کد خبر: 935533
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵
هفته سيزدهم ليگ برتر فوتبال با توقف سپاهان و پيروزي فولاد و نفت مسجد سليمان آغاز شد.

سرویس ورزشی روزنامه جوان - مانی سعیدی: هفته سيزدهم ليگ برتر فوتبال با توقف سپاهان و پيروزي فولاد و نفت مسجد سليمان آغاز شد.

ليگ برتر فوتبال امروز با انجام 4 بازي از هفته سيزدهم پس از دو هفته تعطيلي به دليل بازي‌هاي ملي، دوباره از سر گرفته شد. در مسابقات امروز سپاهان كه رقابت تنگاتنگي با پديده در صدر جدول دارد، در تبريز به مصاف ماشين‌سازي رفت. ابتدا اين ماشين‌سازي بود كه به گل رسيد و محمد خرم‌الحسيني در دقيقه ۳۶ وارد دروازه سپاهان كرد. در ادامه عزيز معبودي بازيكن ماشين‌سازي در آخرين دقيقه نيمه اول از زمين بازي اخراج شد تا شاگردان مهاجري با يك بازيكن كمتر در نهايت در دقيقه 88 گل مساوي را دريافت كنند و نبرد سپاهان و ماشين‌سازي با نتيجه يك – يك به پايان برسد. سپاهان با تك امتياز اين بازي و با تفاضل گل بيشتر نسبت به پديده، با ۲۶ امتياز موقتا به صدر جدول رسيد. ماشين‌سازي نيز با ۱۳ امتياز در رده نهم جدول قرار دارد. رضا مهاجري پس از تساوي مقابل سپاهان به تمجيد از شاگردانش پرداخت: « در روزي كه دستمان بسته بود بسيار خوب كار كرديم. 4- 5 بازيكن ما مصدوميت داشتند و اين همه دقيقه 10 نفره بازي كردن بسيار سخت است. »

در مسابقه ديگر امروز پيكان تهران و فولاد خوزستان به مصاف يكديگر رفتند. در اين بازي براي فولاد ابتدا در اين ديدار حسن بيت‌سعيد در دقيقه ٢۵ گلزني كرد ولي در عرض يك دقيقه قافيه بازي عوض شد و عيسي آل كثير در دقيقه ۸۶ و ۸۷ دو گل براي پيكان به ثمر رساند تا پيكاني‌هاي در يك قدمي پيروزي قرار بگيرند ولي تيم فولاد در دقيقه ۹۰+۱ توسط سينا مريدي گل دوم را به ثمر رساند تا بازي دو بر دو شود اما اين پايان كار نبود و شيمباي برزيلي در دقيقه ۹۰+۳ گل سوم را براي فولاد به ثمر رساند تا در حدود هفت دقيقه، چهار گل به ثمر رسيده باشد و فولاد در نهايت بازي را سه بر دو پيروز شود. پيروزي فولاد برابر پيكان اولين سه امتياز پاييزي سرخ‌ها در سال 97 به شمار مي‌آيد و آخرين برد فولاد در ليگ به 25 مرداد و در حالت كلي به 24 شهريور برمي گشت و اين تيم در ماه‌هاي مهر و آبان هيچ بردي به دست نياورده بود.

عزيز فريسات كه با اخراج ايلي استان رومانيايي به صورت موقت هدايت فولاد را بر عهده گرفته، پيروزي مقابل فولاد را حاصل بازي غيرتي شاگردانش عنوان كرد: «بچه‌ها با تمام وجود بازي كردند و غيرتي فوتبال بازي كردند. آنچه كه پيش بيني مي‌كرديم، به آنها گفتيم و آنها با عمل به نكات گوشزد شده، توانستند برنده بازي شوند. »

سپيدرود هم امروز در رشت ميزبان نفت مسجد سليمان بود، كه اين مسابقه با گل دقيقه 38 اكبر آفاقي، نفتي‌ها يك بر صفر پيروز شدند تا با دست پر به خوزستان برگردند. در پايان مسابقه عليرضا مرزبان سرمربي نفت مسجد سليمان، پيروزي تيمش را روحيه بخش دانست: « هفته‌ها است كه تيم ما در پايين جدول است و بازيكنان تحت فشار رواني بودند، اما اين 3 امتياز به ما كمك مي‌كند.»

در آخرین بازی امروز هم نساجی قائمشهر مقابل صنعت نفت آبادان به تساوی یک – یک رسید و دو تیم امتیازها را تقسیم کردند.

مهدی هاشمی نسب مربی نساجی که به جای جواد نکونام به نشست خبری پس از بازی آمده بود، از بر باد رفتن زحمات تیم در دقیقه 92 ابراز ناراحتی کرد:« نقاط ضعف نفت را می‌دانستیم5-۶ بازی از این تیم دیده بودیم و از همان نقطه جناح چپ که فکر می‌کردیم گل خوردیم و ناراحتی نکونام هم از همین مساله بود. تفکراتی برای خودمان داشتیم موقعیت گل زیادی در این بازی برای دو تیم پیش نیامد و یکی از تاکتیک‌های ما این بود که چشم به ضد حمله داشته باشیم. تمام زحمات ما در دقیقه ۹۲ به باد رفت.»

پائولو سرجیو سرمربی برزیلی صنعت نفت هم به انتقاد از داوری پرداخت:« قبل از صحبت در مورد بازی باید بگویم که ابتدای فصل شنیده بودم که قرار است داوران برای جاسم کرار پنالتی نگیرند زیرا تمارض می کند اکنون در این فصل ۵-۶ پنالتی بر روی او را نگرفتند اگر او تمارض می کند به او کارت زرد نشان بدهید اما اگر خطای پنالتی است آن را اعلام کنید.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار