کد خبر: 934925
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان عنوان کرد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از تخصیص ۳۵۰ میلیون تومان یارانه خرید کتاب به مخاطبان نمایشگاه بزرگ کتاب این استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه با حضور ۲۲۲ ناشر کشوری در شاهرود برگزار می‌شود.

حجت الاسلام فضیلت در نشستی با اصحاب رسانه این استان اظهار کرد: نمایشگاه بزرگ کتاب این استان در 150 غرفه 11 تا 16 آذرماه برگزار می شود.

وی از حضور 10 ناشر استانی در نمایشگاه امسال خبر داد و افزود: کتب ارائه شده در نمایشگاه امسال با 30 درصد تخفیف ارائه می شود که 20 درصد آن از طریق ارائه بن کتاب و 10 درصد نیز از طریق ناشران ارائه می شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در خصوص چرایی کاهش شمار ناشران استانی شرکت کنده در نمایشگاه کتاب امسال گفت: یکی از دلایل این کاهش به برگزاری نمایشگاه برمی گردد چرا که شمار ناشران استانی در شاهرود کمتر از مرکز استان است .

وی با بیان اینکه بضاعت چاپ و نشر در استان بضاعت بالایی نیست گفت: متاسفانه با وجود ظرفیت های بالقوه فرهنگی، هنوز یک اتحادیه ناشران هم در استان راه اندازی نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به همزمانی این نمایشگاه با هفته کتاب و کتابخوانی از پیش بینی 20 عنوان برنامه به مناسبت این هفته در استان خبر داد و گفت: 40جشن کتاب در چهل شهر با حضور چهل نویسنده، اجرای طرح کتاب گردی و بازدید از کتابخانه های عمومی و کتابفروشی های سطح شهر،تجلیل از ناشران،مولفین و نویسندگان برتر استان، رونمایی از تازه های نشر، عرضه کتاب با تخفیف 20 درصدی در هشت کتابفروشی شهرهای سمنان و شاهرود و...از جمله این برنامه ها است.

وی با بیان اینکه حوزه کتاب و کتابخوانی تنها محدود به فرهنگ و ارشاد و حتی دستگاه های فرهنگی نیست افزود: کاهش اقبال مردم به مطالعه و کتاب دلایل بسیار متنوعی دارد که برای حل آن نیازمند یک عزم و همت عمومی است.

فضیلت با بیان اینکه میزان سرانه مطالعه در کشور رقم قابل اعتماد نیست گفت: تفاوت در معیارهای سنجش سبب شده که سرانه ارائه شده در ایران متغیر و بین دو تا 70 دقیقه در نوسان باشد.

وی از برنامه ریزی برای برگزاری همایش سوادرسانه ای در استان خبر داد و تصریح کرد: این همایش در ذیل همایش بین المللی سوادرسانه ای که اخیرا در سطح ملی برگزار شد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ایجاد حساسیت در خصوص توجه به فضای مجازی را از اهداف این همایش برشمرد و گفت: فضای مجازی هنوز در کشور ما به گفتمان غالب تبدیل نشده و از همین رو هنوز به دیده یک تهدید به آن نگریسته می شود.

وی از ارائه 6 مقاله راه یافته به همایش بین المللی سوادرسانه ای در همایش استانی خبر داد و گفت: این همایش استانی در 13 استان کشور و از جمله سمنان برگزار می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار