر اثر پرتاب سنگ شکسته بودند.

بازیکنان بوکا بعداً گفتند که بر اثر استنشاق گاز فلفل به شدت آسیب دیده‌اند، آن هم درست اندکی پیش از شروع مهم‌ترین بازی فصل شان. شدت حمله به اتوبوس بوکا به حدی بود که راننده اتوبوس بعد از ماجرا در گفت‌وگو با رسانه‌های محلی گفت که در جریان حملات از هوش رفته است. حمله به اتوبوس بوکاجونیورز باعث شد دو بازیکن بوکا از جمله پابلو پرز از ناحیه چشم به شدت مصدوم شود که تصاویر وی به سرعت در رسانه‌های جهان بازتاب پیدا کرد. البته پس از این اتفاق کنفدراسیون فوتبال امریکای جنوبی که ابتدا قرار بود بازی را با یک ساعت تأخیر برگزار کند، آن را یک روز به تأخیر انداخت تا ۷۰ هزار تماشاگری که از ساعت‌ها قبل در ورزشگاه مونتومنتال جمع شده بودند پس از خروج از استادیوم نیز با هم درگیر شوند و پلیس برای متوقف کردن هواداران علاوه بر گاز اشک‌آور از گلوله‌های پلاستیکی استفاده کرد، آن هم در شب عجیبی که ۵۶ تماشاگر آشوبگر بازداشت شدند.

شرم آور بود

اتفاقات تلخ بازی برگشت فینال جام لیبرتادورس بازتاب زیادی در بین اهالی فوتبال داشت. کارلوس توز، ستاره آرژانتینی بوکا که در حمله هواداران ریورپلاته آسیب‌دیده است، گفت: «شرم‌آور است. این را شخصاً می‌گویم. اگر کسی از من شکایتی کند آن را خواهم پذیرفت، اما دقیقاً چه کار می‌کنند، شرم‌آور است. دو بازیکن بوکا راهی بیمارستان شدند و یکی دیگر دچار مسمومیت شد، من نیز با گاز اشک‌آور مسموم شدم. آن‌ها اصرار داشتند بازی برگزار شود. اگر هواداران ما این جنجال را به راه انداخته بودند بازنده اعلام می‌شدیم و ریورپلاته جام را به خانه می‌برد. از ناحیه چشم دچار آسیب شده‌ام و حس بدی دارم، زیرا این فینال به میدان جنگ تبدیل شد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار